Inlägg från: Släggan |Visa alla inlägg
  • Släggan

Carlanderskatöserna del 19

3 minuter och 14 sekunder tog det idag att blanda 5 flaskor Menopur och trycka in det i magen:) går snabbare och snabbare för varje dag....synd att det bara är några dagar kvar med sprutor....NOT!!!!  Natti natti alla goa!

34:an lycka till imorgon!

• Släggan

Skrippo:lilla vän vilka jobbiga dygn du haft. Tänker på dej.

Akita06: denna ovisshet hela tiden, att aldrig kunna va säker på att man ska få ut ägg, att de ska befrutkas, att de ska dela sig och kommer det bli ngt ET??? vid vår fööra IFV ringde de dagen efter ÄP och sa att 2 ägg blivit befruktade men de delade sig inte som de skulle. Vi blev såklart ledsna, men nu så här iefterhand så vill man ju inte få tillbaks ett embryo som slutar att dela sig efter några dagar. Då blir det ju bara - på stickan några veckor senare. Hoppas ni orkar kämpa snart igen.

Cotton: Verkar ju lite konstigt att de såg en slemhinna under uppbyggad och så kommer mens. Tror inte heller att det är något annat äv din mens. Din kropp vill få en lliten frysing snart.

Lilla Fröet: Hur stora var dina 4-5 äggblåsor idag? Så trist med få ägg.....vet hur det känns.

mom70: har ni fått en tidig tid för ÄP på tisdag? Hur mår du? svullo?

Själv ska jag på nytt VUL imorgon, så förhoppningsvis vetr jag lite mer efter det.

• Släggan

Välkommen tillbaks hem Kryddan71!

Lilla Fröet: Jag gjorde VUL i torsdags och då hittades 3 äggblåsor på ca 10mm och två småpluttar. Har fortsatt spruta och ska imorgon kolla hur de vuxit. Tror man vill att de ska va runt 20 mm för ÄP. Slemhinnan bör väl "mogna till" för att göra sig redo att ta emot ett ägg??

• Släggan

Nu har jag oxå tagit äggmognadssprutan.....på onsdag e det dags!!!! i morse var jag på VUL och det fanns 4 äggblåsor på 17-19 mm. Hoppas hoppas hoppas att där finns fina ägg i.

tjingeling på er alla

• Släggan

mom70: 14 små ägg som ligger just nu och blir uppvaktade av snabba simmare....hehe. Gott jobbat tjejen!

Börjar ladda inför morgondagens plock....hinder nr 1 är avklarad. Att komma till äggplock!! Hinder nr 2 får vi reda på om ca 15 timmar. - finns det ägg i blåsorna......spännade!
    Vi kanske ses imorgon lilllafröet:)

• Släggan

34:an vad trist - nya tag och nytt mod. Kram

stor kram till Skrippo oxå!!! o alla andra oxå som behöver......

Nu lite rapport från dagens ÄP. Känner ju igen proceduren nu så vi var ganska lugna och avspända fast oroliga över att de inte skulle hitta nåra ägg såklart. Det var en läkare som hette Susanna. (Jag har tidigare haft Göran 2 ggr) det började bra med 2 ägg på hö. sida + en liten plutt som de oxå fick ut, men som knappast kunde va mogen ( men man vet ju inte...) på vä. sida satt äggblåsan högt upp och Susanna försökte några gånger men kom inte åt. livmodern + kärl låg i vägen. Barnmoskan tryckte på magen för att få bättre läge men det gick inte. Då tillkallades min hjälte Göran och löste problemet lätt som en plätt. Lite mer mörbultad än de andra gångerna, men det är det värt för att få ut ett ägg till. Allltså blev det totalt 4 ägg. Det är vi klart nöjda med.

Förstår dej Lilla Frö som känner besvikelse över 2 st, men jag säger som alla andra här......it only takes ONE!!!!
    Jag kom inte till ET förra gången och då räknades det som ett helt försök.....fast det kanske e annorlunda när vi kör på distans...????

mom70: 7 ägg som nu delar sig som attan....:) coolt!

• Släggan

förresten, vad har hänt med mackorna på CA, vad torra de va idag....

• Släggan

Vad härliigt Fru Naftra att vara ruvare.......jag har varit äckligt nervös hela dagen idag......så fort telefonen ringt har jag hoppat högt och trott att nu e det kört. Men ingen ringde idag..... återstår imorgon fm och se ifalll de/det ägget som blivit befruktat behagar at dela på sig som det ska?? har fått en tid på em för ET. Helt säker kan man ju inte vara förrän de satt tillbaks det lilla embryot. hoppas hoppas hoppas. nu ska jag lägga mej för jag e helt slut......

• Släggan

Gokväll tjejer! å extra hej o grattis till Lilla Frö som nu är ruvare....

DET E JAG MED!  ruvare alltså. Ligger i sängen på ett hotell i Göteborg. Har druckigt ett glas rött vin och ätit godis o mår prima:) Har varit helstirrig i 2 dygn o vågade knappt hoppas på ET. Kom till CA i god tid och kom in till det lilla båset och inväntade Susanne. Tillslut kom hon och meddelade att 2 av 4 ägg blivit befruktade, De hade planerat att sätta tillbaks ett och frysa ner ett. MEN eftersom vi bestämt att detta är vårt sista försök och att nedfrysning inte funkat tidigare så ville vi ha tillbaks båda. Hon var tvungen att kolla av med Göran lab. osv. Hon var borta i en evighet och sedan kom hon och nu har jag 2,  5-celliga embryon på plats:)
    Wonderful!
    Nu ska jag bara  njuta och tänka att jag e gravid:)

• Släggan

Glittran: gratulerar till er fina lilla tjej. Vad skönt det måste kännas.

Fru Naftra: Har suttit och småflinat lite åt ditt testande.....att ens komma på tanken på dag 3!!! hehe

mom70: 6 blastisar till ägghimlen och 1 super blast till dej. Hurra vad jag blir glad:)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19