• StarkMamma

Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.

Hur föddes ditt prematur barn? Har funderat mycket på hur olika det kan vara.
    Jag födde min son vaginalt med igångsättning.

Berätta gärna i tråden.

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Svar på tråden Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.
  • gosnosens mamma

Vaginalt spontan förlossning svarade jag! Vår son kom i vecka 26+5. Värkarna började vecka 26+3 men med lite värkhämmande dropp så kom han 2 dygn senare!

• Hicky

Vaginal spontan förlossning...lillen föddes v28+3, ingen vet varför han ville ut så tidigt! Nu är han en frisk, springande o klättrande 1- åring (15 månader)=)

• Little Ms Chatterbox

Jag fick HF i v.28 blev inlagd på bb. i v. 30+2 sa dom till mig att "imorgon blir det snitt" eftersom mina värden var så dåliga. nästa dag var värdena bättre så jag blev inte snittad, men sen nästa dag var de sämre igen så jag blev snittad i v. 30+4 då.
    Även om jag hade viljat föda vaginalt så hade jag inte orkat det, jag klarade inte av att gå mer än någon meter i taget.
    När sonen kom ut skrek han först men sen blev han sämre. Efter någon dag sövdes han och las i respirator efter ha fått pneumotorax (heter det så?)Lungan gick sönder och fick drän. Han låg nedsövd till 8:e eller 9:e levnadsdagen. Fick komma hem från Neo i v. 36+2 eller nåt

• Umetjejen79

30+1. Vaginal spontan förlossning. Komplikationsfri graviditet, trodde det var någon sammandragning men det gick inte över. Det gick inte att stoppa.

• 20110426

32+5 kejsarsnitt. Hade svår havandeskapsförgiftning så min kropp hade aldrig fixat en vaginal förlossning.

• Frila2

Akut kejsarsnitt då jag hade svår havandeskapsförgiftning och dottern var tillväxthämmad. Hon föddes i v 28+4. Hade hon varit större, varit längre gången och jag inte så sjuk så hade man satt igång det men som det var nu var det inte ens tal om annat än akutsnitt.

• mina12

Spontan vaginal förlossning. Vattnet gick i 23+5. Lyckades stoppa med värkstoppande dropp och sängläge i 2dygn. Efter 1,5 dygn fick hon ut ena foten och 12 timmar senare föddes hon med fötterna först i 24+0. Idag 13mån/9mån korr.

• Adni

Spontan vaginal förlossning i v. 24+0. Hann bara vara inne på förlossningen i 25 minuter så var hon född.

• Erkens mamma

Hade en blödande helt föreliggande moderkaka och massor av sammandragningar. Blev inlagd och de lyckades fördröja förlossningen med nästan sex veckor. När jag var i vecka 29+4 hade jag öppnat mig till fem centimeter och moderkakan liksom bubblade sig ner förlossningskanalen. Då tog de ut honom med akutsnitt/katastrofsnitt. Mig sövde de och snittet är lagt från fem centimeter över naveln och ner.

• eilien

akut snitt efter vattenavgång i v 32+5. Snitt pga att hon låg i tvärläge och jag började få värkar som inte gick att stoppa.

Svar på tråden Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.