Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-22 16:27:41 följande:
    Grattis Lilla fröet. Skönt att det gick bra
    Ja de sa till mig också att man får halva kostnaden tillbaka om det inte skulle bli någon ET/FET. Det är otroligt skönt att de är så tillmötesgående.

FREEEEDAGSMYYYYS!!!!   
    ja, vi skulle få det eftersom det va pennan o d som det va fel på..men måste ändå säga att dom e så sköna där!

Tänkte på en sak, att om det skulle ta sig på första gången, har man då dom andra 2 försöken till godo som syskonförsök? Om man avslutar det inom 18 månader från första start?
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-10-22 17:58:53 följande:
    Nej tyvärr
    Vi lyckades på första försöket men man får vara tacksam för det istället
    ja, absolut..tänkte bara om det va så, vi har ju en tös sen innan, så vi e nog nöjda om vi får ett till, isf får det ta sig naturligt , men vi får ta en sak i sänder!!
  • Lilla fröet
    didda skrev 2010-10-22 18:49:26 följande:
    Grattisi till ruvningen Lilla Fröet!
    tack..undra om man kan hänga i knävecken nu några veckor framöver
    känns ju inte somom man vill göra nånting tungt eller  så, lekte med min dotter förut o tyckte att det kändes över stockarna..kanske normalt?
    Ska dessutom jobba hela helgen på jobbet..men det ska nog gå bra, hon sa ju att man inte kan påverka det på nåt sätt..
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-22 20:09:25 följande:
    Tack så mycket tjejer!heheh...vilken syn att ligga med benen i vädret i några veckor i sträck
    Jag har också upplevt en konstig foglossningskänsla när jag har rusat upp från soffan men hjärnan är så duktig på att spela en ett spratt så jag försöker bortförklara allt. I morse mådde jag t.o.m. lite illa....dumma hjärna som måste luras så jäkla mycket med en!

Fy för att jobba helg. Vad jobbar du med?
    Jag har en sån tur i det avseendet eftersom jag är kontorsråtta. Ingen risk för överansträngning där inte...om man typ inte tar ut sig när man går till/från kaffemaskinen
    Jag hade såna foglossningar med min dotter, o det fick jag i samband med + då, men jag va lika glad för det
    jag jobbar i butik, på golvet som vi kallar det för, så i mon jobbar jag 13 tim pass..lite mastigt, men förberedde så mycket jag kunde idag så jag slipper det allra tyngsta..inbillar mig att det e bättre iaf att inte bära så tungt..
  • Lilla fröet
    Släggan skrev 2010-10-22 20:33:09 följande:
    Gokväll tjejer! å extra hej o grattis till Lilla Frö som nu är ruvare....

DET E JAG MED!  ruvare alltså. Ligger i sängen på ett hotell i Göteborg. Har druckigt ett glas rött vin och ätit godis o mår prima:) Har varit helstirrig i 2 dygn o vågade knappt hoppas på ET. Kom till CA i god tid och kom in till det lilla båset och inväntade Susanne. Tillslut kom hon och meddelade att 2 av 4 ägg blivit befruktade, De hade planerat att sätta tillbaks ett och frysa ner ett. MEN eftersom vi bestämt att detta är vårt sista försök och att nedfrysning inte funkat tidigare så ville vi ha tillbaks båda. Hon var tvungen att kolla av med Göran lab. osv. Hon var borta i en evighet och sedan kom hon och nu har jag 2,  5-celliga embryon på plats:)
    Wonderful!
    Nu ska jag bara  njuta och tänka att jag e gravid:)
    så härligt, stort grattis, gud så spännande att vi e så många, o hoppas på många fler
    ÅH SÅ ROLIGT MED 2 SMÅ KOTTAR
  • Lilla fröet
    calcaneus skrev 2010-10-22 21:30:40 följande:
    Jag gillade också Susanne, hon gjorde vårt första FET. Men Margareta som gjorde det andra var minst lika bra. Susanne visade mer på skärmen och det gillar jag.

Jag har bestämt att jag är för gravid för vin. Lite synd men lätt värt det! Om man skall vara petnoga är det väl ok till på tisdag... 
    när vi kollade på skärmen så petade min man på mig o sa, titta, på det lilla som skulle in..då fick jag nästan en tår i ögonen..tyckte jag va roligt att få se
  • Lilla fröet
    didda skrev 2010-10-22 21:45:39 följande:
    Grattis Släggan!!!!!!!!!!!!! Nu får alla lov att hålla tummarna för att jag också blir ruvare på söndag! Är så sjukt nervös för att de ska ringa och säga att ingen klarade sig i 5 dagar
    håller alla tummar o tår, ush det e hemskt att behöva gå o vänta
  • Lilla fröet

jag har bara en liten fråga..har ju jobbat idag, hela dan, men jag har haft en del "ont" när jag ansträngt mig, det har nästan skurit i magen...e det pga ÄP? Dom sa att man kunde jobba på som vanligt..o hru menar dom egentligen med som vanligt?

• Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-24 16:12:31 följande:
    Vafan var jag tvungen att vara så himla nyfiken för och tjuvtesta redan idag på RD 3??????????
    Baaaaaaahhhh....
    du e la go..haha, men visst e det kul iaf, på något konstigt vis, har bara funderat, men menar ni att man alltså kan se det så snart som rd 7? E jag på rd2 eller 3 idag om jag satte in i fredags?
  • Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-10-24 06:55:07 följande:
    Det enda är väl att man inte ska hoppa och skutta och lyfta för mycket! Mig sa de till att inte jobba men det var nog pga att jag hade så många äggblåsor så det fanns risk för att bli överstimulerad.
    Har du mycket ont?
    Det gör inte mycket ont, men jag jobbar ju i matbutik, så det e mycket lyft med lådor, mjölk osv, kände ju att jag fick sätta mig ner emellanåt..o då blev det bättre, när jag trycker på höftbenen så gör det ju lite ont, jag har "gärna" ont bara jag vet att det e normalt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19