Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Tack alla för alla hållna tummar och en och annan tå{#lang_emotions_dreamer}. Nu kan man ju inte rå för att man bor i en kommun som inte har kompetent personal, suck!!!! Kom dit och bm som skulle göra kollen undrade varför jag ska göra en till när det bara var 7 dar sen. jag förklarade varför, sen sa jag oxå att hon ska göra mognadskoll, vilket hon påstår att det gör inte bm, utan läkare i denna kommun, och det finns inte en läkare där idag. Haha, börjar ju likosm skratta. Undrar ju VARFÖR min kära bm inte sagt detta till mig. Men fick förklarat för mig att hon inte var såå insatt ännu, hon är ny i denna kommun. Så besviken som man blir och såå otroligt arg, så naturligtvis gör hon en mognadskoll, men för att få en igångsättning krävs ju att en läkare gör detta. Iallefall, jag är öppen 3 1/2 med buktande hinna, med liite kvar av tappen. Så skulle hon varit en läkare skulle jag sättas igång direkt. Ville jag bli igångsatt imorrn, var jag alltså tvungen att gå på ytterligare en mognadskoll imorrn i staden jag ska föda i, sen beslut. Suck!!!! Jag bestämde mig ganska fort för att vänta till Måndag ändå. Har jag riktig tur nu kommer det igång av sig själv, fast jag tror ju inte det.... Hon gjorde iallefall en tillväxt och bebben vägde nu runt 4230g. Och stämmer det, är det ju underbart lite{#lang_emotions_laughing}. Haha, vilket låångt inlägg....Hon passade samtidigt på att reta allt där nere lite extra, så nu sitter man med oont....// Kram

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Valkyrian1
    Summerlove skrev 2010-03-18 12:50:06 följande:
    Tror inte det blir något här heller... ska testa på söndag igen om inte mensen har kommit innan. Funderar också på om vi ska hoppa över 1 månad iaf, blir ju precis runt jul/nyår annars... inte så kul, men igentligen, spelar det ju ingen roll! Jag orkar inte vänta! Tycker ni det är taskigt mot barnet och ha födelsedag precis då? Jag känner lite så...
    Jag är själv född den 15/12. Ingen hit kan jag säga, ändå var jag såå dum att se till att dotten blev beräknad på nyårsafton. Men tur att hon väntade några dar. Taskigt är det ju inte för barnet, men kan man undvika att födas runt jul, så visst!!!! Vill du inte vänta, så vänta inte, såå mycket har iallefall inte jag lidit, men roligt har det väl inte varit. //Lycka tll nu
  • Valkyrian1
    na96gen skrev 2010-03-18 12:58:26 följande:
    Underbart När jag skulle få grabben så visade undersökningen ingenting Men så kollade de och fixade och donade. Ont visst men dagen efter så kom grabben av sig själv Från noll till massor ... hihiHåller alla tummar och tår som jag har !!Lycka till
    Åhh, låter underbart. Bara hoppas denna beslutar sig för samma då{#lang_emotions_wink}
  • Valkyrian1
    Summerlove skrev 2010-03-18 18:25:18 följande:
    Nej jag förstår... vi ska nog fundera lite över det..Förresten, du som har så många tjejer =) hur ser din livsstil ut med mat o så? Äter du mycket kalcium som ost, fil och sånt (har hört att det kan vara en orsak bla) eller något annat? Kanske är något som påverkar? Eller har ni mycket tjejer i släkten? Kul att det blir en pojke för dig den här gången! Mission complete Lycka till nu, kommer nog igång snart!
    Ja, jag äter mycket sån föda. Dricker mycket mjölk och äter väldigt mycket ost. Nej, vi har inte många töser i släkten. Vet faktiskt inte varför vi fått endast töser, men härligt är det:) Haha, många som tror att uppdraget är slutfört, men så är inte fallet, skulle vilja lägga det så att det blev en fin avslutning;)// Kram
  • Valkyrian1

Hej alla!!!! Imorrn är det då ÄNTLIGEN dags, men finns ett orosmoln. Jga har åkt på världens dunderförkylning:( Nån som har erfarenhet av att föda som sjukling???? Jag menar, kvinnor har väl fött genom tiderna med sjukdomar. Nyss härjade ju svininfluensan, så klart födde väl de oxå barn? Sånt kan man ju inte styra över. Men jag har ju "lyxen" imorgon att jag kan skjuta på det till Tis, men det vill man ju inte helst.

Iallefall, hur det än blir är jag skitnervös inför förl. men såå REDO:)

Kram alla//

• Valkyrian1
    MaLiQe skrev 2010-03-21 11:23:36 följande:
    Min första födde jag när jag hade influensa... Undrar omd et var en bidragande orsak till att det tog 4 dygn? Hmm har itne tänkt på det innan.Iallafall TA MED NÄSSPRAY!!Mitt i krystvärkarna täpptes näsan till så ag fick inte luft!! Total panik hade jag!!!De kom med såna dära droppar som hjälpte INGENTING... Så se till att bunkra upp med spray! Lycka till! Är inte aaaalls avundsjuk på dig som snart får gosa bebis!
    Ojj, influensan. Ja, då borde min förkylning vara en smärre sak:) 4 dygn???? Hjälp:(      Japp, ska ta med nässpray imorrn, tack för tipset;)
    Ja, herreguud vad jag läängtar efter min bebis nuuuu{#lang_emotions_heart}
  • Valkyrian1

Hej! Vill bara skriva några rader, för att få ner oron{#lang_emotions_wink}!!!! Jag kommer åka till förlossningen idag, min förkylning är kvar, men under "kontroll", som sagt, ingen feber, så det måste ju vara ok då. Natten har varit ganska jobbig, mycket ångest och lite sömn. Behövde verkligen all sömn jag kunde få inatt, men vaknade hela tiden{#lang_emotions_undecided}. Men kanske inte så konstigt när idag ska förhoppningsvis hända det största man får vara med om:) Trots min förbaskade ångest och rädsla, ska jag ta mig igenom detta och förhoppningsvis inom 12 timmar har jag bebis hos mig:) Är inte idag Sveriges vanligaste födelsedag? Hoppas det inte är fullt på BB bara, skulle vara underbart med eget rum;). Nu har jag babbat OT för mycket....skriver här igen när han(?) har kommit. (Tar ju givetvis med mig min kära laptop och mobila bredband)Kram alla//

• Valkyrian1
    MaLiQe skrev 2010-03-23 11:44:24 följande:
    hihi undrar hur det går för valkyrian?Om hon ligger med sin lille gosse p magen och njuter nu?
    {#lang_emotions_laughing} Det gör jag{#lang_emotions_laughing}. Ligger på BB nu, har inte tid att skriva så mycket nu. Förl. var fruktansvärd, slutade i snitt{#lang_emotions_cry}. Men bebis och mår bra. Skriver mer sen. Men nu är han här, Marwin{#lang_emotions_heart}// Kram ocg GRATTIS Miffi//
  • Valkyrian1
    MaLiQe skrev 2010-03-23 22:35:51 följande:
    Men åååh! Mys!Jag har tänkt på dig! Har ju ingen bra erf av igångsättning....Trist att det blev snitt men bra att ni mår bra nu ialalfall allihopa!Stort grattis till lille Marwin! Vad säger alla stolta systrarna?
    Tack alla ni för alla gratulationer, ni är såå snälla:) De stolta systrarna är helt saliga:) Han kommer inte alls bli bortskämd, nää då;)

Kom hem idag, för nån timme sen, är helt slut. Barnen babblar ju på som vanligt. Och jag som har suttit i 3 dar i ett ensamt rum med Marwin:)

Guud vad ni skriver i tråden, vad roligt. Ska bli såå spännande att få följa era grav.

Jag kan fortfarande inte tro att vi har fått en son, det är såå helt otroligt. Kan verkligen inte fatta det. Efter 5 flickor liksom;)

Lite mer skrift och bild kommer när jag orkar.

Kram kram
    Tjejligan -96, -98, -99, -02, 08 och en prins
  • Valkyrian1

Hej! Vad roligt att se både "gamla" och nya vänner i tråden. Jag följer er, läser allt ni skriver när jag hinner. Lilleman är såå snäll, så det är inte så svårt;).

Nu ligger jag dock sjuk, i bihålsinf med antagligen dubbelsidig öroninf:( Igår/natt var nog den värsta natten i mitt liv, hua....tur man har barnen så man inte bara la sig ner för att dö:)

Låter väldigt spännande med spådomarna. Jag håller mina tummar att era spådommar stämmer:) 

Skulle lägga in en bild på våran goding här, men lyckas inte, nån som vet hur? Lycka till nu alla// Kram

Tjejligan -96, -98, -99, -02, 08 och en prins
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke