Fylgja skrev 2010-10-20 16:20:13 följande:
Hoppas det gick bra i övrigt! Förstår att du känner dig besviken, men som andra redan skrivit - det räcker med ett guldägg för att det ska funka!! När det gäller återförande av två embryon så brukar de vara tveksamma till det p.g.a. ökade risker vid tvillinggrav. Själv känner jag att det känns mer rätt för mig att spara embryon för att ha fler försök. Inget talar ju tydligen för att två embryon skulle "hjälpa varandra" och risken är ju då att man sumpar två istället.
Mom70: 7 befruktade ägg känns väl som en rätt bra resultat tycker jag. Håller allihop för odling är det ju mer än bra!
Mulan: Hoppas allt är bra med dig! Har du fått klarhet i om du kan försöka föda vaginalt eller blir det kejsarsnitt?
...Och så lite ego: Min bästa vän berättade nyss att hon väntar barn. Jag ÄR jätteglad för hennes skull, hon är underbar och kommer bli världens bästa mamma, men av någon anledning slog det helt undan benen för mig. Särskilt som hon med sin vanliga glada bubblighet pratade om hur de hade försökt tre månader och att det tog sig på tredje försöket när de kom på att de skulle ha koll på hennes ägglossning. Det är ju sådan hon är: livsglad öppen och sprudlande - men jag är så låg för tillfällen och kunde bara tänka på alla hundratals förbaskade ägglossningsstickor jag förbrukat de senaste sex åren och ja... jag blev bara så oändligt avundsjuk på enkelheten i det hela. Naturligtvis skärpte jag till mig och höll ihop under samtalet men sedan har jag bara gråtit. Dels över den egna längtan och tomheten men också över att jag har kommit dithän att jag kan känna så gentemot någon jag egentligen tycker så oändligt mycket om. Vad gör det här med mig egentligen??
det gick bra för övrigt, men tyckte att det gjorde bra ont..fick morfin 3 ggr!!
Tycker inte alls att det e ego att känna så, det e naturligt tycker jag..klart att man blir glad för sina vänner, MEN, jag har alltid kännt avundsjuka o det e väl inte konstigt.. Känner fortfarande så, fast vi har en dotter..det e nog en "reflex" för min del.
När vi försökte som mest innan vi fick vår dotter så tyckte jag kanske inte att jag mådde så dåligt, men när jag blev gravid så reagerade hela min omgivning o sa att jag inte vart såhär glad på flera år...så det påverkar nog en mer än man tror själv!
Kram på dig