• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:57:43 följande:
    Och när hade en dietist rätt senast?
    Alla dietister jag träffat har i alla fall haft rätt. Jag har alltid gått ned av varierad kost. Och det bästa är att gå ned 0.5kg-1kg per vecka för att kroppen ska hänga med.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:56:55 följande:
    Sant! Kroppen behöver -och jag vet att ni lchf:are hatar det- även lite mer kolhydrater för att hjälpa till med förbränningen.
    fettbrasan brinner och den bränner fett.

dessutom så äter vi kolhydrater.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:58:46 följande:
    Och uppenbarligen ganska felaktig...hur kan man sätta en sån gräns generellt?
    1500 kcal är en svältkur för riktigt överviktiga, men inte de med alltför stor övervikt.
  • Probably the best    in the
    Stinky skrev 2010-02-21 23:58:57 följande:
    Alla dietister jag träffat har i alla fall haft rätt. Jag har alltid gått ned av varierad kost. Och det bästa är att gå ned 0.5kg-1kg per vecka för att kroppen ska hänga med.
    Och dom jag har träffat har då inte hjälpt mig...mao, allt passar inte alla....
    Stinky skrev 2010-02-21 23:56:55 följande:
    Sant! Kroppen behöver -och jag vet att ni lchf:are hatar det- även lite mer kolhydrater för att hjälpa till med förbränningen.
    FEL; kroppen behöver mer fett för att sätta fart på förbränningen, oavsett man äter kolhydrater eller inte! Tom vv rekommnderar ju mer fett om viktnedgången stannar av...
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 23:59:37 följande:
    fettbrasan brinner och den bränner fett. dessutom så äter vi kolhydrater.
    Ja, det är jättebra att ni äter kolhydrater. Men jag menar just att man bör äta lite mer när man tränar.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:54:53 följande:
    *s* Du kan inte ett dugg om kost och träning, ser jag.  Klart som fan man bygger muskler och förbränner energi om man tränar några gånger i veckan, oavsett träningsform. Sen beror många faktorer också på hur mkt man anstränger sig på träningen också. Ju mer ansträngning, desto mer händer det. Ju mindre man anstränger sig, desto mindre händer det. Vardagsmotionen hjälper också till med förbränningen. Sen beror det mkt på vikten HUR mkt energi man gör av med per dag. En stor människa behöver fler kalorier än en mindre, och gör av med mer energi också p.g.a. storleken. Logiskt, va?
    jo och jag är en väldigt liten person. som är stillasittande. jag "vardagsmotionerar" inte.

det är du som inte vet hur kroppen funkar. Jag är ett levande bevis på att du har fel.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Linda1976
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:58:46 följande:
    Och uppenbarligen ganska felaktig...hur kan man sätta en sån gräns generellt?
    Inte vet jag - viktklubben och VV botar vare sig matmissbruk, sockerberoende eller annat... När man läser deras kostråd får jag krupp. Frukt, bröd, bönor, sojaprodukter (ryyys). Sorgligt sorgligt..
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Probably the best    in the
    Stinky skrev 2010-02-22 00:01:29 följande:
    Ja, det är jättebra att ni äter kolhydrater. Men jag menar just att man bör äta lite mer när man tränar.
    Varför då?
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 00:01:13 följande:
    FEL; kroppen behöver mer fett för att sätta fart på förbränningen, oavsett man äter kolhydrater eller inte! Tom vv rekommnderar ju mer fett om viktnedgången stannar av...
    Kroppen behöver ju av alla tre typerna som räknats upp under trådens gång, men just kolhydraterna hjälper till lite extra just vid träning.
  • Linda1976
    Stinky skrev 2010-02-22 00:01:29 följande:
    Björn Ferry vann OS-guld på LCHF, säger du till honom också att äta lite mer carbs när han tränar?
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...