• Tibell

Mjölkallergitråden - bebisar

tiptoe skrev 2010-09-17 18:07:57 följande:

Någon som vet om man kan köpa pepticate på apoteket utan recept?

Burken börjar ta slut märkte jag nu och har inget recept än.. känns surt att behöva introcudera Sempers mjölkfria välling när vi kämpat för att få henne att dricka peticate och precis lyckats med det..

Det beror nog lite på vart du bor.
    Vi bor i en liten by och våra två kringliggande apotek har de inte på laget utan det är beställningsvara.
  • Tibell
    Farfalla skrev 2010-11-27 23:49:32 följande:
    puffar om någon vet =)
    Ja lactulos går bra! Våran dotter som bland annat är komjölksproteinallergisk äter det dagligen =)
  • Tibell

Bella har ju också fortfarande problem med förstoppning..
    Får inte hon 15 ml lactulos (motsvarar mer än en vuxendos ) varje morgon bajsar hon inte :(
    Men allergiläkaren i Gbg gillade inte det och skulle diskutera det med Bellas ordinarie läkare.. Så vi får väl se vad de kommit fram till när vi ska på återbesök snart..

• Tibell

Mithrandil : ta ett kort och släng in i bildtråden så kanske vi kan se om de känns igen.. Bella var/är nämligen också kontaktallergisk..

Så slipper jag känna mig ensam om att lägga in bilder där ;)

• Tibell

Mithrandil: det kan inte vara så att en snäll storebror kanske matat henne lite? Det har hänt fler en 1 gång här hemma tyvärr :(

Ja lägg gärna in bild :) dels för att jag ska slippa känna mig ensam men också för att någon kanske känner igen dem !!

• Tibell

Underbart :) man blir ju så orolig när de inte växer de små liven.
    Man tycker ju att man har nog att oroa sig för ändå när det gäller dessa allergi och astma barn. För din dotter hade väl astma med ?

Bella växer lite sisådär.
    Hon är 17 månader nu och väger kanske 8.5 och är 74 lång. Min lilla höna :)

• Tibell

Mirakel händer: om inte inhalationerna hjälper ska ni åka in tycker jag!!
    Lycka till och hoppas hon mår bättre snart!!

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar