Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.
Hur föddes ditt prematur barn? Har funderat mycket på hur olika det kan vara.
Jag födde min son vaginalt med igångsättning.
Berätta gärna i tråden.
Hur föddes ditt prematur barn? Har funderat mycket på hur olika det kan vara.
Jag födde min son vaginalt med igångsättning.
Berätta gärna i tråden.
Blev inlaggd för kräk o skit sjukan och helt plötsligt gick vattnet kl 23:15!! 8:10 kom han ut med vaginal förlossning 33+6 2700 g o 47 cm fick stanna på neo i 15 dagar för andnings problem och gick ner till 2237 g! men nu är han 2½ månad äter som en gris och väger redan 5 kg o 55 cm!!
minstingen föddes med kejsarsnitt i v 32+6, jag fick havande skapsförgiftning.
Tog annat.Min son föddes med urakut kejsarsnitt.
Vaginalt spontan förlossning. Vattenavgång i 29+6 och blev inlagd och sängliggandes. Min son är född i 32+5 efter att förlossningen "startade" samma dag.
Min första tjej föddes vaginalt i vecka 37 men hon orkade inte hålla värmen och orkade inte äta, så hon fick föras till neo och låg där i 14 dagar. Läkarna tyckte att hon föddes i vecka 35 för att hon var så slö. Hon vägde 2530 och var 45 cm lång när hon kom men gick ner massor i vikt.
Min andra tjej föddes med urakut kejsarsnitt i vecka 25+5 då jag var öppen och hon hade en fot ute. Jag låg inlagd åtta dagar innan hon kom pga av blödningar i moderkakan och dessa blödningar orsakade vattenavgång en dag innan hon föddes. De fick trycka upp henne och sen dra ut henne i foten så den var alldeles blå för hon satt fast, jag är glad att jag sov. Detta var i mars förra året.
Min son föddes i vecka 36+4 och vägde 2660g och va 46 cm lång. Han räknades som prematur på vårt sjukhus. VI fick stanna 2½ vecka på Neo pågrund av att han inte kunde hålla värmen, behövde sola och hade dårliga sugreflexer. Sen hade han lågt blodsocker och fick extra matas
fick min son med akutkejsarsnitt pga av att var tillväxthämmad och fick inte tillräckligt med näring och blod från moderkakan, han trivdes inte. han kom i vecka 31+4 och vägde 1600g och var 41 cm lång. Hann aldrig få några kortison sprutor men han andas helt själv och ligger i värmebädd det enda han behöver göra nu är att växa till sig och lära sig att äta. Han föddes den 11 mars så vi är fortfarande kvar på neo.
akutsnitt v 31+2, moderkakan höll på att lossna. Hade 1,8l blod i livmodern som tryckte. Ut kom en liten kille på 2062g och 46cm!
Födde vaginalt i vecka 25+1. Sattes igång igen efter att legat på förlossningen i 16 dagar.
Födde vaginalt i vecka 25+1. Sattes igång igen efter att legat på förlossningen i 16 dagar.