Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

Släggan skrev 2010-10-19 20:13:21 följande:
    mom70: 14 små ägg som ligger just nu och blir uppvaktade av snabba simmare....hehe. Gott jobbat tjejen!

Börjar ladda inför morgondagens plock....hinder nr 1 är avklarad. Att komma till äggplock!! Hinder nr 2 får vi reda på om ca 15 timmar. - finns det ägg i blåsorna......spännade!
    Vi kanske ses imorgon lilllafröet:)
    Får man veta det direkt om det fanns ägg i? O hur många dom fått ut?
    Ja, det kanske vi  gör, jag ska va där halv 10, själva äp sker kl 10, lycka till iaf
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet
    42an skrev 2010-10-19 19:14:17 följande:
    Har alltid tagit imodium på morgonen före ÄP. Tar iofs alltid det på morgon och kväll, vill inte heller bajsa på domSkäms.
    Har TD imorgon, håll tummarna extra hårt. Tror inte på det men mensen har inte kommit iallafall.

Lycka till ni som skall på ÄP och ET!
    jasså...då kanske jag oxå vågar det då...håller tummarna för att det har gått jättebra
  • Lilla fröet

kryddan:
    Om man får fråga, käkar du nån medicin för din ibs? Får du använda den isf?

Jag käkar tryptizol, men dom tyckte jag kunde fortsätta med den, men jag känner mig tveksam, men mår ju inget vidare utan den..

• Lilla fröet

hopp...då har man vart på ÄP idag.. dom fick bara ut 2 ynka ägg...ush känner mig så besviken.

• Lilla fröet
    didda skrev 2010-10-20 13:48:51 följande:
    Lilla fröet: förstår om det känns tungt men såklart är det guldägg! Båda två! Men visst vill man ha så goda marginaler som möjligt.

Jag har precis pratat med CA och 7 av 14 ägg var befruktade idag så nu satsar vi på en 5-dagarsodling. Nu menar jag inte att gnälla och jag hoppas ingen tar illa upp men är det inte lite få ägg som befruktats? Jag hade hoppats på att fler skulle ha gjort det. men de på CA var nöjda så jag får väl försöka vara det jag också.

På söndag blir det ET (om någon klarat sig så långt)
    ja, precis så sa barnmorskan..ett guldägg alltså..kan man bestämma själv om man får sätta in 2 äggg?

Min syster gjorde detta för många år sen, hon fick ut 15 ägg o endast 1 blev befruktat, så jag tror att det va bra
  • Lilla fröet
    sydney skrev 2010-10-20 13:43:57 följande:
    Då håller vi tummarna att dessa är guldägg!! Kram till dig.
    Tack
  • Lilla fröet

tänkte på en sak...
    om detta inte fungerar, om det inte blir befruktat alltså, räknas det då som ett försök?

• Lilla fröet
    Fylgja skrev 2010-10-20 12:41:57 följande:
    Nej det gör jag inte, mer än imodium och trevis och diverse bulkmedel ibland. Jag har ärligt talat  inte orkat ta itu så mycket med IBS:en, den har mer varit en del i annan hälsoröra. Tycker sällan jag fått någon riktig hjälp heller - sjukvården brukar bli lite oroliga när jag har perioder med snabb viktnedgång, men om sedan blodprover e.dyl. är hyfsade så är det liksom tack och hej och hör av dig om det blir värre. Det finns kanske inte så mycket att göra, vad vet jag.
    Tryptizol har jag haft utskrivet för depression men valde då att inte ta dem eftersom vi låg i startgroparna för IVF och jag tidigare haft starka symtom när jag började äta antidepp. Ville inte kombinera hormonröra med insättningssymtom..

Jag tycker du ska lyssna på läkarna som säger att det är  ok att fortsätta med Tryptizolen om du mår bra av den -  det jag hört är att  ny forskning visar är att det inte verkar ha någon farlig effekt på fostret, mer än att några barn kan få utsättningssymtom efter födseln som går över efter några dagar. Däremot kan det ju påverka fostret om du hastigt slutar med medicinen och mår sämre. Så vilket du än väljer, gör det i ordnad form!
    Fock oxå bulkmedel o det fungerade bra, o sen käkade jag probiotika o det gav oxå resultat.. Gick ner 15 kg när mitt drog igång..behövde det visserligen.
    Jag gav mig inte riktigt angående sjukvården, blev remitterad till sahlgrenska, men fick tryptizol från vc, äter bara 10 mg, o tycker att det fungerar riktigt bra..
    Men dom tyckte ju absolut att jag ska sluta så fort jag blir gravid...
  • Lilla fröet
    Skrippo skrev 2010-10-20 16:13:33 följande:
    Hej på er

Kryddan: Va jobbigt med minus! Kram! Givetvis är det jobbigt även om det inte är första. Problemet med att man inte kan bli gravid som andra finns ju alltid där, likaså sorgen. Kram igen

Lillafröet: Håller tummarna för guld ägg!

ego: Har ju varit på VUL idag.
    Allt såg bra ut, ja eller vad man ska säga.
    Bara lite rester kvar samt 8mm slemhinna som måste ut. Men ingen skrapning iaf. Han sa jag borde blöda en vecka till ungefär. Jättekul... Blöder massor så fort jag rör mig. Verkligen underbart.
    Har ganska ont med vilket var lite ovanligt. Men inget farligt så länge man inte har feber.
    Så himla sorligt att se livmodern tom efetrsom där fanns ett fint litet hjärta för vara en vecka sen....
    Känner mig så hima nere och ensam.

Kram
    Bra att det såg "bra" ut..alltid nånting. Har både skrapats o fått ut det naturligt. O det blödde mycket i början när jag inte skrapades, men när "det" hade kommit ut så trappades det ner. Dom 2 första gångerna hade jag vansinnigt ont o inte heller nån feber..Jag använde värmedyna o tabletter..
    Jag förstår att det känns så tomt o ensamt, det e ju inte så konstigt, man har ju haft ett litet liv inom sig!

Tänker på dig/ Kram
  • Lilla fröet
    Fylgja skrev 2010-10-20 16:20:13 följande:
    Hoppas det gick bra i övrigt! Förstår att du känner dig besviken, men som andra redan skrivit - det räcker med ett guldägg för att det ska funka!! När det gäller återförande av två embryon så brukar de vara tveksamma till det p.g.a. ökade risker vid tvillinggrav.  Själv känner jag att det känns mer rätt för mig att spara embryon för att ha fler försök. Inget talar ju tydligen för att två embryon skulle "hjälpa varandra" och risken är ju då att man sumpar två istället.

Mom70: 7 befruktade ägg känns väl som en rätt bra resultat tycker jag. Håller allihop för odling är det ju mer än bra!

Mulan: Hoppas allt är bra med dig! Har du fått klarhet i om du kan försöka föda vaginalt eller blir det kejsarsnitt?

...Och så lite ego: Min bästa vän berättade nyss att hon väntar barn. Jag ÄR jätteglad för hennes skull, hon är underbar och kommer bli världens bästa mamma, men av någon anledning slog det helt undan benen för mig. Särskilt som hon med sin vanliga glada bubblighet pratade om hur de hade försökt tre månader och att det tog sig på tredje försöket när de kom på att de skulle ha koll på hennes ägglossning. Det är ju sådan hon är: livsglad öppen och sprudlande - men jag är så låg för tillfällen och kunde bara tänka på alla hundratals förbaskade ägglossningsstickor jag förbrukat de senaste sex åren och ja... jag blev bara så oändligt avundsjuk på enkelheten i det hela. Naturligtvis skärpte jag till mig och höll ihop under samtalet men sedan har jag bara gråtit. Dels över den egna längtan och tomheten men också över att jag har kommit dithän att jag kan känna så gentemot någon jag egentligen tycker så oändligt mycket om. Vad gör det här med mig egentligen??
    det gick bra för övrigt, men tyckte att det gjorde bra ont..fick morfin 3 ggr!!

Tycker inte alls att det e ego att känna så, det e naturligt tycker jag..klart att man blir glad för sina vänner, MEN, jag har alltid kännt avundsjuka o det e väl inte konstigt.. Känner fortfarande så, fast vi har en dotter..det e nog en "reflex" för min del.
    När vi försökte som mest innan vi fick vår dotter så tyckte jag kanske inte att jag mådde så dåligt, men när jag blev gravid så reagerade hela min omgivning o sa att jag inte vart såhär glad på flera år...så det påverkar nog en mer än man tror själv!

Kram på dig
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19