Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hua, börjar tveka mer och mer nu när verkligehten börjar komma ifatt en. Har under alla grav. velat veta kön, men då -96 och -98, kunde man inte se kön. Det var inte så utvecklat UL då. Sen har de inte sett, eller så har det inte velat sagt nåt. Så allt detta känns såå overkligt. Jag har faktiskt varit och handlat 2 pojkset, mer törs jag inte. Jag har rensat ut all rosa plagg ur de sparade kläderna, men naturligtvis sparar jag det inom räckhåll;). Gubben tycker jag är nojjig, såklart hon inte såg fel. Han hade ju sett den inzoomade pungen och allt, men ändå....{#lang_emotions_yell}!!!! Jag kan INTE slappna av....Fattar inte varför. Ångrar kanske t.o.m att jag fick reda på könet.

Jag kommer INTE bli besviken om det tittar ut en tös, det vet jag, men såå chockad. Men sen ska man förklara för alla, att nej det blev en flicka fast de sagt pojke....bla bla. Usch, vet inte....Ser mig själv som en tjejmamma, såklart. Jag kan ju detta med tjejer, men guud vad jag längtar efter en son:)

Blir ju inte bättre av att läsa denna tråd heller: www.familjeliv.se/Forum-2-297/m50763211-1.html

Tack för att jag fick "gnälla av " mig{#lang_emotions_heart}//

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Valkyrian1
    freakout skrev 2010-02-27 10:12:00 följande:
    Wow!!! Har inte varit inne här på en liten tid och så är där många som plussat:GRATTIS till er alla!Vad härligt!!Och till er andra: *håller tummar och tår*Måste bara fråga en liiiiten fråga. Ni som lyckats skapa pojkbabysar, ja mitt på ÄL, mannen får gärna ta en kopp kaffe, mannen inte duscha varmt precis innan, kvinnan helst orgasm, bakifrån, ..Men Hur gjorde ni med det här med sex innan ÄL? "Sparade" mannen sig? Eller ni sexa på som vanligt (m skydd), och sen sexa på riktigt i själva skapandet? Ursäkta om frågan kommit upp tidigare och jag har missat den!
    Nu vet jag ju inte 100% OM vi lyckats baka pojke, så kanske inte borde svara, men iaf, här så fick mannen "spara" sig, minst i 4 dar{#lang_emotions_smile}. Jag hade läst att det skulle gynna pojksimmarna{#lang_emotions_dreamer}.
  • Valkyrian1
    telma64 skrev 2010-02-28 12:29:52 följande:
    varför ska du göra ett UL till? är det för att de tror bebben ska bli stor nu sista veckorna eller?Har du kommit över chocken att du faktiskt får din lille kille till slut härligt väl
    Ja, precis. Jag har en historia med stora barn. Nr 2 vägde 5000 g och var 58 lång, efter det blir jag igångsatt senast v.41. Så kommer nog göra ett till om 2 veckor. Jag har inte kommit över chocken ännu:) Vet ju inte(läs:törs inte tro) om det stämmer förren jag får träffa honom:) Men shit vilken känsla jag bär på ändå....Vill bara skrika ut till alla att vi väntar en pojke, haha. Men ska vara tyst som sagt tills vi sett honom{#lang_emotions_heart}
  • Valkyrian1
    Lilla Fjun skrev 2010-02-28 19:50:38 följande:
    Vi har bestämt oss att göra Köns-UL denna gången oxå men det är ju långt kvar tills dess......
    Spännande{#lang_emotions_baby}
  • Valkyrian1

Kan detta med sur och basiskt, kan det ha nåt med att göra att man får svamp och/eller Uvi???? Funderar eftersom jag aldrig vid tidigare grav haft uvi, men har haft det tre gånger redan och emellan dessa gånger har jag bak. i urinet. Men det kanske inte alls har nåt samband{#lang_emotions_undecided}

• Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-03-03 10:15:46 följande:
    Okej, så här funkar det:UVI/Svamp får man lättare om man har högt pH eftersom de trivs i basiska miljöer. Högt pH = BasisktLågt pH = SurtPojkspermier gynnas i basiska miljöer, flickspermier trivs bättre i sura miljöer.För att sänka sitt pH-värde kan man t ex dricka tranbärsjuice.Smaken behöver inte spegla pH-värdet, d v s att grapefrukt smakar surt behöver inte betyda att det ger lågt pH-värde. (Jämför med ordet vass: en vass kniv har inget med vass som växer i vattnet att göra.)När man mäter sitt pH-värde så ska man inte mäta i urinen. Försök att föra upp pH-stickan en bit i underlivet (eller ta en tips eller nå´t) så att det är flytningarna och inte urinet som ni mäter pH-värdet på.Att man tokdricker en liter tranbärsjuice ger surt kiss, men betyder inte att man sänker pH-värdet i underlivet mer än tillfälligt. Därför är tranbärstabletter bättre eftersom de ger en jämnare sänkning av pH-värdet.
    Aha, ok. Intressant tycker jag. Har frågat runt lite. Många som jag frågat har endast haft en massa uvi när de väntar/väntat sina söner!!!!

Själv sitter man här efter en hemsk natt med magsjuka. Trodde naivt att jag skulle undkomma, då barnen redan spytt, men nej då. Iallefall sitter jag här nu med ootroliga sammandragningar ocj ett enormt tryck neråt. Ingen risk för att förl. kommer att börja, har ALLTID blivit igångsatt. Men fyy vilken panik jag fick,  vill inte föda, inte längre. Vill bara lämna över den delen till nån annan. Hua....:) 18 dagar kvar....
  • Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-03-03 14:47:22 följande:
    Du ser! Pojkspermier & UVI trivs i basiska miljöer.Stackare, magsjuka är inte roligt att ha i familjen.Det kanske bara vore bra om förlossningen kom igång av sig själv snart. Jag har ingen koll på igångsättningar, men det kanske är lättare för korppen om den själv får bestämma när det är dags. Har du haft sådana sammandragningar innan? Annars kanske förlossningen är på G snart? Nu är du ju expert på att föda barn, men en sak under förlossningen som hjälpte mig jättemycket var att räkna under varje värk. Eftersom det gör rätt ont så tappar man tidsuppfattningen, så man är mitt inne i smärta och det är svårt att avgöra om det är tio sekunder eller ett par minuter det handlar om. Genom att börja räkna långsamt när värken började så visste man ungefär hur långt det var kvar innan det onda försvann (mellan varje värk så är smärtan borta). Det kändes mycket mer överkomligt om man t ex var på siffran 11 när det var som värst och man visste att värken ebbade av omkring siffran 14. Man kunde se ett slut på varje värk.Sedan tyckte jag att det hjälpte att veta att varje värk gjorde att man kom närmare själva förlossningen och bebisen. Det var ungefär som trappsteg som skulle tas ett och ett. Hade man nått ett visst trappsteg så hade man faktiskt lagt de andra bakom sig. Det var inte som Fia-med-knuff där man helt plötsligt måste börja om från början.
    Hej och tack för dina "tankar"!!!! Rös lite faktiskt när jag läste dem, för så här är det. Efter min senaste grav. fick jag komplikationer iform av blödningar, min livmoder är TRÖTT!!!! Orkar helt enkelt inte dra ihop sig, så jag blödde enormt stora "klumpar" i 1 1/2 dygn innan de la in fick jag mig på op, skrapning. Väl där under op fick jag min första stora panikattack. Ingen aning var den kom ifrån. Sen avlöste komplikationerna och biverkningarna efter varandra. 6 månader efter förlossningen kom min andra stora panikattack inne på Willys. SÅ kan det gå, fattade ju inte att det var psykiskt. Efter det löpte en jobbig tid, men läkarbesök pga av hjärtat osv, och där var där en läkaren för första gången frågade mig om PÅ. Skrattade bara....Iaf, började hos en psykolog för att börja bearbeta förl. och eftertiden. Där har ni mitt problem och en livsbeskrivning{#lang_emotions_laughing} Trodde aldrig jag skulle våga bli gravid igen, men övervann rädsla, men hua när jag tänker på att föda. Men faktiskt hjälpte det du skrev en del. Är ju egentligen inte rädd för att föda, har ju gjort detta ett par gången, men rädd för just tappa kontrollen och så.

Nu har jag sovit en bra stund, så sammandragningarna känns bättre, men nu är det mer mensvärk och trycket håller i sig. Om just igångsättning är ju en nödlösning. Inget som jag vill. Denna gång skulle det vara SÅÅ bra om bebisen ville komma själv. Men sånt har man tappat hoppet om efter 5 ggr{#lang_emotions_laughing}// Kram
  • Valkyrian1
    na96gen skrev 2010-03-03 18:06:57 följande:
    o vad spännande. Håller tummarna för dig att det kommer igång naturligt för dig. Jag blev igångsatt första gången men andra gick det naturligt och vilken skillnad på upplevelse tycker jag.     Kram
    Tack!!!! Jag hoppas oxå att det sätter igång själv, helst NU{#lang_emotions_dreamer}.
  • Valkyrian1
    telma64 skrev 2010-03-03 21:58:13 följande:
    Hoppas du får se din prins snart då, skönt om det kommer i gång av sig själv nu då så du slipper mera hemska saker har du varit på mer UL och sett din pojk så du vet att det är en pojke nu då?
    Hej! Nej, jag ska till bm den 11/3, då får jag säkert ett datum till ett nytt UL och ställningstagande om hur vi ska göra. Läängtar såå{#lang_emotions_heart}
  • Valkyrian1
    rimi skrev 2010-03-04 15:59:52 följande:
    valkyrian..ville bara säga att det med panikattacker är vanligt vid förlossningen, känner igen mig själv då jag fick min första panikångestattack och riktig dödsångest vid förlossningen med första barnet. Det gäller att veta vad dessa attacker grundar sig i, alltid något som triggar ihåg dem tex ljud, plats eller tanke. Personer som upplevt ångest är ju väldigt känsliga för kroppsliga symtom och har nåpgot triggat igång lite oro så är man där och känner av kroppen,,,hjärtklappning, andnöd, yrsel svettningar. Men själva anlöedningen till attacken är att man tillåter sig själv att tänka katastroftankar då man känner av de kroppsliga symtomen,,tex om man har hjärtklappning så far tankarna till att man kommer att få en hjärtattack eller att det är något annat fel på hjärtat, blir man yrslig så tror man att man ska falla ihop i en hög ute osv....Lösningen är att tillåta sig att känna detta utan att försöka hindra symtomen och inte ta till några säkerhetsbeteenden tex dricka vatten eller öppna fönster när man känner andnöd,,,och framför allt att utsätta sig för det man tror att man får ångest av, i ditt fall ytterligare en förlossning, jag tror att det kommer gå jättebra och förhoppningsvis försvinner panikattackerna fäör gått......Lycka till och kram   
    Tack{#lang_emotions_laughing}!!!! Jag hoppas du har rätt, du låter väldigt klok i dina tankar{#lang_emotions_dreamer}.// Kram
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke