Klaraah skrev 2010-05-30 16:03:54 följande:
Hej Skrållan! Tror det går bra för dig på alla sätt på tisdag. Det är ju bra att de är supernoga. Kram, Klaraah.Jag ska på rul den 16 juni. Lite orolig. Har kännt sparkar i 1-2 veckor men om jag inte känner under en dag så blir det oro igen. Jag har sagt till så många att jag är gravid, borde nog inte ha gjort det. Hoppas att allt kommer att se bra ut!Vi har två killar och hoppas på en tjej. Är lite orolig för hur jag ska ta det om det är en kille, men det går ju inte att veta nu. Bara att vänta. Någon annan som har tips på hur man kan förbereda sig inför ett kön som man inte hoppas på?
Jag tror inte att du behöver vara orolig. När väl bebisen kommer så glömmer man alla såna känslor, det har jag iaf gjort. Jag vet att jag innerligt önskade mig en son när jag väntade barn nr 4 och 5, men båda var töser

. Tänkte aldrig de tankarna efteråt, förren jag blev gravid igen. Det är nog skillnad om man vet att det är sista barnet. Jag trodde verkligen att barn nr 5 var sista, så visst "sörjde" man sonen man aldrig skulle få, men jag tillät mig göra det. När vi väntade nr 6, så sa jag redan innan att detta är sista barnet. Så visst längtade man och önskade att det skulle vara en pojke, men efter 5 tjejer så tror man ju inte det

, så när bm såg en pung på TUL, så trodde jag henne INTE. Det dröjde faktiskt några dagar innan jag fattade, efter det att han var född. I början var jag tvungen att öppna blöjan för att verkligen förstå:). Förstår att du vill förbereda dig, så du kan få "sörja" vid ett annat kön än det du "hoppas" på. Kram