• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Lady Dahmer
    Bonanza skrev 2010-02-21 16:08:07 följande:
    "Man"? Skriv som det är, DU tycker så. DU upplever det så. För du är väl ändå inte så förmäten att du vill påstå att LCHF fungerar för alla? Jag får lite Anna Wahlgren-vibbar här i såna fall.Jag klarade av LCHF i en vecka. Sen höll jag på att kräkas och slutade.
    jag har påpekat flera gånger att lchf inte är för alla. Men vissa tycker att kostcirkeln + motion är nåt som absolut funkar för alla och det är DET jag motsäger mig.

och jo, det är vanligt att MAN mår illa efter en vecka. det gjorde jag med.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Anonym (LCHF)

Stinky och andra: Det finns en viss skillnad i att stävja missbruket med hjälp av LCHF vs andra dieter. Om du försöker äta rätt med vanlig mat så motarbetas du av blodsocker och insulin vilket påverkar receptorer i hjärnan.  Om du äter enligt LCHF så äter du på ett optimalt sätt för att din egen kropp och hjärna ska förhålla sig på bästa möjliga sätt till ett naturligt förhållande till mat. Det blir därmed enklare att stå emot suget. Rent fysiologiskt, vilket påverkar psyket. Det är väl värt att ta till sig.

• Anonym (Been there...)
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 16:03:33 följande:
    jo det förstår jag och det ör ju ofta det som BLIR ett problem när man försöker gå ner i vikt. grejen med lchf är ju att, även om man utesluter kolhydrater, så tillåter man fortfarande en massa saker som de flesta tycker om. Vispgrädde, mörk choklad i små mängder, nötter, feta såser, lchf-bakelser osv. Man känner inte att man missar nåt eller inte kan unna sig just för att det finns annat än socker att trycka i sig. för man FÅR trycka i sig tills man spyr (men det brukar inte vara långvarit, man mår ganska dåligt till slut) jag har liksom aldrig ätit så mycket gott som när jag körde igång.
    Och jag har aldrig mått så dåligt som när jag åt LCHF...
    LCHF är INTE en diet/livsstil som passar ALLA..även om de flesta som äter denna typ av mat verkar tro det

Matmissbrukare måste lära sig att hantera sitt KÄNSLOLIV.... ( maten står för något annat.. det kunde lika gärna varit alkohol eller knark!)
    Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
  • Lady Dahmer
    Anonym (Been there...) skrev 2010-02-21 17:37:55 följande:
    Och jag har aldrig mått så dåligt som när jag åt LCHF... LCHF är INTE en diet/livsstil som passar ALLA..även om de flesta som äter denna typ av mat verkar tro det Matmissbrukare måste lära sig att hantera sitt KÄNSLOLIV.... ( maten står för något annat.. det kunde lika gärna varit alkohol eller knark!) Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
    1. jag har inte sagt att lchf är för alla.

2. matmissbruk beror inte alltid på psykiska orsaker. Ibland handlar det om överkänslighet för socker eller kolhydrater. Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
  • DreamBitch
    Anonym (Been there...) skrev 2010-02-21 17:37:55 följande:
    Och jag har aldrig mått så dåligt som när jag åt LCHF... LCHF är INTE en diet/livsstil som passar ALLA..även om de flesta som äter denna typ av mat verkar tro det Matmissbrukare måste lära sig att hantera sitt KÄNSLOLIV.... ( maten står för något annat.. det kunde lika gärna varit alkohol eller knark!) Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
    Fast hon har påpekat flertalet gånger här i tråden att hon inte menar att lchf fungerar för ALLA.

Och till den som ifrågasatte om man trodde att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar måste jag ställa frågan: Vad är det annars dom äter? Man blir knappast kraftigt överviktig av att sitta och äta sallad hela dagarna/kvällarna?
  • Lady Dahmer
    DreamBitch skrev 2010-02-21 18:37:56 följande:
    Fast hon har påpekat flertalet gånger här i tråden att hon inte menar att lchf fungerar för ALLA.Och till den som ifrågasatte om man trodde att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar måste jag ställa frågan: Vad är det annars dom äter? Man blir knappast kraftigt överviktig av att sitta och äta sallad hela dagarna/kvällarna?
    fast jag blev tjock av överätning! frukt i första hand (men det är ju socker socker socker) och pasta. Jag kan inte sluta äta och känner knappt att jag blir mätt, hjärnan slås liksom ut.

men annars har du en bra poäng. man blir inte tjock av att äta normala portioner och man blir inte tjock av sallad.

och jo, precis - jag har ju flera gånger i tråden påpekat att lchf är för de som är känsliga mot kolhydrater och socker. (samt för de som vill ha ett enkelt sätt att gåner i vikt på givetvis, utan att gå hungrig)
  • Stinky
    DreamBitch skrev 2010-02-21 18:37:56 följande:
    Fast hon har påpekat flertalet gånger här i tråden att hon inte menar att lchf fungerar för ALLA. Och till den som ifrågasatte om man trodde att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar måste jag ställa frågan: Vad är det annars dom äter? Man blir knappast kraftigt överviktig av att sitta och äta sallad hela dagarna/kvällarna?
    Man blir tjock av fler kalorier än vad man gör av med. Inte svårare än så.
  • DreamBitch
    Stinky skrev 2010-02-21 18:55:11 följande:
    Men herregud. Det vet vilken idiot som helst. Men poängen kvarstår. Du kan äta bra jävla många morötter för att komma upp i motsvarade antal kalorier som en semla tex.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 18:55:11 följande:
    Man blir tjock av fler kalorier än vad man gör av med. Inte svårare än så.
    nej så enkelt är det inte. människan är ingen kaloriugn.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 20:22:19 följande:
    nej så enkelt är det inte. människan är ingen kaloriugn.
    Det är mkt som inte är enkelt här i livet. Däremot så är det ett faktum att om du äter mer kalorier än vad du behöver för att bibehålla en vikt, så går du faktiskt upp. Vilken idiot som helst fattar det.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...