Jag kollade också på amningsbh:ar på Change. De sa till mig att de rekommenderar att man provar efter förlossningen. Jag tror att det är för att de har byglar på sina, det kan ju vara viktigt med passformen då. Iofs beror det ju lite på hur mjölkgångarna går också antar jag, om byglarna kan ge upphov till mjölkstockning eller inte. Jag förstår dem, men att vägra någon service låter ju lite väl. Eftersom jag ammat tidigare vet jag hur mina bröst är under amning så jag skulle kunna köpa bh nu lika väl som sen. Nu var jag dessutom desperat efter en bh att ha nu så jag hade nog ändå inte använt den så mycket sen. Jag vill ha en mjukare amningsbh tror jag, jag brukar aldrig använda amningsfunktionen ändå utan lyfter bara upp bröstet över kanten.
Min favoritbh är en från Triumph, men den verkar inte finnas kvar. Jag skulle verkligen behöva en ny, den har blivit alldeles grådassig och känns rätt ofräsh.
Har man inte så stora bröst kan jag rekommendera comfortbh:n från Cariwell (tror det är den iaf, jag har köpt mina på apoteket men de ser exakt likadana ut). Den är bara som en mjuk top, men jag tycker den är bra. Kan ju vara bra tips om man inte vill lägga ut mycket pengar på något att ha precis i början också, den kostar bara en dryg hundring.
Kramar till Li och Lisabettan, håller tummarna för att ni får må så bra som möjligt och att bäbisarna stannar i magen så länge som det går.
Vad gäller overall behöver man inte så tjock tycker jag. Ligger barnet i vagnen har man ju åkpåse/filtar och bär man får de mycket värme från ens egen kropp. Jag hade bärskydd också när lilla A var liten och jag hade jacka som hon inte fick plats under. Vi köpte en tjockare overall till stora A, men då var han några månader (född i början av augusti) och jag bar honom på ryggen, då behövdes det.
Det finns åkpåsar att ha i babyskydd, vi hade en sån och jag tyckte den var jättebra. Då får man dessutom bältena att sitta ordentligt, det känns extra viktigt med en sån liten en tycker jag.