Inlägg från: Knyttet och K |Visa alla inlägg
  • Knyttet och K

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Jag kommer inte heller idag.

• Knyttet och K

Grattis Sofia76! Vad lång han var

• Knyttet och K

Jag håller med Klaveret, ÖF känns inte helt bra till riktiga småttingar tycker jag. Nu kommer jag nog gå dit fast det inte gör det för att de stora behöver komma ut men jag kommer försöka vänta så länge som möjligt.
    Just RS är jag extra rädd för eftersom våra stora drabbades hårt vintern lilla A var nyfödd. Hon dog nästan och stora A fick dras med sviterna av det (hostade så han kräktes vid ansträngning och förkylning) i över ett år efteråt.

• Knyttet och K

Godmorgon! Här har vi haft en hyfsat natt för en gångs skull. Jag bröt ihop lite i början på natten. H brukar sova från att vi går och lägger oss och till två ungefär. Sen är det stånk och stön, gnäll, tusen amningar och ibland skrik eller bara vakenperiod så jag måste gå upp med honom. Inatt vaknade Agnes först och hade bajsat i blöjan (diarré) och sen vaknade vi av att hon kräktes. Jag såg framför mig hur natten sen skulle fortsätta i vanlig stil men under sker och istället sov vi bra ända till kl 07. Sen kunde H ligga kvar i sängen själv och sova i säkert en halvtimme! Jag känner mig ovanligt utvilad idag

Tillsatser och gifter - försöker jag tänka på. Vi tvättar alla nya kläder, men jag handlar i princip bara begagnat till barnen och då slipper man ju den biten. Tillsatser i mat är värre, jag skulle gärna handla mer ekologiskt än vi gör, men jag tycker inte riktigt vi har råd. Framförallt grönsaker och frukt är ju ganska dyrt tyvärr. Annat köper vi ganska mycket ekologiskt av. Och väljer närproducerat när vi kan. Och försöker handla efter säsong.

Fredagsplaner har jag inga, maken ska spela skivor ikväll så jag är gräsänka. Jag kanske hyr en film och köper lite godis. Eller så somnar jag med barnen

• Knyttet och K

jeanyn - Ja, det var de. Två på A och en på H. Tror de var i vk förra onsdagen och vf den här veckan om någon annan är nyfiken

Jobbig natt inatt också. Lilla A blev dålig igen och både kräktes och bajsade Bajset kom som tur var när maken kommit hem och hon kräktes bara på täcket så det var snabbt att bära ut. Vilken dryg magsjuka som bara kommer på natten :-s

H sov iaf jättebra inatt också, det är så skönt. Jag har börjat äta mjölkfritt, det kanske är det som redan gett resultat redan för han pruttade nästan ingenting. Han har börjat kunna ligga själv och sova också, igår låg han säkert en halvtimme och det gjorde han i morse också. Otroligt skönt att kunna gå upp och klä på sig/gå på toa i lugn och ro. Och skönt om jag kan göra lite annat på dagarna när barnen är på dagis. Det blir mycket dator och tv när jag sitter med honom i famnen hela tiden.

• Knyttet och K

Nu har H äntligen börjat sova på nätterna så jag tror nog vi kan komma vi med Dessvärre är han fortfarande en ganska missnöjd typ, men börjar han gasta får jag väl bara åka hem. Förhoppningsvis sover han.

Fika på onsdag 10/10 kl 11.30, på Station

LindaMattias
    tuds
    Knyttet

Idag har jag köpt ny vagn, en Emmaljunga city cross. Det ska bli spännande att testa, jag har bara haft retrovagnar förut. Nu ska jag bara förlika mig med utseendet *skrattar*. Jag tycker nya vagnar är så fula jämfört med de gamla. Men jag ville ha en vagn som Helge kan åka i och insåg att en liggvagn inte är så praktiskt när man har en treåring som tappar benen så fort man ska någonstans. Nu återstår det bara att se om han går med på att ligga i den. Med tanke på att han nästan aldrig kan ligga själv känns det ju lite tveksamt, men man vet aldrig. Det kan ju bli skillnad när det rör sig. Och jag fick den till ett bra pris, så funkar det inte kan jag säkert sälja den för samma.

I helgen ska maken och stora barnen åka till stugan. Det ska bli jätteskönt. Dels att få sova på morgnarna men framförallt att få njuta av bäbislugnet. Sen ska det faktiskt bli ganska skönt att få vila lite från de stora också. Höstlovsveckan har varit lång kan jag lugnt säga...

• Knyttet och K

Jeanyn - Vad jobbigt med blindtarmsoperationen. Hoppas du repar dig snabbt!

HannaMaria - Vad fin Albin är!

Vi har haft en riktig mardrömshelg. Hela helgen har H skrikit i princip all sin vakna tid. Helt fruktansvärt har det varit, man känner sig så otroligt maktlös Jag har känt mig inställd på att det varit kolik, men så har han inte skrikit alls idag så förhoppningsvis var det något jag ätit kanske. Jag gissar på soja eftersom jag åt sojafärs tors och fredag, sojakorv i fredags och soygurt i lördags. Det är det enda jag inte tror jag ätit nästan något av tidigare. Nu ska jag hålla mig borta från det ett tag tänkte jag, så får jag prova lite senare och se om han reagerar igen. Lite gråt har det varit nu ikväll, men han har lugnat sig snabbt och jag tror det har varit för att han är lite övertrött bara.

Jag hoppas det håller i sig nu, isåfall kommer jag på onsdag.

• Knyttet och K

Vad fin hon är LauraMaria! Det är så roligt att se bilder på er och era barn Jag har ingen blogg, men lite bilder finns här: www.pixbox.se/usr_show_id127049_page0_order1.html
    De flesta bilder måste man dock vara "kompis" med mig för att se, men det finns en del öppna bilder också.

Jag kommer nog inte på fikat idag. Mina barn verkar ha någon sorts radar för när jag har något inplanerat på dagen för då sover de alltid skitdåligt. Idag var det morgon för allihopa kl 05 så jag måste nog sova en stund på dagen för att orka med eftermiddagen/kvällen. Men jag får se.

• Knyttet och K

Klaveret - Gud vad jobbigt med mens. Det är så himla skönt att slippa den tycker jag. Jag var lite orolig att jag hade fått min för avslaget hade i princip avtagit helt när det kom lite blod under 2-3 dagar. Men det var många som kände igen sig när jag frågade på "mitt" forum så det var nog bara sista skjutsen då livmodern drog ihop sig.

När vi ändå är inne på mens, är det någon som vet hur det är om man skaffar hormonbaserat preventivmedel innan mensen kommit tillbaka, börjar man blöda då? Vi vill  nog inte ha fler barn, men är inte så säkra att det känns som att någon av oss ska sterilisera oss riktigt än. Jag gillar inte kondomer så jag har funderat på p-stav trots att jag egentligen inte vill ha hormoner. Kanske borde man sätta in den innan mensen kommit för att vara på den säkra sidan men jag vill å andra sidan slippa mens så länge som möjligt... TIdigare har det tagit ett drygt år innan jag fått tillbaka den men man brukar väl bara säga att amningen skyddar ca 6 månader.
    Jag får väl höra med bm när jag ska på återkontroll, men någon av er kanske också vet.

Kräkbarn är jobbigt. Stora A kräktes kopiösa mängder när han var bäbis. När det var som värst hade vi aldrig ens kläder på honom för man fick byta var 10:e minut kändes det som  *skrattar* H kräks tack och lov bara lite överskott och jag hoppas det håller i sig.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)