Inlägg från: ToZa |Visa alla inlägg
  • ToZa

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hej !

Hur går det för er ? Jag har 2 uppdrag som väntar på att bli rättade och det går segt , hehe! Håller just nu på med Näthandel A som verkligen är en bus enkel kurs . Vad för kurser håller ni på med ? har någon läst Personaladministration? Det är min nästa kurs !

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-20 11:58:59 följande:
    Fick du uppdraget rättat till slut? Den du väntat på i en vecka? Jag har precis läst PA, har bara muntliga kvar. Det va en av de roligaste kurserna jag läst men d e bara för att jag tycker d e intressant Ska ju jobba med det sen när jag blir stor Jag har tusen kurser på gång känns d som haha.. har muntliga i PA snart, sista uppdraget ska jag skicka in idag i inköp & varuhantering, affärskommunikation eng håller jag på m andra uppdraget, eng c håller jag på m 1:a uppdraget o har börjat lite smått m matte b... men jag ligger galet bra till i studieplanen iaf. Har 6 v kvar enligt dem att göra 2 uppdrag i en 50 p kurs. resten av kursena ska inte vara klara förrän i höst men jag måste bli klar tidigare! Jag har slitit som ett djur senaste veckorna haha därför är jag inte här inne o skriver så mkt!
    Mina uppdrag är ännu inte rättade .. =/ Va kul att du gillade PA .. Hoppas jag också gillar den! Va duktig du är som gör så mkt på en gång , wow ! Jag ska läsa Inköp och varuhantering också , vad tyckte du om den kursen då? Affärskommunikation i Engelska har jag funderat på att läsa , har inte bestämt mig ännu :)

Jag ska skicka in mitt sista uppdrag i Näthandel idag , egentligen igår men jag mådde inte bra alls igår kväll och slocknade kl 21 så det får bli i dag. =)
  • ToZa

Nu är uppdragen rättade ! Äntligen!! Jag har samma lärare  ( Eric ) som jag hade i Bransch och produktkunskap och där rättade han snabbt minsann men inte i näthandel .. hehe!

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-23 18:54:23 följande:
    jag upplever oxå att de verkar ha mer att göra. Mkt svårare att få boka examinationer, längre rättningstid m.m. jag har oxå honom nu, i inköp & varuhantering o d har tagit ca 2-3 dgr att få uppdragen rättade. Har du kontaktat hermods om han inte rättat ännu? En vecka ska man ju inte behöva vänta egentligen eftersom deras policy är 48 h...Inköp & varuhantering har varit lätt o ganska "rolig" faktiskt, mkt av innehållet kände jag igen tack vare andra kurser. Ska du läsa den efter näthandel lr?
    Dom är rättade nu :) Va kul att den kursen är rolig o lätt , det behövs såna när jag fortfarande är hemma med tösen :) Nej jag ska inte läsa den ännu . Nästa vecka börjar personaladministration sen rättskunskap sen personlig försäljning .. Sen måste jag väljer mer kurser men då kanske jag ska ta inköp och varuhantering då =)
  • ToZa

Hallå! :- )

Hur mkt sitter ni och pluggar om dagarna? Hur lång tid tar det för er att skriva ett uppdrag ?  Jag tycker jag har skrivit jätte bra och mkt information i mina uppdrag men jag lyckas "bara" få VG:n ..Så jag har gett upp med ett försök på MVG , det vill sig bara inte . Duktiga ni är som får det

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-29 10:50:44 följande:
    jag har min muntliga examination i inköp & varuhantering om några timmar btw. wish me luck!!!!
    Lycka till
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-04-30 09:34:30 följande:
    grattis!! tack Det gick bra, fick MVG Har en muntlig examination i PA nu på måndag så d va dags igen... Har du börjat m kursen än? jag har inte heller samma fråga i uppdrag 5.... vad konstigt!¨jag har inte kvar boken heller så vet inte riktigt hur Interview lr self assesment speech ser ut... Om det är en uppgift i boken antar jag att du ska lösa den o sedan spela in på en ljudfil? undra varför vissa får olika uppdragsfrågor än andra!
    Åh gud va kul , grattis ! :) Jag har börjat den kursen . Ska skicka in första uppdraget nu när som helst . Nästan 1tim sen men jag har haft 1 miljon saker att göra idag då jag fyller år på självaste valborg :) Hoppas de muntliga i PA går bra för dig ! =)
  • ToZa

Hej ,

Jag ska läsa rättskunskap imorgon och ska åka och köpa böcker . Ni som har läst den kursen , behöver man båda böckerna ? Alltså både fakta & lösningar och kommentarer och lösningar ?

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-05-16 17:33:30 följande:
    jag har läst den kursen och tyckte att den boken va nödvändig eftersom man får testa sina kunskaper med ordentliga exempel i faktaboken och med kommentarerna och lösningarna får man ju veta om man svarat rätt annars kan man ju ha missupfattat ngt och påverkar ju betyget i slutändan. Minns att jag hade användning av den boken även under uppdragen eftersom man ibland behöver exempel för att kunna förstå frågor. Så om du siktar på ett högre betyg tycker jag definitivt att du ska köpa den men du klarar säkert G utan den, det är ju faktaboken som är viktigast! 
    Ok tack för svaret . Åkte till en bokhandel men dom hade inte böckerna så nu är dom beställda . Jisses vad dyrt det är ! =/ Har lånat alla böcker på biblan men dom hade inte senaste upplagan . Vad gör du för kurs just nu?

Jag måste byta en kurs som jag ska ha i Juni då både jag och syon missat att man behöver förkunskaper i den . Kan ni tipsa om någon lätt kurs ? Jag kommer nämligen vara i frankrike under 2 veckor och hälsa på killens familj så då är det enklare om man har en lätt kurs o plugga på där borta :) Förslag ? ;)
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-05-17 20:34:09 följande:
    ja böcker är galet dyra. Jag köper det mesta begagnat och säljer dem vidare sen så i slutändan har man väl betalat kanske 50-150 kr per bok och det är ju inte så jätte mkt. Hojta till om du är intresserad av inköp & varuhantering Jag läser matte b & eng c och ska göra muntlig examination i personaladministration + engelsk affärskommunikation inom två veckor. hmmm... enkla kurser... som lislis sa så är psykologi kursena väldigt intressanta och blir därför enkla eftersom man tycker det är roligt att läsa. Jag saknade en 50p kurs och tog försäljning & service som bara behövde 2 uppdrag inskickade och jag uppfatta den som världens enklaste kurs, kan ju knappast vara svår men har ju inte läst den än så jag kan ju ha fel
    Jag har försökt leta efter den begagnad men alla är fel upplaga =/ Väntar just nu på muntligt i Personaladministration och har precis börjat med rättskunskap . Sen ska jag nog läsa Information o Layout , Administration , små företagande och företags ekonomi sen Inköp och varuhantering Läst någon av dom? vad tyckte du isf ?  Engelska C & Engelsk affärskommunikation , är dom svåra ? Är sugen på dom senare . Psykologi är nog inget för mig , gillar inte "tänka" kurser .
    Lislis skrev 2010-05-17 10:01:57 följande:
    ToZa, den enklaste kursen jag läst var psykologi A. Fast jag har inte läst så många kurser. Vet inte om du redan läst den heller. Den var iallfall rolig också! Psykologiboken är något jag skulle kunna läsa när jag ligger ute och solar!Nu är det panikplugg här igen! Första uppdraget i fysiken ska vara inne i övermorgon och jag har bara gjort hälften... Blir tokig på att jag aldrig kan börja med uppdragen i tid.Någon med muntliga på g nu i veckan? Kämpa på med studierna alllihopa!
    Kul att 2 tipsa om psykologi men det är nog inget för mig . gillar inte kurser där jag får analysera och tänka för det går inge vidare ;) Vad ska du läsa för ämnen ?
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5