Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Jag såg förresten att butiken Lilla Mirakel ska upphöra! De har 20 % på allt i butiken. Jag har ju presentkort där så jag får väl skynda mig att köpa något innan de är borta.
Jag såg förresten att butiken Lilla Mirakel ska upphöra! De har 20 % på allt i butiken. Jag har ju presentkort där så jag får väl skynda mig att köpa något innan de är borta.
Jaså, ja det kanske är sammandragningar då. Jag kan inte allt sånt
Ja, det här med konditionen... Den är ju kanske inte som den brukade vara! Trappor är jättejobbiga och jag får lätt håll under magen när jag är ute och går (även i lugn takt).
Vi var på föräldraträff i måndags. Det var väl helt ok, men lite stelt i gruppen eftersom det var första gången vi träffades och det blev kanske inte så mycket småprat som barnmorskan verkade vilja. Jag vill nog hellre ha mer information än småprat. Nästa gång ska vi träna på profylaxandning, och det är ju jättebra men samtidigt funderar jag på om jag kommer att kunna slappna av och träna ordentligt med massa okänt folk runt mig. Man får väl försöka koppla bort det antar jag.
Kan nån av er ligga på rygg förresten? För mig har det känts lite obehagligt sedan flera veckor tillbaka (är i vecka 27 nu). Senast när jag var hos barnmorskan skulle jag ligga på rygg för att få sf-måttet och lyssna på bebisens hjärtljud, men när vi var klara och jag satt upp igen kände jag att det fortfarande kändes obehagligt och jag fick lägga mig ner på sidan en stund för att inte svimma. Barnmorskan såg väldigt skärrad ut
Är det någon av er som har barn sedan tidigare som har erfarenhet av att resa bort sent i graviditeten?
Min sambo är från Göteborg och hela hans familj bor där, så vanligtvis åker vi ner en sväng på sommaren och hälsar på. Nu i sommar vill de gärna att vi kommer ner igen och det hade ju varit roligt, men jag kommer att vara i vecka 36 den veckan vi skulle kunna åka. Det känns lite läskigt. Jag menar, bebisar har fötts fyra veckor tidigt. Antagligen kommer väl jag vara en av dem som är gravid i 42 veckor, men det vore ju så himla typiskt om det skulle dra igång när vi är nere i Göteborg och jag måste föda där och sen såklart stanna kvar där lite längre än planerat.
Vi hade tänkt bila och sova en natt i Stockholm på både ner- och uppvägen. Jag har en väldigt problemfri graviditet så här långt, men jag vet ju inte hur jobbigt det är att vara 36 veckor gravid även om man mår bra.
Tack till er som har svarat och delat med er av era tankar angående att resa bort sent i graviditeten. Det är ju så klart olika för alla och vi tar inga beslut ännu, utan väntar tills det börjar närma sig och så får jag väl se hur jag mår då.
Jag går för övrigt in i sjunde månaden idag . Det är lite svårt att förstå att man faktiskt tagit sig ända hit.
Sockerbelastning, är det något alla ska göra eller gör man det bara om man misstänker att något inte är helt rätt? Min barnmorska har nämligen inte sagt något om det och jag har inte tänkt på att fråga henne.
Oj oj! Vi har fått en lägenhet! Det är en fyra som tyvärr är ganska liten, men den ligger där vi helst vill bo (Tomtebo) och vi kommer ifrån den här tvåan. Lilleman kommer att kunna få ett eget rum och vi kommer att ha andra barnfamiljer runt oss. Det känns jättebra!
MEN! Jag har bf 20 augusti och lägenheten blir vår från 1 sept. Eventuellt får vi den tidigare för de skulle börja flytta ut redan i början av augusti, men de visste inte när de kunde vara helt klara.
Nu känns det som att det är så mycket runt förlossningen att jag inte har tid att föda något barn. Först ska vi ju eventuellt till Göteborg när jag är i vecka 36, och sen ska vi hålla på och flytta under hela perioden som det vore normalt att han föds. Kul att komma hem från BB till ett jätterörigt hem, eller kanske två halva hem om vi har hunnit flytta över en del saker. Det vore så skönt att kunna ha allt iordningställt när han kommer.
Nu vill man ju heller inte köpa så mycket saker, för då blir det ännu mer grejer i flytten, men jag måste ju ändå ha en del grejer hemma när han kommer.
Varför måste allt hända samtidigt? Det bästa scenariot vore väl om vi får lägenheten redan i början av augusti och har hunnit flytta klart innan han kommer. Hoppas hoppas.