Inlägg från: ToZa |Visa alla inlägg
  • ToZa

Vi som läser på Liber Hermods del 5

summertime123 skrev 2010-10-18 23:03:08 följande:
    hallå! Jag har inte läst eng a via hermods, bara b & c kursen så kan inte svara på vad de exakt pratar om men med språk vill de ju se vilken nivå man ligger på och om man kan variera pratet. Snacka t.ex. extra mycket om dig själv i början - allt för att du ska visa att du kan prata brett! Tänk kanske ut favvo uppgiften i kursen och vad du kan säga om den o om du kan utveckla det lite, sånt brukar dyka upp o kanske lite jämförelse? Sånt visar ju hur man hanterar språket ganska mkt.
    Kul att det gått så bra med kurserna annars, visst är det skillnad på hur man presterar när man får tid att plugga själv

här är det full rulle, tar studenten om ca 2,5 veckor har hållt på med 5 kurser senaste månaderna och man har varit liiiiiiiiite stressad. Lyckades dock få mvg i matte c som jag läste på komvux. snacka om att man blev glad för det

ansökan till universitetet är klar och om ett par veckor väntar en 2,5 mån semester innan allvaret börjar. Längtar ihjäl mig!!! hoppas det går bra för er...
    Tack :) Det är så jag misstänkte att det skulle kunna se ut .. =) Ja gud ja , det är verkligen skillnad när man har tiden och när man är intresserad av ämnet också . Känner mig så stolt över mina MVG:n i uppdragen för förut fick jag jämt VG i andra kurser : )

Wow , 2,5 vecka kvar . Måste känns skönt ? Du har ju varit grymt duktig .  Och MVG i matte C , jisses!  Vad söker du in till på universitetet nu då? Njut av dina 2,5mån semester , det är du värd !!
  • ToZa
    Kinna1 skrev 2010-10-26 15:21:39 följande:
    Hej allihopa!!
    Jag ska ha muntlig exam i Psykologi A, rättskunskap och Spanska A.
    Antar att Psykologi och Rättskunskap är om uppdragen, eller?

Men i språk hur går det till där, hur mycket begär de att man ska kunna?
    Rättskunskap har jag haft , muntliga var enkelt tyckte jag . Hon tog med det enkla och jag fick MVG :) Kändes sådär när jag skulle göra provet för ja tyckte inte ja kunde de svåra så bra men som sagt , hon sa det enkla :)

Undrar också hur mkt d begär att man ska kunna i språk , Jag håller på med Franska steg 1 . Väldigt nervös inför muntliga faktiskt . Lättare att skriva :) Spanska har jag läst 3år i högstadet , hehe! Ett roligt språk tycker jag !  Berätta gärna hur muntliga i språk gick till =)
  • ToZa

17 06 07 : Försökte maila dig förut men det verkar inte gått ? Tänkte höra om du hade lust att skicka studieguide 1 till Eng B :) Det är en kompis till mig som köpt Eng B kursen men inte fått tillgång till sidan än . Vore jätte snällt om du orka .. antingen kan du skicka länken här på FL eller maila på [email protected]  . :)

Ni har skrivit så mkt senaste dagarna , ska in o läsa allt sen :)

• ToZa
    bakeacake skrev 2010-10-26 21:26:11 följande:
    När köpte hon kursen? För jag har varit med om samma sak nu de sista dagarn och de visade sig att deras beställningssystem inte funkat som det ska, så jag fick ringa och tjata och då kunde dem lösa det. sisådär 8 dagar efter jag beställde kursen....
    Ojdå .. Jobbigt att det ska behöva strula . Hon har precis beställt den så än har det inte gått 4dgr som dom sa att det skulle ta men jag ska säga till henne att dom haft strul så hon vet . Ni som köper har väl 1år på er att göra klart kursen ? Så ni slipper sena uppdrag iaf fast det är ju jobbigt iaf när man är förbered på att sätta igång . Jag hade strul när dom började , fick inga mail o sen när jag fick så stog det att jag skulle in på Athena 1 men det funkade inte på flera dagar och då sa dom "Nää men du ska in på 2an , där är dina kurser"  Så då gick ju flera dagar utan att man inte hade en aning trots mail och samtal så allt började med att man kom efter i sin plan man hade lagt upp... =/
  • ToZa

Fick mitt första uppdrag i i franskan (steg 1)  rättat... MVG :) Woho super glad MEN läraren skrev :" Uppenbarligen är du ingen nybörjare"  . Och det är jag ! Nu känns det som han kommer ha högre förväntningar på mig och tro att jag är bättre än jag är . :S  Bör jag påpeka att jag är nybörjare eller ska jag bara skita i det ? Fick lite extra press på mig nu =/

• ToZa
    sandra8712 skrev 2010-11-13 19:51:27 följande:
    Hejsan. Jag har precis börjat studera på hermods.
    Läser medicinks grundkurs just nu, tänkte höra lite om någon annan läst det och vad noi haft för praktik? och hur länge?:)
    Hej , Jag har läst Medicinsk grundkurs men det är ingen praktik till den kursen =)  Var iaf inte det när jag gjorde den . Vård och omsorgsarbete är det 4 v praktik tror jag det va..:S
  • ToZa
    daftpunk skrev 2010-12-03 19:33:37 följande:
    Hej!
    Är det någon här som haft muntlig examination i Spanska steg 3? Jag är ganska nervös och undrar vad det är som brukar komma. Har Per-Gunnar Rosenhed som lärare.
    Tack så mycket på förhand!
    Hej , Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men passar på att fråga dig som läser språk ang muntliga. Har precis läst franska steg 1 .. Hur var muntliga på första steget ? Hur går samtalet till ungefär? Är verkligen nervös för att man ska få blackout .. Hoppas det går bra på ditt muntliga ! :)
  • ToZa
    Mommee skrev 2010-12-07 13:27:46 följande:
    Hejsan allihopa! Tog studenten för 2 veckor sedan via hermods! 

Är det något ni söker  hjälp med är det bara att höra av sig, jag har läst nästan alla ämnen som har med naturvetenskap o göra!

Hälsningar 
    Låter jätte bra Kommer förmodligen läsa de ämnerna till våren ! Och ett STORT grattis till dig som tagit studenten :)
  • ToZa

Hade muntligt i Eng A igår och fick MVG . Känns verkligen jätte kul !   Vad läser ni för ämnen just nu ? Jag håller på med franska som jag bara har ett uppdrag kvar på så ska jag börja läsa svenska A snart tänka jag så den också är klar .. :) 

• ToZa

Hej ,

Min syo är lite seg av sig och har inte meddelat hermods att jag ska läsa svenska än så tänkte höra om det är någon av er som läst SV A på hermods ? Jag undrar ang boken som man ska läsa , Ska man välja i en lista eller är det valfri bok ?

• ToZa
    Nillan01 skrev 2010-12-22 11:33:41 följande:
    Hej alla glada på familjeliv!
    Har precis anmält mig till två kurser på hermods för att äntligen få ta studenten och studera vidare! Glad
    Efter mycket googlande och faktaletande hitta jag faktiskt mest givande information här inne, toppen...
    Mina kurser kommer inte att starta förrän någon gång i mitten av januari, däremot så har jag MASSVIS med "dötid" under jul- och nyårshelgen att slå ihjäl, hur? PLUGGA, tänkte jag.

Ringde till hermods i min hemkommun och frågade om dem möjligtvis kunde ge mig en inloggning så att jag kan titta på uppdragen till de kurser jag anmält mig till, - NEJ! Det går inte, du måste bli antagen först!
    Jag har redan införskaffat mig min studielitteratur och är sååå sugen på att börja lite smått...
    Enligt personen jag talade med på komvux så har alla hermods-distans kurser på gymnasiell nivå samma uppdrag överrallt, då har vi ju exempelvis "Knotans" blogg att hämta lite uppdrag etc. från.
    Min fråga är, stämmer detta? Kurserna jag gärna skulle vilja ha uppdrag till är Religionskunskap A och
    Svenska A.
    Finns det kanske någon vänlig själ därute som har lust att mejla mig dem kanske? SNÄÄÄLLA... Skäms

Här inne kommer jag definitivt börja hänga lite oftare, det verkar finnas många vänliga själar att hjälpas åt tillsammans med...

Vi hörs igen

Nillan
    Jag har precis börjat Sv A så jag kan maila dig uppdrag i det =) Skicka din mail på inbox elr nåt ! :D
  • ToZa
    Nillan01 skrev 2010-12-26 23:17:24 följande:
    Ah va skoj, massa snälla människor som vill hjälpa... förhoppningsvis kan jag hjälpa er i framtiden =)
    Har skickat meddelande till er med min mail =)
    Du har mail
  • ToZa

Hej allihopa!

Länge sen man var i den här tråden! :) Min skola har klantat sig o glömt anmäla mig till kursen som skulle starta idag . På papper kommer jag ändå ha startat idag så behöver plugga lite :)

Är det någon gullig själ som har studieguide 1 till Psykologi A ? Har du isf lust att maila mig den? Vore guldvärt! :)

Hoppas det går bra för er :)

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5