Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

Fylgja skrev 2010-10-27 20:35:58 följande:
    Fru Naftra: Åh så roligt! Det verkar ju väldigt lovande - hoppas på tydligare och tydligare streck!

AnnikaMa: Beklagar verkligen! Hoppas det lyckas för er på egen hand. Har också tänkt att prova akupunktur men inte fått tummen ur ännu. Har börjat peta i mig bidrottningsgelé, det sägs kunna vara bra... Vad vet jag, känner att jag prövar nästan vad som helst just nu. Kanske drar gränsen vid malda fladdermössvingar eller nåtCool

Mom70: Om du fick tillbaka en blastis kan du nog testa dag 6, det verkar vara rätt många som fått plus redan då. Men som sagt, chanserna att det är rättvisande ökar ju med tiden - vill man inte bli onödigt ledsen över ett minus som kanske blir ett plus så är det bättre att vänta. Det är nog en smaksak.

Skrippo: Klart det måste kännas jobbigt att vara tillbaka på jobbet när förutsättningarna förändras, särskilt när man känner sig skör och kanske inte fixar andras medlidande - även om man uppskattar medkänslan..svårt det där.

Mötet gick ok men jag var helt slut efteråt och för uppvarvad för att kunna vila. Så istället för ett nyttigt träningspass blev det platt pannkaka framför gamla inspelade avsnitt av top model - fattar inte varför jag ser på det egentligen, men det är väl för den totala verklighetsflyktens skull antar jag..   

man  provar ju vad som helst, jag läste om massor som blev gravida på den gelén..men tyvärr inte jag, men alla har vi ju olika "bekymmer" jag hade ju bekymmer som skulle opereras bort så hoppas att det funkar för er, spännande att testa nånting nytt
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-27 21:10:07 följande:
    Lilla fröet, det är rd 6. Igår, på rd 5, började ju testet visa något. Idag tror jag testet var starkare. Strecket är svagt men syns tydligt. Jag ska testa med CB på fredag då det är BIM. Då kommer jag garanterat kunna få ett tillförlitligt resultat. Egentligen så tar jag bara det testet för att visa maken som fortfarande går runt och gör fågelholken och är allmänt skeptisk. Karlar alltså 
    hoppla..så tidigt, men du fick du tebax en 5 dagars? Jag fick en 2 dagars..
    Susanne avrådde mig från att dricka, men varför egentligen, hade det vart som vanlig så hade jag ju druckit vin som vanligt..
  • Lilla fröet

släggan, hur går det för dig, hur mår du?

• Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-27 22:10:11 följande:
    34an, jag har uppfattat det som att man får ta den läkare som jobbar "där uppe" den dagen. Men det skadar inte att fråga. Skönt att du snart är igång   Var det ostimulerat FET förra gången som resulterade i er pojk?

Lilla fröet, ja precis det var en långtidsodlad jag fick tillbaka. De fäster ju ganska snabbt medan korttidsodlade tar 2-4 dagar på sig att färsta. Men du borde ju ändå kunna testa på BIM eftersom gravhormoner ökar så snabbt då. Ett så pass känsligt test som CB kommer registrera det. Men jag ska absolut inte tjata på dig   Hihihih...jag är alldeles för nyfiken. Så hon sa inte varför du inte skulle dricka? Till mig har de alltid sagt att jag ska leva som vanligt.

Sydney, vågar jag tacka..?  Nej urs jag kan nog inte med att säga tack än. Jag borde inte vara så snabb med att ta ut detta i förskott. Mycket kan hända.
    ja, jag kanske ska testa på lördag, innan vi ska bort. Nä, hon sa att manskulle leva som vanligt, ok sa jag, o det innebär att man kan jobba som vanligt o dricka alkohol? Det avråder jag dig ifrån, det o rökning..o jag röker ju inte så det e ju inget problem .
    Men ponera att jag skulle va gravid så tar den väl egentligen ingen skada utav det såhär tidigt?
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-28 09:01:15 följande:
    Man har ju kunnat bevisa att även små mängder alkohol skadar även väldigt tidigt i embryoutvecklingen. Kanske inte så konstigt eftersom det är då det utvecklas i en rasande fart. Jag skulle hoppa allt vad alkohol heter eftersom det finns en risk, men sen är det upp till var och en tycker jag

Hur mår du??
    ja, jag känner ju oxå så, jag brukar ju inte ta nåt så värst ofta iaf eftersom min mage inte tål alkohol så bra..jag känner mig som jag gjort hela tiden, ömma bröstvårtor, trött o så, o lite ont i ryggen, lite mensvärk av o till, men enligt min vanliga mens så ska den komma på lördag tror jag..kanske e därför?!

Hur känner du dig själv, va det i mon du skulle testa igen?
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-28 09:47:58 följande:
    Gud vad spännande. Kan ju vara menssymptom men lika gärna gravsymptom. Varför måste de vara så lika????
    Vad säger magkänslan? Känns det som att detta kan bli något?

Jag mår jättebra. Testade positivt i morse med det där billiga testet från testlagret. Strecket är tydligare idag tror jag. Har PMS i ryggen men annars finns det inte mycket att gnälla över. Den molande värken i tjejmagen är borta nu. Har foglossningskänningar vid hastiga rörelser. Och så är jag hungrig :)  Jag har klämt i mig godis dagligen ända tills plusset började uppenbara sig och sedan dess och suget försvunnit. Det sitter säkert bara i huvudet. För man borde verkligen inte sätta i sig så mycket skit som jag gjorde. Är ingen hejd på mig ibland.
    ja, det kan manu ndra varför det ska va så lika... magkänslan säger alltid att det blir nåt, men varje gång jag sitter o ska göra ett test så..nä, det e negativt iaf, dom ggr jag har vart så har jag alltid vart säker in i det sista. Gud så roligt att det bara blir starkare..hihi, det e så häftigt hm, jag har oxå ätit en massa godis, bara för att jag vart så nervös, tycker inte att jag e sugen på nåt egentligen, men jag tror kroppen lurar mig. Jag har ju både svårt att bli gravid o sen dessutom svårt att behålla den, så vi får se
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-29 09:09:01 följande:
    Sydney, vad roligt med AW...herre gud det var tider det *drömmer sig bort*  Och vad roligt att se lillplutten bowla för första gången.

Mom70, jag har ju plussat (ja jag kan nog faktiskt säga orden högt nu) och har inte alls ont i brösten trots att jag hade det förra gången jag plussade. Så bara för att du inte har ont i "rattarna" (haha...ursäkta men vilket roligt uttryck) så behöver det inte vara kört. Brukar din mens komma med buller och bong eller får du spottings lite i förväg. Du har väl BIM i morgon och har inte mensen kommit så lever ju hoppet!

Jag testade i morse och fick samma streck. Vet inte om det är starkare jämfört med nr jag testade sist (igår kväll) men det är inte svagare iallafall. BIM idag, så nu borde hormonet öka kraftigt   Herre gud jag kan nog säga det högt nu. Jag är graviiiiid!!!!!!!      Känner inte ett dugg förutom lite foglossningskänningar, ökad aptit och ond rygg. Ja och så utebliven mens också.
    hihi...åh så roligt!!!!!
    stort grattis
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-29 08:31:45 följande:
    Men gud vad spännande.
    Förstår att det måste kännas konstigt att läsa om sig själv i en tidning men vad häftigt!! Tycker det skrivs på tok för lite om detta med tanke på hur mycket psykisk ohälsa detta banar väg för. Men det är det inte en jävel som tänker på. Så jobbigt att prata om eller försöka förstå sig på som normalfertil. Vi blundar så finns det inte där. Syns inte finns inte.

Hur mår alla idag????
    Jag mår ungefär som jag gjort hela tiden..men nu har det ploppat upp en massa skräp ansiktet..det har jag aldrig!! Vet inte om det e för att jag e stressad kanske..men man griper ju efter varje halmstrå, rd 7 idag
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-29 12:03:28 följande:
    Tusan tack allihopa.

Måste tyvärr resa bort med väldigt kort varsel och vara borta några dagar. Min syster är sjuk och ja....just nu är jag väldigt väldigt rädd för att vi kanske inte får behålla henne så länge till om det fortsätter såhär. Vill inte säga för mycket men hon är psykiskt sjuk och ligger nu på sluten psykiatrisk avdelning och vakas 24 h om dygnet och säger själv att hon inte orkar så mycket mer. Hennes närminne är borta på grund av ect behandlingarna hon får. Samtidigt har hon två små barn som går hemma och längtar efter sig mamma. Känns så orättvist. Jag förlorade ju min bästa vän för bara 6 månader sedan så detta väcker mycket jobbiga känslor.

Jag får skjuta vår lycka åt sidan en stund och fokusera helt på henne. Kram till er alla. Ta hand om varandra. Livet är skört!
    fya..tänker på dig o hoppas att det löser sig till det bästa för din syster o familj
  • Lilla fröet
    didda skrev 2010-10-31 12:45:33 följande:
    FruNaftra: usch, vad jobbigt det låter med din syster! Hoppas som sagt att det löser sig.
    Jag känner ingenting- absolut ingenting. Jag har ju haft lite ont i rattarna men idag försvann det också. Blä för det här! Och på tal om BIM så måste jag ha räknat galet när jag sa att det var igår (lördag) för nu när jag räknar så blir det antingen imorgon eller på tisdag (om man räknar bortfallsblödningen som senaste mens?) Samma sak om jag räknar ÄP som äl- då har jag bim på tisdag. Jaja, vi får se.

34an: grattis till glad gubbe Nu närmar det sig!

Hur mår du lilla fröet?
    jag kände ju så himla mycket den första veckan, men jag säger som du, nu känner jag inte alls nåt så, lite öm i brösten, o värken i ländryggen..jag fick ju det i v 7 med min tös, men man kan väl omöjligt känna det såhär tidigt, har ju haft det 1 vecka typ, sen jag satte tebax ägget..
    Har testdag på fredag, har nu dom sista dagarna kännt att jag vill kolla tidigare, men min känsla säger att det inte har tatt sig så jag lever på hoppet... Så du har td på tisdag eller?
    Skulle det ta sig nu, så känns som om det gick alldeles för lätt!!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19