Inlägg från: Lisabettan |Visa alla inlägg
  • Lisabettan

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Grattis till Kramissara!

Var på MVC igår, BM tyckte vi skulle ta lite tätare kontroller nu och föreslog en ny tid idag. Grejen är den att jag känner mig i fin form om man bortser från ballongfötter och ben på kvällarna, men nu börjar jag bli orolig bara för att de vill ha sån himla koll. Sen blev jag ju erbjuden att sättas igång i slutet av v37 när jag var på specen, och det känns ju jätteskönt att ha ett slutdatum, men jag var inte alls beredd på det. Allt gör mig bara nojjig och orolig.

• Lisabettan

Moyo: trist, men ibland kan ju bvc vara lite maniska. För andra barnet tog det en månad innan hon nådde sin födelsevikt igen. Bvc var bekymrade men inte jag. Så länge barnet äter och blir belåtet så är det ju mest troligt ingen fara.

• Lisabettan

Grattis MissDezibel och Delta1! Härligt med små underverk!

LauraMaria: Det är säkert bara en massa luft i magen som pyser ut snart Håller tummar och tår för att det blir er tur snart!

Är ändå inne i stan och jobbar så jag skall försöka komma ner på en lunch. Torsdag blir sista jobbdagen- längtar. Börjar känna att hjärnan inte är i topptrim direkt...

Fikalista för onsdag 18/8. Vi ses 11:00 på café Göteborg.
    Klaveret
    Jeanyn
    LauraMaria
    Lisabettan

• Lisabettan

Fick ny medicin på recept från specen igår, tog en tablett på kvällen och blev helkonstig. Var däckad till i eftermiddag. Blev yr, började se dubbelt, fick muskelryckningar och mådde allmänt illa samtidigt som lillebror levde rövare. Skall tillbaka imorgon, men inte f*n tänker jag ta en tablett till av den där smörjan. Så ännu ett missat fika... Hoppas att ni andra fick det trevligt (bortsett från p-böter då)!

• Lisabettan
    LindaMattias: Lycka till, vad spännande!

Andrenna: Vem har ni anlitat för badrumsrenovering? Vi försöker hitta någon bra som vill ta sig an vårt badrum nu i höst.
  • Lisabettan

Igår föddes lillebror efter en planerad igångsättning. Allt gick bra, var uppe och gick när vattnet gick och sen tog det dryga timmen och två krystvärkar så var han ute. Därefter kom eftervärkar från hell, värre än förlossningen. Kan tydligen bli så ju fler barn. Nu mår vi alla rätt bra och har fått komma hem.

• Lisabettan

Grattis Shioo! Vad skönt att det ändå gått bra.

Vi har haft en skrikig kille inatt, gör ont i mammahjärtat. Men nu sover han gott i bärselen.

• Lisabettan

LauraMaria: Grattis! Då var vi på förlossningen samtidigt, fast jag låg och sov när du uträttade arbetet.

Loris: Bilar är bara bra när de fungerar. Vad trist!

Ni som har syskon,  hur mycket orkar ni aktivera dem? Jag känner mig helt slut och orkar nästan inget. Genast kommer det dåliga samvetet krypandes, men samtidigt kommer ju inte orken tillbaka snabbare om man skall flänga runt. Den här gången har jag onda eftervärkar som gör sig påminda såfort man busar så det slutar med att man får gå kvidande därifrån dessutom.

• Lisabettan

pencil: Har du varit i kontakt med specmödravården? Nu vet ju inte jag vad det är för åkomma du har, men själv fick jag smärtprolbem den sista månaden vilket gjorde så att jag inte kunde sova. Fick hjälp med smärtlindring och blev igångsatt i v 37. Sov på förlossningen med morfin+sömn-dropp natten innan N föddes. Att du inte kan få någon hjälp alls låter ju helgalet.

• Lisabettan

Lycka till Andrenna och Loris!

HannaMaria: Har använt TNS. Elektroderna skall sitta långt ner på ryggen så att plattorna ligger längs med ryggraden (ett par på vardera sida, de plattor som sitter ihop skall alltså vara på samma sida om ryggraden och INTE korsa den). Jag har haft tre fingerbredder ungefär mellan plattorna och lika långt från ryggraden. Pröva dig fram innan det är dags bara så att du vänjer dig.

Någon som är fikasugen nästa vecka? Det är sista veckan med maken hemma innan allvaret börjar så jag skulle gärna passa på då jag bara behöver ta med ett barn.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)