• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-05-06 19:48:01 följande:
    Kan du åka iväg en stund och lugna ner dig? Har du någon att prata med? KRAM
    nej
    tack, kram tillbaka
    du kanske skulle ringa akut-psyk iaf.
  • Maia

inte ens mamma ville fortsätta prata om detta. hon tycker vä att jag är galen precis som alla andra.

• Maia
    Stealth skrev 2010-05-06 20:42:06 följande:
    Det är dom som är galna, det vet vi ju
  • Maia

Alla är ute efter att jag ska göra så jävla mycket och tänker inte längre än näsan räcker. jag kan faktiskt ha personliga problem mitt i all röra och allt kämpande också. de är ute efter mig men jag förstår inte varför.

• Maia
    Wicke skrev 2010-05-06 21:55:19 följande:
    Visst är det de som är galna men det hjälper ju inte. Fan, så fort man öppnar käften om något som skulle kunna vara ett problem så är man galen och dum i huvudet. Varför? Det är ingen annan som verkar vara det när de säger eller tycker saker.*morr* Vad gäller sambon, spring, skrik, ring någon! Svårt att "råda" eller ha ideér. Jag hoppas du hittar något som kan funka! Kram
    Tack.
    Hittade något som funkade. sambon kom och kramade mig och undrade om jag inte mådde bra. efter mycket om och men så lyckades han lirka ur mig allting. och gissa vad? han blev inte ens avståndstagande när jag sa att jag känner avsky och hat gentemot honom! han vill så gärna förstå mig och vi hade ett jätte bra samtal. han älskar mig, inte trots den jag är, utan för den jag är. han vet att jag har många irrationella tankar och idéer och tog det hela med ro.
    Så nu är han uppe på toppen igen i mina störda tankar.
  • Maia
    Wicke skrev 2010-05-06 23:27:25 följande:
    Yeeha! Fan vad glad jag blir. Att få till den där verkligare verkligheten är så bra. När man får säga precis hur det är i skallen och inte bli galenförklarad tillbaks eller att personen blir livrädd. Gott! jag känner igen det från mitt ex. Ha en bra kväll nu!
    Ja, det var super skönt det samtalet vi hade faktiskt.
    Hoppas du sover gott och läänge idag.
    Sonen vaknade 5, så här sitter jag. (med en son som tycker det är skitkul att slå med mig i huvet med en pannlampa. ju mer jag skäller, desto gladare blir han...? ;)
  • Maia
    Anonym (Ninda) skrev 2010-05-07 09:52:51 följande:
    Hej hej! Har varit deppad 4 dagar...sovit typ 4 dygn....minns inte när jag sov så länge sist. Idag är jag hypoman....gick upp 05.50...har redan hunnit med mer än jag normalt gör under en dag. Vad händer hos er??
    Upp vid 5. stor städat, tvättar, hängt undan tvätt, beställt ännu mer kläder till lillen. massa grejer, snart ska sonen få lunch och sen blir det lekparken. vill ha sambon men lillen är ju uppe.
    Har inte sovit på ett par veckor nu men idag är jag glad och vaken! Underbart är gott! (eller var det kort..?)
    Kram på er!
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-07 17:36:23 följande:
    Jag har fått stesolid!!!!! tog två nyss, jag börjar känna att jag kan ANDAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! förlåt men jag är så lycklig! det är en underbar känsla! LUFT!!!!!
    Vad skönt för dig att äntligen få lindring.
  • Maia

Fan vad det krånglar nu. Mina inlägg försvinner

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2