MajMammor 2007 15
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.
Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.
Men det är majmammor 2007 vi är
He he gulliga ungar!!
Berätta ju tidigare om Jolinas bakslag gällande nattorrheten så hon har fått blöja ett tag igen. Men nu har hon börjat med att hon tycker det är för varmt med pyjamas så hon klär av sig spritt språngande näck innan hon somnar så igår gjorde jag som så att jag plockade upp henne och satte henne på toa när jag gick o la mig och det funkade jättebra!! Hon vaknade knappt men kissade bra och sängen förblev torr hela natten...tack o lov.
Evsi
Förkylda förkylda förkylda!!!
Mel - krya på er!!
Hej!
Evsi: tråkigt!
Här rullar det på för fullt med jobb å dagis för båda de små! Har nu äntligen skaffat iphone å kan lite smidigare gå in å kika här och förhoppningsvis även kommentera...
Finns det fler av barnen som glömmer bort att gå på toaletten? Linnea kissar på sig (alltså det blir vått i trosorna, inte helt nerkissad) minst en gång om dagen. Försöker påminna att hon måste gå på toa men hon är inte kissnödig sen 5 min senare så har det kommit kiss i byxan. Brukar inte fråga utan bara säga att nu måste du gå och kissa och ofta så kommer det ju kiss men det är lätt att glömma för oss också. Hur ska man göra? Tycker det är dumt om hon går och är våt nu när det är kallt ute så hon åke på uvi eller nåt sånt.
Julia är också dålig på att komma ihåg att kissa, så här brukar det inträffa olyckor på kvällar, dock inte varje kväll utan 1 gång på 1-2 veckor eller ännu mer sällan. Jag brukar också bara säga att nu ska hon kissa, annars har hon inte tid för sådant, frågar man om hon vill så vill hon aldrig och sen inträffar olyckorna på väg till toaletten. Dock har det aldrig hänt att hon kissat på sig ute
V gör det ibland, roligare att leka. Jag har som rutin att dom ska gå på toaletten innan vi ska äta, gå ut eller sova.