Är det någon mer som börjar få lite sömnproblem? Min favoritsovställning har alltid varit på mage och det är så jag sover allra bäst. Nu sedan några veckor går det inte att ligga så längre, för det trycker så i magen och jag känner hur pulsen dunkar hårt där. Krypet inuti börjar gärna protestera då också . Ryggläge går bra då och då, men ibland känner jag även då hur det trycker för mycket i magen och det kan även nästan kännas lite tungt att andas. Det som blir kvar är att ligga på sidan, som jag gillar minst, men vad ska man göra? Det är bara att acceptera. Vaknar flera gånger per natt på grund av att det känns obekvämt och varmt och trångt (kan dock ha att göra med att två katter alltid ska sova på mina ben ). Jag förstår ju att det bara kommer att bli knöligare med sovandet, men det hade jag väl räknat med från början också.
Jag har förresten börjat köpa lite mer saker nu. Mamma har en arbetskamrat som sålde spjälsäng och skötbord väldigt billigt, så hon slog till på det och jag har dem nu i källaren tills vidare. Det är kanske liiite tidigt att bädda sängen. Vi hoppas förresten hinna flytta innan det är dags för bebisen att komma, men vi får väl se hur det går med det.
Jag fyller på den påbörjade BF-listan
BF-lista:
Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti