Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Missade fikat idag också. En annan gång! Hoppas ni har det trevligt.
LindaMattias - Vad spännande! Stort lycka till.
Andrenna - Jag var också på Me&I-visning ikväll. Svampbrallorna var jättefina tyckte jag, men jag vågar nog inte köpa så mycket sånt innan jag vet hur bäbisen ser ut. Storebror hade superlång rygg och korta jättetjocka ben när han var bäbis så han kunde typ inte ha någa hängselbrallor alls. Lillasyster hade kort rygg och långa ben. Svampbrallorna såg ju rätt smala ut också, så får bäbisen storebrors kropp kommer de def inte att passa.
Yogat har jag också gjort. Jag var nyfiken på vilka ni andra som går kursen var
Det var skönt, och jag lyckades hålla mig vaken nästan hela avslappningen *skrattar* När jag väntade stora A somnade jag alltid jättesnabbt och brukade vakna när klassen var slut och folk började gå
HannaMaria - Jag tror inte vi stod bredvid varandra, jag har för mig att det var en blond tjej som hade platsen bredvid mig. Jag kom lite sent och höll till i ena hörnet längst fram. Rosa tröja.
Jag har för mig att det var någon mer från tråden som anmälde sig till kursen, men nu kommer jag inte på på rak arm vem det var.
Jag upplevde inte från förra yogakursen att det blev så mycket svårare. Däremot tycker jag att man som ändå får ut mer av dem när man får bättre kläm på dem. Jag tycker mest det är skönt att komma ifrån ett tag. Sen tycker jag att det är skönt att få lite tid att "bonda" med bäbisen, jag hinner knappt tänka på den i vanliga fall *skrattar*
jeanyn - Aha, det var ni Hoppas det gick bra på ultraljudet igår.
Jag har också shoppat lite bäbiskläder nu på slutet. Vi har en del sparat, men jag har rensat ut lite mellan varje barn och bara sparat det finaste. Jag vet ju att jag tycker det är kul att köpa nytt Jag handlar visserligen bara begagnat, så det känns ändå ok. Ett par brallor har jag köpt nya, en kompis har ett par som jag säkert hade kunnat köpa, men jag ville vara helt säker på att få ett par och det fanns nästan inga kvar i butiken så jag slog till.
Ytterkläder avvaktar jag nog med, vi har inte behövt det tidigare så jag väntar nog tills vi ser om vi behöver det nu. Vi har en liten vindoverall och jag har köpt en ullfrottéoverall att ha under. Det borde räcka. Antingen gillar bäbisen vagn och då har vi ju åkpåse och annars bär jag den och då tror jag att han får plats under min jacka. Annars lär jag ju skaffa ett bärskydd/sy en panel till jackan. I 62/68 har vi nog både fleeceoverall och vadderad overall också, men de är gigantiskt stora. Den vadderade overallen hade lilla A i början av vintern hon fyllde ett. Hon var visserligen liten då, men ändå.
Hur går det med namn för er andra. Vi har fortfarande inte kunnat enas om ett.
Loris - Jag står ut med mina extrakilon tills barnen är typ 7 månader. Då rasar de av utan ansträngning. Eller har gjort föregående gånger iaf, jag hoppas att det blir likadant nu.
Jag kan nog komma på torsdag!
Grattis Lisabettan!
Jag fasar också för eftervärkarna, de var tusen gånger värre andra gången än första, så jag undrar hur det blir nu.
Idag har jag köpt trikåsjal till bäbisen. Lilla A ville prova den och det var ju himla mysigt. Nu längtar jag jättemycket!
Lycka till tuds!!!
lysa - Hoppas ni kryar på er snabbt. Vi har också blivit sjuka, eller bara lilla A än så länge. Hon var lite snorig och rosslig igår på morgonen. På eftermiddagen fick hon feber och inatt hade hon ont i örat. Vi lyckades dock lura i henne alvedon på kvällen, och eftersom hon älskar plåster fick jag dit ett litet lökomslag också så natten blev tack och lov lugn.
grattis shioo!
Andrenna - konstigt att de ringde. Det har jag inte varit med om. Visserligen har jag ju fött före bf båda gångerna och vi har varit snabba med att teckna försäkring. Man hör ju att de är ganska snabba på att göra undantag i försäkringen så vi har skickat in pappren så fort barnen fötts. Vi har bett om ultraljudsundersökning av barnens höfter eftersom jag har luxation i släkten och det har jag inte velat ha med i deras journaler när försäkringsbolagen kollar.
När vi ändå är inne på försäkringar, någon som kollat upp vilket bolag som har den bästa försäkringen nu? När stora A föddes var TH bäst och när lilla A kom tecknade vi samma till henne eftersom jag inte orkade sitta och jämföra. Är de fortfarande bra, eller ska man välja annat bolag nu?