• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

De gaddar ihop sig mot mig.

• Maia
    Doldis skrev 2010-05-07 21:13:00 följande:
    Jag är sååå glad att det redde ut sig med dig och din samo. Kramar på dig tuffing som står emot diagnosen!!
    Hatar honom. vet inte vad han är ute efter. 
    Har nattångest och tänker inte sova inatt för när jag sover har jag inte kontroll
  • Maia

alla! de tycker jag börjat bete mig aggressivt och att jag inte fattar att det inte är jag. nu kom sambon och skulle "prata" med mig och det slutade med att han sa att han var besviken för att jag inte lyssnar men de lyssnar inte

• Maia

jag har nattångest och bryggde en kanna kaffe för att vara vaken inatt och inte tappa kontrollen när jag sover. han sa att det var dumt och att jag börjar bli irrationell. är väl inte deras beslut

• Maia

Hällde ut kaffet men det hjälpte inte han är förbannad och smällde igen dörren till sovrummet. så, superångest.

• Maia
    MariaKsk88 skrev 2010-05-07 22:02:03 följande:
    Du måste sova!! Du vet ju själv hur viktigt det är. Förstår att det är jobbigt när sambon blir arg... försök sysselsätta dig. Men nu tycker jag du borde ta sömntabletter, lyssna på musik och lägga dig.
    Hällde ut kaffet. Blev sams med sambon och gick och la mig.
    Sover inget bra och nu fick jag plötsligt sån hosta att jag nästan spydde. Har tagit en klunk hostmedicin av sonens och gick ut och rökte. Låter kanske konstigt men det kan lindra hosta för mig att röka.
    Men nu är jag ju vaken..
    Ska bara se så att hostan ger med sig lite så ska jag försöka sova igen.
  • Maia

Sambon säger att jag börjar bete mig som förra året när jag ar ilsken och motrade alla. Påpekade hela tiden att det är mina egna beslut som en vuxen människa. Jag förstår inte själv för jag minns ju inte. Lovade dock att jag skulle försöka lyssna på honom mer och försöka lita på vad han och mamma säger. Vill ju verkligen inte hamna i samma sits som förra året. Ska även ta upp det med ssk. Det bästa vore nog om sambon var med för att ge sin sida av saken för som sagt, jag förstår inte. Fast då skulle vi nog vara tvungna at boka ett riktigt besök och det finns det inte pengar till... Kanske om han skrev ner lite kort fattat hur han ser ang mig och ge till ssk..?

• Maia

Jahapp... Gogmorgon!

Det är skittrist att vakna så tidigt för det är ingen vaken. Så smyger jag omkring för vill inte väcka sonen för han har fått lite dåliga sovvanor sen han var sjuk. Men nu tror jag att jag struntar i det och gör mig kaffe ändå, klockan börjar ju bli ok.
    Igår köpte sambon ett nytt soffbord, vilket vi naturligtvis måste krångla med och lämna tillbaka för det var en stor reva i ena benet.
  • Maia

Håller jag på att tappa förståndet? Har de andra rätt när de säger att de bara vill mig väl? Jag har lovat sambon igår att jag inte ska börja bråka om han säger att -nu mår du inte bra och du är inte dig själv nu. Hur kan jag lova det? Jag vet ju inte hur jag betedde mig förra året och han säger att jag börjar få liknande beteende/attityd igen.

Jag har ju sagt hela tiden sen förra året att jag ska ta emot all hjälp jag kan få och jag ska lyssna på folk som känner mig. Nu har jag gått tvärt emot allting och sambon blev besviken (och lite rädd tror jag) för att jag bara skiter helt i vad han och andra säger. Vet på nåt sätt inom mig att jag kanske inte har det bästa beteende nu men det är ju för att jag tycker alla är så tjatiga. Kanske ska försöka sluta se det så..
    Det verkar bli värst på kvällarna. Undrar om det kan vara för den här nya nattångesten jag fått?
    Jag är så förvirrad och ska inte till ssk förräns på tisdag.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-08 08:43:30 följande:
    hahaha ett bipolärt syndrom kanske tatueringar!
    Jag vill också tatuera mig! Vet precis vad jag vill ha men är osäker på om den är genomförbar då det är många små detaljer. Det är en ängel som ena halvan är mörk, har en svart vinge och ett horn i pannan. Andra halvan är vit med gloria över (hälften då) av huvudet. Symboliserar mitt svart-vitt tänkande. Går det att göra den så blir det förmodligen svindyrt och vi har inga pengar att ens spara. Den skulle bli stor, täcka hela min skuldra och en bit av ryggen.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2