Inlägg från: Släggan |Visa alla inlägg
  • Släggan

Carlanderskatöserna del 19

MoM70: Då blir det tända ljus och soft musik ikväll då, lite romantik hehe.... Hur gör ni med beh? Kommer ni köra igång med den nästa månad då eller börjar du spraya på söndag? Hur skulle sprayen påveka en  graviditet?
    Jag har precis hämtat ur Synarela.

• Släggan

Halloj! Har varit utan dator någon vecka nu och har nu läst ifatt så gott det går....händer ju så mycket här nu...både bra och tråkiga saker. satt här med tårar i ögonen när jag läste om Cottons förfärliga historia, kan bara hålla med mina systrar här och önska er all lycka och att det snarast möjligt blir + för er. Kram.

Nu är jag liksom MOM70 på sprutdag 6. Har tack och lov inga biverkningar jag mår dåligt av, känner mig bara lite öm i tuttarna. Tycker det känns lite konstigt att 2 sprut i näsan morgon och kväll ska kunna stänga av hormorerna...

• Släggan

Fru Naftra: Vilken lättnad för er att veta att ni har 5 fina blastar som ligger och väntar. Grattis!

Fick mens idag....eller vad är det ni kallar det när man sprayar? Har tid för VUL den 4/10 efter 2 veckors sprayande. Är det vanligt att man får börja med sprutor efter det?

MOM70: bruttolöneavdrag....hur fungerar det?

• Släggan

hoho! Sprayar på dag 9. Haft en irriterande huvudvärk två dagar....kan tänka mej att det kan ha med hormonerna att göra.? Det kan ju även vara det trista vädret, stress, brist på träning mmmm vad vet jag. Ska en bortfallsblödning vara annorlunda än en vanlig mens? Mindre?

Sköt om er alla tappra!!

• Släggan

Underbart Fru Naftra med 6 Blastocyster.....det e ju något jag aldrig ens skulle kunna drömma om, jag som under mina 3 tidiagare IVF fått som mest 4 äggblåsor.....( måste bara beklaga mej lite...)

Förstår hur 34:an känner sig, de e inte bra för psyket att inte ens veta om man kommer komma till äggplock. Vad gäller styrka på hormoner och hur många dagar man sprutar så är det nog extremt individuellt. Växer de första äggblåsorna till sig så vågar men ju inte låta oss spruta mer ifall de skulle spricka eller lossna eller? Jag hoppas  varkligen att de där småäggen får fart hos dej nu 34:an!!!!!!!!!

MOM70 va skjutton e din mens då? har du gravtestat dej??? Jag har haft en mens precis som jag brukar ha, börjar tvivla att det här sprayet har någon verkan på mej. Jag kanske hade behövt fler puffar för att få samma effekt som dej?

Kryddan71 - Congratulations! Vad härligt:)

• Släggan

ajajaj vilken sanslös huvudvärk jag haft sista dagarna..men det kanske e ok när man e på spraydag 13. Hämtade ut en hel påse med medicin från apoteket. Tanten som lämnade ut dem var noga med att påpeka att det skulle kostat 12000. På måndag är det dags för VUL.

34:an - 3 superägg!!! som bara väntar på att få bli utsugna och hamna i värmeskåp :)

mom70: hur mår du?

• Släggan

Gokväll på er! Imponerande Fru Naftra att du läst ikapp och kom ihåg att kommentera så många...:)

mom70 - härligt att kroppen är på G!

Jag börjar bli smått nervös för VUL imorgon. Började blöda lite igen idag....? jag fick ju min bortfallsblödning/mens redan på spraydag 7 så nu är det klart jag undrar varför jag blöder igen. Blir orolig för att det ska vara en cysta...hade ju en i våras som gjorde att jag blödde läääääääääänge. usch att man alltid ska behöva oroa sig för att allt inte e ok!!!!!  grrrrr

34:an- lycka till imorgon!

• Släggan

34:an - gott mos! 3 ägg från 4 äggblåsor e ju kanon! Håller nu tummarna hårt för er.

jag har pustat ut lite....stimmade upp mej igår och fick för mej att allt inte stod rätt till men efter besök hos distansgym idag så fick jag lugnande besked. Allt går enl. plan så här långt och det blir sprutstart på onsdag kväll. Fick en demonstration av hur jag ska blanda ihop  Menopur, lyckade även skära mej på den lilla glasflaskan ( trots plasthjälphatten....hmmm)
    Blir lite pyssel när man ska blanda ihop 5 flaskor....( 375 enheter tror jag de sa- gasa på för fullt eftersom jag e SÅ svårstimulerad.)

Noblepris till grundaren av IVF!! Me like :)

• Släggan

MajochJuni: Jag har oxå fått känslan att den korta metoden är "inne" nu. det är ju psykologiskt en kick att köra den eftersom man slipper nedregleras och gå och vänta...... vi har kört korta protokollet tidigare men kör nu långa pga att mina äggstockar e så svårflörtade. Har ni inte testat innan så tycker jag absolut ni ska fundera på den korta.
    lycka till!

Lilla fröet - va skönt att komma igång.....

Sidney - Va trist att tappa så mycket hår. Men det är nog som du säger att stress och hormoner  spökar och ställer till det även för håret. Hoppas Berocca hjälper....

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19