Mjölkallergitråden - bebisar
Kavat skrev 2010-03-09 23:09:41 följande:
Tyvärr tycker inte jag att det låter helt normalt att vara förstoppad och ha diarréer och klökas av rena mjölkprodukter.Om jag var du hade jag försökt köra HELT mjölkfritt även på stora för att se om det gör någon skillnad. Du har absolut inget att förlora på det. Skulle hon nu inte få i sig en drygt flaska mjölkfri välling om dagen gjord på t.ex havre eller risdryck så är det ingen panik på några veckor med kalciumet. Sen om det blir långvarigt så finns det diverse olika kalciumtabletter man kan ge, krossa i mat osv.Det låter ju onekligen som att det hade underlättat mycket för dig om ni hade kunnat slappna av hemma utan mjölkspill och annat. Och om de även hjälper med mjölkfritt mot er stora dotterns krångliga mage så är väl det toppen!Imorgon ska vi på återkontroll med Bella. Jag trodde hon skulle pricktestas samtidigt men det var visst inte förens i april. Hoppas nu bara plåstermärkerna har hunnit försvinna..annars undrar nog läkaren vad vi sysslar med här hemma =) De är dock inte ilsket röda länge men de syns ju helt klart. Och stället där havre och vete suttit är det rosa med små små knottror i. Hoppas också de försvinner!
Men det verkar helt klart som om hon fått min känsliga hy!