Inlägg från: ToZa |Visa alla inlägg
  • ToZa

Vi som läser på Liber Hermods del 5

NU fick jag tag på dom .. Ämnesansvarig svarade inte heller så jag ringde huvudkontoret . Hon sa att det borde varit en röst i telefonen som talade om att det var upptaget eller på nått sätt visat att det var upptaget i telefon men för min del gick det bara signaler hela tiden som inte slutade . Sen fick jag tillbaka mailet som jag skickade och hon skulle kolla upp allt för hon tog väldigt allvarligt på det sa hon .

Mina kurser låg i Athena 2 . Fast dom sagt tidigare att dom ska ligger under 1 eftersom jag läst där för länge sen .. men nu sa hon "ja men vi har varit tvugna att flytta över men har du inte fått mail om det ??" haha . NEJ ! Inte ett smack. Så bara en massa saker som gått snett .. men nu har jag alla mina kurser till och med sommaren inlagda

• ToZa
    DuBBeeL skrev 2010-03-23 12:06:11 följande:
    Infokomp har skriftliga slutprov. De är mycket hårdare och ställer högre krav på eleverna, vilket egentligen är bra. Alla ska ju följa skolverkets mål och riktlinjer, men vissa skolor/lärare är "snällare" än andra. Det är mycket lättare att få högre betyg på Hermods. Där finns "testa dig själv" uppgifter (icke betygsgrundande) och uppdragen (betygsgrundande).På InfoKomp finns det för varje kapitel Diagnoser som kan motsvaras av "testa dig själv"uppgifterna, bara det att diagnoserna är betygsgrundande. Sen är det redovisningsuppgifter genom hela kursen, beoende på kurs men ca 2-4 st större uppgifter varje vecka som ska redovisas (också betygsgrundande). I slutet på varje kurs är det ett stort slutprov, som man har 6 timmar på sig att skriva.
    Ja det låter hårdare ! Jag är nöjd med Hermods , det är bara att det skulle vara enklare för mig och jag skulle få bättre betyg om det muntliga hade varit skriftligt men samtidigt tror jag det är bra för mig att ha muntligt så jag lär mig att uttrycka mig bra i tal också :) Har du läst på Infokomp?
    Lislis skrev 2010-03-23 11:11:53 följande:
    Toza! Jag var med om exakt samma sak som dig förut. Jag läste i athena 1 och nya kurserna kom in i athena 2. Jag fick ingen information om det, visste inte ens vad jag skulle gå in med för lösenord först... Jag blev flera dagar försenad vilket gör mycket då jag jobbar heltid och bara har tid att plugga vissa dagar i veckan...
    Det är ju helt sjukt att dom inte informerar om det . Jag menar det är ju viktigt ! Hur ska vi veta att den ligger på 2:an ? Sjukt är det . Hoppas du kommit i kapp nu och att det gick bra iallafall.
    summertime123 skrev 2010-03-23 09:56:36 följande:
     SKÖNT att d löste sig. Ett TYPISKT hermods problem haha att d inte informerar om sånt viktigt... Dubbelkolla att din emailadress är rätt registrerad under "personligt" de hade skrvit ner min helt fel en gång. Via jensen education har man inga muntliga examinationer, bara skriftliga prov på internet. Jag älskar betygsdialogerna haha o får bra betyg tack vare dem så skulle jag byta till skriftliga skulle jag nog inte få lika bra betyg
    Haha , helt otroligt är det.  Jag dubbelkollade mailen och den stämde ju . Hur kan man missa skicka ett sånt mail ? Det borde dom ju göra när dom lägger in kurserna o då kan det ju inte vara så svårt att få i väg ett mail. När du har muntliga , ger du väldigt ingående svar ? Jag svarar i princip bara på frågan fast jag hade kunnat säga mer men jag blir så obekväm .. :S Men jag antar det blir lättare med tiden . Jag har dock inte haft via webcam ännu . Har pratar med dom i telefon när jag haft muntliga . Webcam blir det väl ännu mer jobbigt antar jag ;)  Angående csn så har jag inte haft strul med dom . Läste 1 termin med dom och det gick bra . :D
  • ToZa

Hallå i tråden! Jag har märkt att jag ska verkligen inte plugga på kvällarna . Sitter med mitt 2:a uppdrag och jag har inte bara en fråga som jag fastnat på utan 2st . Kört fast rejält . Första kursen har varit tuff för jag har haft 2 uppdrag att skicka in (det andra ska in imorgon) och min sambo är bortrest så jag är hemma med min tös på snart 16mån som lever loppan = svårt att plugga på dagarna.  När jag pluggar på kvällarna så bara säger det stopp ! =/

Hur går allt för er ?

• ToZa

Hej ,

17 06 07 : Jag skulle behöva din hjälp ;) Sista uppdraget . Fråga 1 .

"Bakom LMV döljer sig ett statligt verk . Vad har detta verk för uppgifter och hur möter du dessa i vardagslivet ? "  

Det är bara tvärstopp . Är det mening att jag ska hitta det här i boken o studieguiden? Min hjärna hänger inte alls med , det har varit för mkt med den här kursen eftersom dottern är hemma men nu är killen hemma så nu ska det gå bättre , det är bara hjärnan som tar sin tid på att komma tillbaka

• ToZa

Nu förstog jag .. Snacka om att vara trögtänkt ibland

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-04 11:01:26 följande:
    hehe jag fastna på den med, fatta först inte vad LMV stod för
    Ja det tog ett bra tag. Jag satt o tänkte jätte länge "Fan jag har inte läst om lmv" Hur ska jag veta det här ?! :-s Sen trilla poletten ner !

Nu väntar jag bara på rättning av uppdrag 3 sen är det muntligt. Känns som det kommer gå sådär men just nu är jag bara glad om jag klarar kursen eftersom det varit så tufft senaste dagarna ... Har du nå tips på vad man ska träna på ? :)

Nästa kurs är Näthandel och den ser jag verkligen fram emot
  • ToZa

Klockan 1 har jag mitt första muntliga .. nervös så det heter duga ! Gah ! Har innan fått göra via telefon hos syon . Jag tittar jämt runt när jag tänker och nu känns det som att jag inte kommer kunna göra så utan sitta och fokusera på honom . Är så rädd att få black-out! Hur kommer dom fram till om man klarar det ? Är det visst antal frågor man ska klara eller hur kommer dom fram till det ?

• ToZa
    DuBBeeL skrev 2010-04-13 12:48:44 följande:
    Ta det lungt! Andas :)Det kommer gå galant. Berätta för läraren att det är din första dialog och att du är nervös. Det är mänskligt att vara nervös! Det kommer släppa ju mer du pratar med läraren :) Läraren kommer ställa frågor kring uppdragen för att kolla att det är du som har gjort dom. Sen kan det komma andra frågor som läraren anser att man ska kunna för den kursen. Men har du följt dina studieanvisningar i guiderna så kommer du fixa det.Lycka till nu :)
    Tack för tipsen ! :) Det gick bra , fick VG och det trodde jag inte med tanke på att jag knappt pluggat och kände mig så osäker . Har inte alls fått en bra start . Min data tackade för sig i förrgår . det var mitt nätverkskort som strulade så jag har varit så stressad över att hitta en data , webcam plus headset . För vårt gamla headset bestämde sig min dotter sig för att smaka på Stressigt som bara den men är så lättad att det är över :)
  • ToZa

Hallå! Visst är det så att dom ska rätta provet inom 48tim? Har för mig jag läste det någonstans . . Gjorde ett uppdrag i Näthandel i tisdags och har inte "hört" något ännu. Jag har så dåligt tålamod , jag vill veta nu nu nu ;)

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-16 17:41:29 följande:
    Yup! Det är inom 48 h som uppdragen ska vara rättade om man bortser från helger. Vissa lärare rättar snabbt andra e jätte sega. Jag har aldrig vågat tjata eftersom jag är rädd att det ska påverka mitt betyg om jag verkar jobbig Man kan maila supporten som sedan påminner läraren men annars kan man ju slänga iväg ett mail till läraren o säga typ: vet inte om det har blivit ngt fel, jag är rätt så ny bla bla bla o va övertrevlig så borde ju inte läraren tycka att man e jobbig
    Haha jag tänker precis likadant . Man vill ju inte att dom ska få en jobbig bild av en för jag tror säkert att det kan påverka lite även om dom inte erkänner det ;) Mina har alltid blivit rättade inom 24tim hittills och nu känns det väldigt segt när man jämför . Jag får väl bita ihop , nu är det ju helg men om det inte blivit rättat till tisdag då hör jag av mig för då har det ju faktiskt gått en vecka :) Hur vet man vilken lärare man har ? Jag har inte sett något namn någonstans :-S
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5