Inlägg från: Släggan |Visa alla inlägg
  • Släggan

Carlanderskatöserna del 19

Värur78 - skönt att det snart drar igång....alla vill vi ju framåt var vi än är med vårat kämpande.

Sedan ET har jag varit hur trött som helst. Det var MYCKET spänningar som släppte när vi tillslut kunde slappna av efter veckor av undran och förhoppning. Försöker nu tänka positivt som du mom70med  att embryot borrar ner sig.....gött!!!!

Tjingeling på er!

• Släggan

Gokväll på er...sitter o fördriver ruvartiden med att titta på världens bästa hockeylag:) e lite småsur för jag har fått ont  i halsen och känner mig lite hänging. Mannen har varit hemma med feber idag......SURT!!!!!!
    Är idag på ruvardag 4 och har ömma bröstvårtor, men det förmodar jag e proggarna. Har även idag känt lite molvärk i nedre regionen. Jag kommer nog inte heller våga testa innan testdag (5/11) håller med mom70, vill njuta av det så länge som möjligt.....

skönt att ni som väntar på FET verkar va på G. NICE!

Välkommen hit Majsanna

• Släggan

Tvungen att kika in här under jobbtid:)!!!!

FruNaftra - gud så spännande.........:)

34:an - härligt när man kan bli positivt överraskad!

AnnikaMa: lycka till med fortsatt testande på egen hand. Har det gått en gång så kan det ju gå igen..kram

• Släggan

Ruvardag 6 idag....inga mer symtom än lite ömma bröstvårtor. jo har haft lite mens fisar oxå och molvärk. Alltså precis samma symtom som dagarna innan mens. Kikade på symtomen jag hade förra hösten då jag var gravid....hade inga andra känslor då heller.........hade j uvarit gött att må lite illa eller något ;)

Imorgon ska jag o mannen åka till Budapest. Där finns ju mycket SPA, varma källor, massage mm. Hur hade ni gjort med sådana aktiviteter nu? Det är ju mer än en vecka från ÅP så bada vore ju inget farligt??

• Släggan

Nu säger jag hejdå för några dagar.....kommer sakna er....och får mycket att läsa ikapp måndag kväll. Nu drar vi snart till Arlanda:) kram på er allihop och lycka till med allt ni har för er. :)

• Släggan

I´m back!  Härligt att läsa om alla omslag, ruvningar, naturliga graviditeter o annat ni delar med er. Ingen nämnd ingen glömd!

Lider med dig FruNaftra, hoppas din syster snart släpper in dig i sitt liv igen.

Vi har haft härliga dagar i Budapest, kan verkligen rekommendera er att åka dit. Mycket att titta på, god mat, shopping och så e det ju inte helt fel att det e 50-70% billiagare än i Swedala. Varit på SPA och lyxat med både massage och pedikyr.

Ja å så var det det här med ruvningen. E nervös så in i bomben att mensen ska komma. Har haft lite molvärk då och då men känner annars inga andra symtom. Har testdag på fredag 5/11 och det typ 88 timmar kvar , vilket känns som en evighet.

• Släggan

Neej fy va tråkigt och vad ledsen jag blir nu. Pimma, mom70 lider med er.......vet hur mycket kraft och energi det tar att komma igen. Kloka ord e svåra att ta in när man e ledsen MEN det är faktiskt så att "uppförsbackar GER starka ben" När ni skrikigt och gråtit klart så kommer ni vara starkare än innan. kram till er.

lillafrö: detta med att testa....man blir ju knäpp. Kan man aldrig få slappna av och bara njuta lite. Men än finns väl hopp? kanske skiftar testet sista dagarna??

Är själv livrädd varje gång jag går på toa känns som mensen är i framtågande......

• Släggan

Lilla frö: jag mår psykiskt helt helt kass....kan inte fatta att det ska va så jobbigt att gå och inte veta, att inte våga testa, skräcken över att mensen ska komma.....grrrr...hatar att må så här. Ont i huvudet har jag idag oxå!! Klart att jag e helt hispig för detta är verkligen vår sista chans......inga mer IVF för oss.

• Släggan

34:an grattis till att vara ruvare igen. Berg och dalbana med humöret e det verkligen. Hoppas du får många tidiga starka grav. symtom!

Jag har testdag på fredag 5/11!!

Vi har sedan tidigare bestämt att detta är vår sista IVF-sväng. Det är 4 e gången nu och för oss var det viktigt att bestämma oss för att någongång måste va den sista. Vi sa från början 3 gånger men en gång kom vi aldrig till AP så den gången räknade vi inte fullt ut.

MoM 70: hur är det med dej vännen???? skickar en stor varm cyber kram!

• Släggan

mom70: lilla pippi! tappa inte hoppet....jag tycker ni ska fråga CA om ni inte kan köra det korta protokollet nästa gång. Då slipper du 2-3 v av spray och allt går så mkt snabbare. Ju kortade den psykiska anspänningen blir ju bättre. Sköt om dej och din goa familj.

• Släggan

Lalie: spännande...nu håller jag tummarna att ni får ett fint embryo tillbaks på lördag.:)

Cotton: vad skönt att allt såg så bra ut och att nästa fas e påbörjad. Skönt med Göran - han e min favvo ;)

• Släggan

Nu e Clearblue paktet framlagt....darrar bara jag tänker på det.....om 8-9 timmar vet vi.......scaery!

• Släggan

Många tårar har trillat ner för mina kinder och det känns tomt i huvud o kropp. Mensen har inte behagat komma än. Nu vill jag bara få tillbaka mina normala hormoner och känna igen min kropp. Ikväll blir det fest med goda vänner och jag ska dricka massor med rödvin.

• Släggan

Tack Lalie!

Nu får vi hålla tummarna att ert sista försök går hela vägen. Grattis till ruvning:)

• Släggan

Först till det roliga.... Cotton - nu är det er tur att lyckas att få ett syskon till er lilla Cornelius.  Härligt att ni är ruvare igen, första ruvardagarna brukar ju gå som en dans......en dans där man känner sig glad och så tacksam för att ha fått tillbaks ett fint embryo:)

Lilla Frö och Vädur78: vet alltförväl hur ni mår. Känslor av misslyckande och helt tom i huvudet. Hoppas ni snart e på banan igen och har kraft att fortsättta kämpa.

För mej är IVF-svängen historia nu och vårt liv går vidare. Idag har vi rensat hela garaget och samlat ihop alla barnprylar, sånt som vi sparat för att vi hoppats få användning för det igen. Grät krokodiltårar när jag dammade av spjälsängen och skötbordet. Så himla tragiskt att inte få använda det igen.

Tack för allt ert peppande under sista tiden, ni har verkligen varit ett stort stöd, när man undrar ngt, när man beöver kraft och förståelse. Jag önskar att ni alla får fina + snart och att ni får fantastiska liv. KRAM

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19