• tuds

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Oj, grattis Moyo! Hoppas allt fortsätter att gå bra.

Jag är i vecka 37 nu (hur gick det till?!) och är i stort sett redo att ta emot bebisen. MEN, vi ska ju flytta först. Flyttlasset går 6 dagar innan BF och jag hoppas verkligen att han inte tänker titta ut just den dagen. Det vore ju himla typiskt.

För någon vecka sedan fick huden på min mage nog och delade in sig i en massa rödlila bristningar Skrikandes. Jättesnyggt... fast utseendet är inte det som stör mig mest - det värsta är att det kliar så mycket emellanåt! Tycker inte det blir bättre av att smörja med någon kräm heller. Det verkar bara vara att vänta ut kliandet.
    Den senaste tiden har jag fått en del molande i magen också, men det välkomnar jag bara för det känns som en liten uppvärmning inför förlossningen.

Idag var vi på NTF och hämtade ut  babyskyddet. Skönt att ha det gjort! BB-väskan är nästan helt färdigpackad också. Ifall det skulle få för sig att dra igång lite tidigare så är jag ganska förberedd i alla fall.
    Min sambos syster kom förresten hit med en papperskasse fylld med bebiskläder i storlek 50-62, så nu har vi kanske mer småkläder än vi hinner använda Skrattande

• tuds
    Klaveret skrev 2010-07-27 11:21:11 följande:
    tuds: Hur länge fick ni hyra babyskyddet? Vi tänkte hämta ut ganska snart, men det beror på hur länge man får hyra? Är det ett år eller?
    Nio månader hyr man, och då kostar det 600 kronor. Vill man ha med en "spädbarnsinsats" eller vad jag ska kalla det (typ ett extra litet ryggstöd för de allra nyaste bebisarna så att de sitter bra också) kostar det 30 kronor till. Vi tog det också, det var ju ingen större summa.
    Jag tipsar om att betala med kort eller ha jämna pengar, för växel var då ingen självklarhet på det stället.
  • tuds

Jag tycker förresten det är lite lustigt att jag går omkring här och helt obekymrat väntar på den mest smärtsamma händelsen jag nånsin kommer att uppleva (antagligen) Skrattande. Jag har liksom inte fattat det där.
    - "Ont? Jaja, men såå extremt kan det väl ändå inte vara?" Oskyldig
    Jag har nog ingen aning om vad som väntar mig.

• tuds

Min sf-kurva ändrades också när jag bytte barnmorska. Från att hålla sig mitt på standardlinjen hoppade jag upp på översta linjen. Men jag kände ju också att den här barnmorskan mätte mycket längre ner på mig och jag nämnde det till henne. Senaste gången jag var och mätte hade det dock börjat plana ut eftersom det brukar göra det de sista veckorna.

Loris: Min packningslista ser ungefär likadan ut som din. Jag har dock fått lite papper från barnmorskan där det står om förlossningen och vad man behöver ha med. Där stod att mobiltelefoner inte får användas på avdelningen, och istället får man en vanlig telefon där som kopplas till ens egen telefonräkning. Det stod också att man får blöjor för de närmaste dagarna, men samtidigt stod det att man skulle ta med blöjor. Det är väl inte så vanligt att man stannar mer än några dagar ändå. För säkerhets skull har jag packat med några blöjor eftersom de hade skrivit att man skulle det. Man skulle också packa med tvättlappar och badolja, så jag har lagt ner det också för säkerhets skull. Man tycker ju att de borde ha tvättlappar på förlossningen/BB, men eftersom de skrev så där så...

• tuds
    Li 81, lycka till imorgon! Häftigt att ha en dag då man vet att man ska föda.
    Jag har cirka 2.5 veckor till bf, men det kan ju lika gärna ska imorgon eller om en månad...

Jag var till barnmorskan idag och nu har bebisen äntligen fixerat sig! Känns skönt. Det känns inte lika skönt att jag har gått upp 18 kilo sedan inskrivningen och sf-måttet fortsätter att följa översta kurvan Obestämd. Jag känner mig verkligen som en strandad val.
  • tuds

Grattis Li 81! Hoppas du känner dig bättre snart. Berätta gärna mer om förlossningen när du orkar.

En vän till mig fick sitt första barn imorse Hjärta. Tyvärr bor hon i Göteborg så jag kan inte träffa henne nu, men hon skickade en bild på den lille pojken. Nu vill man ju bara att tiden ska gå så man får sin egen bebis nångång. Samtidigt passar jag på att njuta av att själv bestämma när jag ska gå upp på morgonen och allt sånt...
    Nu är det förresten bara en dryg vecka kvar tills vi ska flytta, så bebisen får helst hålla sig inne tills dess. Men det tror jag inte blir något problem för det känns inte så om det skulle sätta igång snart.

• tuds

Åh, lycka till med igångsättningen idag LindaMattias!

Vi har i alla fall äntligen flyttat nu och börjar så smått få ordning på nya lägenheten. Det känns jätteskönt. Jag har BF imorgon (!) men jag tror att vi får vänta längre än så. Det känns inte som att något är på gång i alla fall. Jag skulle behöva bli av med den här stora vattensamlingen jag dragit på mig. Nu har även händer och armar börjat värka, pirra och domna bort av svullnaden. Kan inte ta i ordentligt med händerna och väcks på natten av värkande domnade armar. Kom igen nu förlossning!

• tuds
    HannaMaria84 skrev 2010-08-19 16:08:03 följande:

Jag måste bara få fråga Tuds, var det du jag såg på chokladbutiken idag?Glad Jag stod och kollade på tårtdekor när du betalade? Hörde nämligen att den tjejen var beräknad i morgon...

Nej, det var inte jag. Men det låter ju som ett ställe där jag gärna skulle vilja vara Drömmer
  • tuds

BF igår och ingen bebis än Skrikandes
    Ja, jag har ju alltid räknat med att gå över tiden, men man vill ju ändå att det ska sätta igång nångång! Speciellt nu när jag inte får sova ordentligt på nätterna pga värkande armar och händer. Jag har varit bortskämd med att sova bra hela graviditeten, men nu är det hemskt frustrerande. Var på väg att stiga upp kl 5 imorse, men jag visste inte vad jag skulle hitta på att göra då utan att störa sambon, så jag låg kvar. Gnäll gnäll. Jag har gillat att vara gravid, men nu får det gärna vara slut snart. Inte för att jag kommer att få sova så mycket mer med en bebis Tungan ute, men jag slipper väl ha gravidkrämpor då iaf.

• tuds

BF+4 idag. Under kvällen och natten började förvärkarna ändra karaktär, och nu på morgonen har vattnet börjat gå i omgångar! Förvånad Hjälp, nu blir man ju lite nervös.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)