Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Karpen skrev 2010-04-06 21:35:58 följande:
    vad har era flickor/pojkar haft i hjärtljud? Stämmer det med låga pojke och snabba flicka?
    För mig har det inte heller stämt. Alla har de legat runt 145-150. Skillnaden har väl varit att han har legat på 160 några gånger och det har aldrig hänt med tjejerna.
    Tjejligan -96, -98, -99, -02, -08 och en prins -10
  • Valkyrian1
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-07 17:24:27 följande:
    En fråga till er alla! När ni har varit på ultraljud med era tidigare flickor och pojkar, har ni då fått BF tidigarelagt eller senarelagt????Har nämligen fått för mig att man får datumet tidigarelagt med pojkar och senarelagt med flickor, kan det stämma???
    Jag har alltid blivit bakåtflyttad vid alla mina grav. Som mest nästan 3 veckor!!!! Med pojken endast 4 dagar. Men annars ingen skillnad.
    Miffi skrev 2010-04-07 17:50:30 följande:
    Har en lite blödning nu när jag var på toa Usch vill inte ha missfall.... Ska ringa kvinnokliniken imorgon om det inte slutarSnälla lilla ärtan stanna kvar hos mig....
    {#lang_emotions_frown}Håller alla tummar och tår nu för att knodden stannar kvar. Vid min grav. med femte tjejen hade jag en blödning i v.8, och det gick ju ändå bra. Så jag håller på dig nu.// Kram
  • Valkyrian1
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-07 18:45:23 följande:
    Valkyrian, vad menar du med bakåtflyttat? Är det att du fått ett tidigare datum för BF?
    {#lang_emotions_laughing}Sorry, lite trött här. Jag menar att jag fått ett senare BF datum. Inte brytt mig förr, inte haft sån koll på ÄL då, menmed pojken visste jag ju exakt ÄL, men blev vissligen bara flyttad 4 dagar.
  • Valkyrian1
    telma64 skrev 2010-04-08 18:31:52 följande:
    vet inte om det stämmer men det sägs att vill man ha en flicka ska man gå upp och kissa direkt efter samlaget..
    Haha, ja kanske stämmer faktiskt. Det har jag faktiskt gjort alla gånger, förrutom sist nu{#lang_emotions_tongue_out}. Kommer ihåg att jag tänkte att jag skulle prova att ligga kvar, hade hört att det tar sig lättare då. Men kan ju vara slumpen oxå, som med allt annat{#lang_emotions_wink}//
  • Valkyrian1

Miffi, hur går det? Blött nåt mer{#lang_emotions_frown}? Tänker på dig// Kram

• Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-04-09 15:56:22 följande:
    Här är jag!! Det var direkt från UL in på möte på jobbet... Det verkar som om jag är den som bryter trenden. Det såg ut som en liten snopp, så det är nog triss i pojkar här.
    Härligt med triss i pojkar oxå{#lang_emotions_heart}.
    Miffi skrev 2010-04-09 17:43:07 följande:
    Nyss varit på vul och allt såg bra ut såg ett litet hjärta som pickade för fullt Är så lycklig över att vill stanna i min
    Såå underbart att höra, Miffi{#lang_emotions_laughing}.
  • Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-04-12 09:05:12 följande:
    Så där! Nu hoppas jag att bildgalleriet syns... :)
    Ojj vad synligt{#lang_emotions_laughing}. Nog ingen bild man kan feltolka{#lang_emotions_wink}. Grattis// Kram
  • Valkyrian1
    Dynah skrev 2010-04-15 19:41:57 följande:
    Jag pratade just om detta med min BM idag. Jag har 3 flickor och väntar nu en pojke. Hade jag inte vetat att det var en pojke skulle jag vara bombsäker på att det är en flicka därinne. Inga skillnader alls!!
    Och helt tvärtom här{#lang_emotions_laughing}. Jättestor skillnad{#lang_emotions_dreamer}. Så det är nog olika från person till person, telma.// Kram
  • Valkyrian1
    skrållan1978 skrev 2010-04-19 08:08:11 följande:
    nu behöver jag lite stöttning flickor=/Var nyss på toa o kissade o vad ser jag när jag torkar mig- BLOD-! inte mkt men det kommer när jag torkar lite, gick in i v 13 i går, o jag som äntligen börjat pusta ut pga MF-risken... ska invänta min man kl 3 idag sen åker jag in på KK... k'änns inte alls roligt detta, orolig och såå rädd att bebisen inte finns kvar=(((behövde bara prata av mig..... kramar..
    Håller oxå mina tummar här, att allt är bra med bebisen din. Det är ju ganska vanligt med en blödning i grav. Tänker på dig//Kraaaam
  • Valkyrian1

Ojj, spännande Skrållan1978. Skulle oxå vilja göra nåt sånt. Mycket intressant. Hoppas oxå att allt ser bra ut imorrn.

Själv sitter man här med en 4 veckors gammal kille{#lang_emotions_laughing}!!!! Kan liksom inte fatta att vi har fått en son, helt otroligt. Tänker på grav. som var ganska påfrestande, och väldigt olika de andra grav. Tänker även på förl. som började så bra, men slutade även här på att annolunda sätt. Värkarna som aldrig kom igång riktigt, sen när det väl började göra ont så kändes det konstigt. "Värkarna" satt i benen och ena sidan av magen. Hur jag efter timmar började ana att något var FFEELL....Hur jag fick kompromisa, gråta, böla och be om ett snitt. Fick övertala 2 läkare att jag har gjort detta 5 ggr, JAG VET ATT NÅT ÄT FEL!!!! Hur jag fick lustgas, morfin och EDA, men INGET hjälpte....Hur jag äntligen fick ett efterlängtat snitt, hur han togs ut ut magen, hur jag undrade såå länge vad det var för kön, ingen ville säga och mannen var ju med Marwin. Jag fick ligga i 10 min och vänta på att mannen kom tillbaka med vår son, så jag fick se honom och veta kön. Hur denna overklighetskänslan infann sig. Och hur glädjen äver att allt gick bra, när han hade 5 varv navelsträng runt halsen.
    Kunde inte fatta att vi fått en son och kan verkligen inte fatta det ännu{#lang_emotions_smile}. Helt overkligt efter 5 tjejer....Folk bara häpnar när man berättar, haha....Ojj, vilket långt inlägg det blev. Brukar fortfarande vara här inne för att läsa om er resa, det är såå spännande och roligt att följa er. Kram alla//

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke