Inlägg från: Släggan |Visa alla inlägg
  • Släggan

Carlanderskatöserna del 19

34:an - väntar med spänning och hoppas de 2 pigga äggen delar sig som attan. :)

Grattis till ruvning Calcaneus!

mom70 -då har vi 24 timmar kvar till sprutstart......jag gillar inte sprutor direkt men det e ju bara att ta ett djupt andetag och hugga till. Mannen e en fjant  när det gäller sprutor och klarar inte sticka;)

Det där kyklingreceptet får vi ta och testa någon dag. Mums!

• Släggan

Godmorgon! alla å speciellt till 34:an å ert lilla embryo som nu växer som bara den! GRATTIS! Du inger hopp för oss svårflörtade.
    Igåg var det dags att blanda till Menopur.....himla mekkigt att dra upp och blanda ur 5!!! flaskor. Injektionsnålen var dock så liten och fin att sticket gick hur bra som helst. Börjar redan längta efter att få dos 2 :)

• Släggan

Precis kommit hem från en nykter AW...så blir det när man bor på landet...då får man välja sina taxikvällar väl :) Visst är det skönt att avreagera sig med att spy lite galla åt alla hurtfriska som tycker vi ska slappna av så kommer allt ordna sig... Denna IVF omgång har vi inte pratat med någon. Vi var väldigt öppna de första gångerna, men nu orkar vi bara inte med alla kommentarer.

Va kul att vi  är 3 som sprutar på samma dagar. När har ni tid för VUL för koll? och på vilken dag har ni tidigare fått åka på ÄP? Jag har tid för check sprutdag 8 sedan  kunde det bli äggplock allt från sprutdag 10-14. (under förutsättning att det finns 3 eller fler äggblåsor)

Välkommen Dallas

• Släggan

Akita06:hoppas du får bra timmar på CA imorgon. Spännnade!

Fru Naftra....helt ok att va arg!!!!!!!

Vad gäller antalet VUL innan ÄP så tror jag det är vanligast med två. Dels vill man ju se så att den dosering man fått är bra, är det för lite aktivitet kan man ju höja dosen.....för min del räcker det med ett eftersom jag redan har MAX dos av Menopur.

Jag e liksom du MOM70 orolig,  för jag känner absolut inget. Inget molvärk, dragningar eller annat som kan ge lite bekräftelse på att det bilads lite äggblåsor..hmmmm........det suger.........:(

Ska gå och blanda ihop dos nr 5!

• Släggan

Akita06: visst är det förfärligt att vänta på de här samtalen från Carlanderska, man hoppar ju högt så fort telefonen ringer,,,,,,hoppas du får fina embryo till frysen.

Cotton: varm höstkram till dej som är så stark och orkar kommentera oss alla här varje dag:)

Idag på sprutdag 7 har jag känt lite liknande mensvärk.....hoppas nu bara det har bildats några fina äggblåsor. ska på VUL imorgn o e nervös. Är det inte mer än 3 så blir det inget ÄP och då är denna IVF resa slut. Vi har bestämt oss för att detta är sista försöket, hur det än går......känns lite skrämmande.....suck!

• Släggan

Vad jag hatar känslan när man ligger med benen i vädret och vänta på "domen". Precis innan man får höra hur det ser ut. Var på VUlL idag och det verkar inte som den långa metoden blir  någon skillnad för mej. En gång "poor responder" alltid  poor responder verkar det som. På ena sidan hittades en äggblåsa och en lite plutt. på andra sidan hittades efter mycket letande 2 st och ev. en liten plutt. de var ca 10 mm och slemhinnan på 7,5 . Så nu är det inbokat nytt VUL på måndag.
    Känns lite meningslöst, men JA jag vet att det bara behövs ett ägg....hade bara varit skönt om man hade lite mer marginaler. :(

Lycka till imorgon min vän MOM70!

• Släggan

Tack för kramarna! Jag får hoppas på att det finns något ägg av bra kvalitet. Har dock haft varierande kvaltiet på äggen verkar det som. Förra ÄP i våras resulterade i 3 ägg, 2 blev befruktade men avstannade i delning, alltså var de inte av bra kvalitet. Hoppas hoppas hoppas på bättre denna gång.

Lilla fröet: jag tror CA har en gräns på 3-4 äggblåsor för att göra ÄP. Blåsorna bör vara runt 20 mm tror jag och vad gäller slemhinnan så vet jag inte. Vad skönt att du fått tid för VUL på söndag, kan ju hända mycket på några dagar.

Cotton: skönt att veta att ni har full support vid nästa graviditet:) Bara vetskapen om att hjälpen finns gör ju att man blir lugnad.

• Släggan

34:an- va deppigt och ledsamt. Men det kan ju faktiskt va så att embryot fäste någon dag senare så det är därför gravidhormonerna hunnit ut...håller tummarna för ett + om 6 dagar.  Hjärta till dej!

mom70: kan du inte dela med dig lite av dina äggblåsor, din lilla höna....:) va skönt att det såg bra ut och att du fått tid för ÄP. Verkar som våra vägar skiljs här.....jag får troligtvis inte ÄP förrän tidigast onsdag. hade ju varit kul om vi legat i varsitt litet bås så kunde vi fikat ihop efteråt;) hehe. kram

Akita06: en 5 -dagars e ju toppen att få tillbaks. De embryo som delats i 2 dagar har ju ganska få celler. men ett 5-dagars har massor fler och det som kan gå fel vid delning dag 3-4 har ju nu kontrollerats.  Lycka till!

AnnikaMA: ja det verkar ju vara lika för mej.....spelar ingen roll att jag fått mastodont dos av de olika preparaten. Äggstockarna ÄR och FÖRBLIR sega som attans. grrrrr...... 3-4 åggblåsor är nog vad jag får räkna med. Lycka till på Lördag.

• Släggan

Skippo: fy va jobbigt ni har haft sista veckorna. Kan det inte någon gång vara lite smidigt???? hoppas du får positiva besked imorgon. kram.

• Släggan

FruNaftra: kroppen e ett stort mysterium, ibland är man förvånad hur bra allt fungerar men för oss alla här på FL har fått erfara att kroppen INTE alltid fungerar som den ska eller som vi VILL att den ska. ......hoppas på stegring snart...

Calcaneus: lyllo lyllo lyllo dej!!!! Å stort fett grattis:)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19