EL I skrev 2010-02-14 19:37:16 följande:
När hon är 4 månder så finns väl bara en gröt som är mjölkfri och det är Sempers risgröt som man köper på apoteket...rätta mig om jag har fel.Sen kommer ju enagos gröt men den är ju från 6 månader och innehåller mkt mer fibrer.Fruktpuréerna är mjölkfria som finns i affären men LÄS på allt! Det kan finnas mjölk i det mest konstiga som man ALDRIG trodde det skulle finnas mjölk i.Ang att inte ens pappan tror på dig, så var det för mig med eftersom han alltid jobbar em/kväll och det var mestadels då sonen skrek. Till den dagen jag provocerade, mkt för att övertyga maken, och då skrek sonen KONSTANT i 6 timmar och fick diarré och sen höll det på i 2 veckor till ungefär... DÅ trodde han på mig när han liksom fick uppleva det själv.Jag FÖRSTÅR att du tvekar trots att symtomen är VÄLDIG tydliga på er dotter, man liksom blundar på nåt vis. Ring barn och prata med dem!!
Vad bra att det finns en gröt från 4 månader...ska inhandlas inom kort! Tack för tipset!
Du förklarar det så himla bra..att man faktiskt blundar för alla symptom! Idag var ju hennes pappa hemma när utslagen blossade upp efter lite NAN på tesked. Han sa då " ja hon är kanske lite känslig ". Så jag hoppas som sagt det visar sig på blodproven också så vi båda får se det svart på vitt!
Samtidigt är jag rädd att folk ska idiotförklara mig för att jag gått runt och trott att hon är allergisk om det kanske inte ens är så..därför tvekar jag nog lite. Men nu när man tittar tillbaka på de senaste månaderna och se alla klara förbättringar så blir jag nästan arg på mig själv för att jag förnekar..fortfarande!
Men hur länge ska man köra mjölkfritt nu innan man kan prova om det växt bort ?!
Och hur vet man hur känslig hon är ?! Tänkte just med det här med mat där det står " Kan innehålla spår av mjölk" ?
hoppas ni förstår hur tacksamma jag är över eran hjälp. Som ni kanske redan märkt är jag rätt ensam med att tro på hennes allergi. Och nu måste jag inleda projekt " får släkt och vänner att förstå" =)