• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Har varit hos mamma efter lunchen och sen hem och ge lillen middag, la honom igen. Lagade iordning fiskgratäng med potatis för att göra matlådor att frysa till sonen. Vi har extremt dåligt med pengar så allt jag gör är för sonen nu, vi vuxna kan äta mackor eller varm korv eller så men lillen behöver ju bättre mat än så.

Kände mig rastlös nu på em och det blev värre när sambon kom och småpratade, då ville jag bara trycka till käften på honom. Han tyckte jag gradvis började bli mer och mer elak och till slut fick jag väl ta de jävla stesoliden. Börjar bli lite lugnare nu men då har jag ju redan hunnit gjort sambon på dåligt humör genom mitt agerande. Lätt ska det inte vara.
  • Maia

Ska ju till ssk på psyk på tisdag. Sambon vill att jag pratar med henne om hur jag mått och betett mig under helgen. Men jag vet ju inte!?

Vill han att jag tar upp det så får han antingen skriva ner hur han uppfattat mig eller helt enkelt följa med mig dit.
    Nu sätter snart mitt dator-förbud in men det är ju inget att se på teve. Bara skit överallt.
    Det är wipeout (stavning?) kl 20 men det är ju inget kul att se själv, man vill ju ha nån att kommentera med och skratta med. Sambon är sur på mig så jag får väl hitta nåt annat.
  • Maia
    As mamma skrev 2010-05-09 22:34:46 följande:
    Kan inte sova... :( Nån annan där ute?
    Dator-förbudet är faktiskt bra. Jag blir trött tidigt, lägger mig runt 22 - 22´30. Sover ganska bra men börjar som vanligt vakna vid 3, 4 tiden. Idag kände jag mig faktiskt seg och ville ligga kvar men gick upp strax före 6.
    Nu sitter jag och försöker vara tyst så sonen inte ska vakna. De dagar han ska till dagis är det bra om han sover så länge som möjligt. Idag ska han dessutom vara där 8.30 - 15.00. Så länge har han aldrig varit där. Hoppas det går bra men annars är ju sambon hemma tillgänglig om de behöver ringa.
    Känner mig nervös själv också. Ska vara på Gemet 5h idag. Hur tusan ska jag orka och vilket underbart humör kommer jag vara på resten av dagen? Å andra sidan kanske det blir jätte bra. Försöker vara positiv iaf.
  • Maia

Börjar få superångest och känner hur aggresiviteten växer i mig. Vill bara åka dit och be alla fara åt helvete!

Possitiv!! Vad fan har man att vara possitiv för!?
  • Maia

Fan i helvete! Kom på att jag ska mens snart så ssk kommer förmodligen säga att det är därför jag är som jag är! Varför ska de alltid hitta på en massa larv och inte bara låta mig vara ifred!?

Hoppas ni andra har en bättre morgon. :/
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-10 08:29:21 följande:
    nä igår så skulle jag ta ut skilsmässa för att jag inte fick köpa den där mattan och gardiner till vårt hem. Tog bilen och körde 15 mil och åkte hem och tyckte detv ar världens bästa idé-.... nu är allt löst iallafall, tacka fan för att man har världens bästa man. Ibland. Förutom när jag får för mig att hata honom. (Jag sa alltså på riktigt att jag ville ta ut skilsmässa...)
    Vet hur det är.. :/
    Min sambo är också väldigt bra men jag är rädd att det en dag ska ta slut på ork även för honom. När han blir arg eller besviken på mig för att jag gått över gränsen en ggn för mycket på kort tid och går från rummet så följer jag efter och fjäskar som fan. Kan man inte bara hålla käften från början!?
  • Maia
    flicka1985 skrev 2010-05-10 15:36:57 följande:
    . Hur har ni det, skiftar ni många gånger per dag eller skiftar ni per vecka/månad? Om man nu får fråga en sådan personlig fråga...
    Hej!
    För mig kan det skifta under en dag eller som jag haft det nu, längre perioder av det ena och sen längre prioder (några veckor) med depp, ilska,hat osv.
    Vääldigt frustrerande!
    Inget är för personligt här inne.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-10 15:39:54 följande:
    typ .... suuuck. Hata migsjälv!!!!
    Nej, du ska inte hata dig själv. Du är , tror jag iaf ;), en jätte gullig tjej och det du gör är att sätta lite krydda på vardagen.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-10 19:39:59 följande:
    Jag är gullig, ibland  du vet hur det är tror jag....
    Ha en bra kväll allihop!
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-10 21:57:39 följande:
    Usch jag märker när jag är mellan hög och låg så får jag en massa rastlös ångest i hela kroppen och expldosioner! Är ni såna med?
    Samma här. Man vet inte åt vilket håll man ska vända sig. Jag kan bli helt som förlamad samtidigt som jag tänker på ALLT. Blir oftast inget gjort när jag har det så där.
    Och ångesten byggs upp, ibland till hysteri.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2