Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Precis, väldigt nära. Så för tjejbak är det ju bra:) Imorrn tippar jag oxå att du har ÄNNU starkare test. Lycka till nu//

Här är jag såå trött nu, magen är enorm,har fått alla möjliga "problem", senast ut är klåda:(. Varför kan inte bebben titta ut NU{#lang_emotions_cry}. Vill verkligen inte gnälla, men guud, orkar inte mer!!!! Sover nästan hela dagarna nu, tur mannen är hemma. 2 veckor kvar nu, så bara hålla ut till man får träffa sin prins(?){#lang_emotions_heart}//

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Valkyrian1

Stort grattis humlansbebis{#lang_emotions_laughing} Vad roligt. Ska bli såå intressant att se sen vad alla vi "försökare" får:)

Själv är jag lite irriterad just nu. Nyss hemkommen från min bm, hon tjatar om mitt blodtryck. Eftersom jag har PÅ så har jag högt bt på sjukhus, tar bt hemma och då är det jättebra, men idag envisades bt att vara "högt" 150/95. Inte så farligt, tycker jag. Så nu vill hon skicka mig till sjukhuset som jag ska föda på, till förl. där för extrakontroll{#lang_emotions_yell}. Känns sådär, jag vet ju att mitt bt är BRA. Hade en 2:a på urinprovet, men det brukar jag ha. Kom hem o kollade bt, var 133/83. Men lika bra att åka in och kolla, de ska ju kolla att bebisen mår bra, så det känns ju iallefall bra. Ska på nytt tillväxtul den 16/3.//

• Valkyrian1
    telma64 skrev 2010-03-11 13:05:44 följande:
    usch vad tråkigt med högt bt, jag som drömde i natt att du fick din pojke, så jag trodde redan du var på Fl och myste
    Åhh, om din dröm kunde varit verklig:) Iallefall åkte jag inte i onödan. Kom dit och allt var ju bra, som jag ju redan visste. Iallefall gjorde läkaren en till tillväxtul, frågade inte alls om könet, för apparaten var ny och hon kunde inte den, men tyckte jag såg pungen själv nu när hon letade efter bra bild på navelsträngen{#lang_emotions_dreamer}. Jag nämnde till henne att de sett pojke sist, men hon sa inget om kön nu, så blev lite nojjig, men nu var det ju inte det viktigaste....Iallefall väger redan bebis 4150 g{#lang_emotions_surprised}. Så läkaren vill inte vänta till bf dagen. Jag däremot vill vänta så länge som möjligt så jag blir mogen därnere. Tänker då på min PÅ, så vill inte att förl. ska dra ut på tiden....Jag skulle iallefall tänka på hur jag ville ha det. Imorrn ska jag ringa min bm och göra upp en plan med ytterligaren en tillväxtul. Vill jag vänta så har jag tid till igångsättning på bf dagen. Den 22/3 kl 09.00{#lang_emotions_laughing}. Får se hur det blir. Längtar ju såå efter bebis, men vill ju att allt ska vara moget. Svår nöt{#lang_emotions_undecided}//
  • Valkyrian1
    jessica1979 skrev 2010-03-11 19:22:48 följande:
    Vad är PÅ?
    Panikångest.
  • Valkyrian1
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 11:02:30 följande:
    Ojoj, förstår att det kom som en chock!!!! Men vad härligt, dubbel lycka{#lang_emotions_heart}.// Kram

Lite uppdatering här nu, ska på nytt tillväxtul på Tors med gynkoll för att kolla mognad. Är jag minsta mogen blir jag skickad till förlossningen{#lang_emotions_laughing}. Skitnervös, men länngtar ju såå.
  • Valkyrian1
    lajm skrev 2010-03-15 21:21:30 följande:
    Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
    Grattis!!!!{#lang_emotions_laughing} Låter ju jättepositivt att ni hade sex flera dagar innan{#lang_emotions_wink}. Ang. att få barnen tätt, så har vi bara positiva erfarenheter om det. Vi har oxå 1 år och 7 mån mellan våra 2 första barn. Sen har vi 1 år och 4 månader mellan 2:an och 3:an. Mellan barn nr 3 och 4 är det 2 år och 8 mån. Mellan nr 4 och 5 är det hela 6 år{#lang_emotions_laughing} och nu mellan 5:an och 6:an kommer det bli 2 år och 2 mån. Så jag har erfarenhet av både tätt och icke tätt och rek. verkligen att ha barnen tätt. Vi tyckte att vi fick allt det "jobbiga" i ett bräde, men oxå såå mycket glädje. Nu när de två äldsta är 13 1/2 och snart 12 år, så har de sån otroligt roligt ihop och de är väldigt "tajta". Så oro dig inte för det, det kommer bli jättebra. Grattis igen{#lang_emotions_baby}.
  • Valkyrian1

Hua, hoppas inte den teorin stämmer. Vill inte att denna bebis, om det nu är en pojke, blir större än mina töser var{#lang_emotions_dreamer}.//

• Valkyrian1
    rimi skrev 2010-03-16 13:44:15 följande:
    val..hur går det för dig, kommer du sättas igång eller väntar man till bf datumet? Har du varit på nåt mer ul ??
    Vet inget förren på Tors. Då ska jag på ett tillväxtul och kolla mognad. Efter det får jag bestämma själv hur jag vill göra. Annars har jag kvar min tid för igångsättning på Mån 22/3 kl 09.
  • Valkyrian1
    Karpen skrev 2010-03-16 19:43:53 följande:
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Va roligt!!!!Jag var på UL idag. Jag vet inte rikitigt om jag ska tro på det här, men gynläkaren tyckte inte han såg en snopp. Utan han trodde det var en tjej.Ska man våga tro på detta? Är i vecka 17.
    Grattis:) vad kul. Om man törs tro på det är ju inte jag rätt person att svara på, jag vågar inte ens tro att de sett rätt på ul i v. 36{#lang_emotions_dreamer}. Ojj, är du redan i v.17. Shit vad fort det går//
  • Valkyrian1

På mig har de alltid sagt att fostret är större än det ska på vul. Men inte tänkt på det, men denna gång hade jag ju stenkoll på ÄL, vissligen har jag inte gjort nåt vul denna grav. men blev framflyttad 5 dagar på Rul.

Snälla ni alla, håll tummarna för mig idag. Ska på TillväxtUL och bedömning för igångsättning idag. Vill såå att jag är mogen så de kan sätta igång mig.//

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke