Mjölkallergitråden - bebisar
Hur ofta bajsade hon innan hon började med Altheran ?!
Usch sicken ledsen stumpa jag hade igår =( Hon hade sååå ont i sin lilla mage..trots att hon bara fått i sig så lite som en smula! Hennes eksem ser finare ut idag..men fortfarande inte bra! Dessutom hade hon diarré i morse! Stackars min plutt!!
Hon har inte velat äta på hela morgonen pga av sitt magonda..sån här blir hon alltid om hon råkat få i sig yttepytte mängder!
Idag lagade jag första hela måltiden mjölkfritt..gick kanon! Stora dottern åt upp hela portionen =) Dock vägrar hon fortfarande att dricka annat än vatten. Men det kommer kanske efter hand ?! När hon förstått att det är inte den mjölken man får ont i magen utav. Jag sa nämligen det till henne..att det är inte någon farlig mjölk. Till svar fick jag " jo mamma,, man får ont i magen av mjölk". Min lilla tjej..varför har hon inte sagt något innan =(
Nu när jag ser bilderna i galleriet ser till och med jag den stora skillnaden...jisses! och vi som bara trott att det var en gosig bebismage ;)
Jag har precis skritivt ut en cm tjock bunta med massa recept jag plockar från era sidor =) Hur bra som helst!
Hur tycker ni jag ska gå vidare med stora tösen ?! Ska jag be att de pricktestar henne samtidigt som vi ska pricktesta Bella !? Hon mår ju avsevärt mycket bättre på mjölkfritt! Jag känner mig sååå dum som missat alla varningsklockor. När hon vägrade äta glass, bullar, tårtor, yoggi, oboy, vanlig mjölk mm så trodde jag bara hon var kräsen. Hon har alltid varit petig i maten och alltid ätit väldigt små mängder med mat. Men till saken hör att vi gjorde tester på henne när hon var liten för mjölkallergi pga av dålig viktuppgång+ diarré! Men proverna visade inget så vi fick 3-månaders kollik som diagnos på henne. Då hade man ju inte er som kunde tala om att tester inte alltid visar rätt. Så nu har vi plågat henne hur länge som helst! Fast det går inte någon större nöd på henne åndå får vi hoppas! Hon har ju varit smart nog själv att utesluta rena mjölkprodukter. kommer aldrig glömma de gånger vi försökte tvinga i henne mjölk och hon satt bara och spottade tillbaka det i glaset när vi inte såg =(
Sen en annan fråga. Har någon utav er som gjort patch test fått falska positiva reaktioner?! Bellas cirkel med plitor från veten sitter fortfarande kvar..trots att jag smörjat med mildison i två dagar ( 7 dagar sedan jag tog bort plåstret )! till och med jag kan kanske erkänna att det var ett positivt resultat på vete. Men samtidigt håller jag hoppet uppe att det bara var en falsk reaktion!
Nästa helg är det dags för dop! Vi har tänkt att göra allt mjölkfritt för att slippa utsätta Bella i onödan! Vi har tänkt göra pastasallader..krämiga sådana! Men vad kan vi använda istället för cream freish?!
Tack på förhand!
Tack alla för era tips!