• cotton

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-03-11 09:10:59 följande:
    är det så det funkar? Om vi ska göra ny IVF vill vi ha bruttolöneavdrag på mannen. Men om inte CA tillåter det så får vi dela på det. Tycker inte heller det ska spela någon roll, rörigt är det i alla fall.
    Grattis till sprutstart, skönt att vara på g.

sitter här och börjar bli nervös inför FET i em. Nervös för att telefonen ska ringa och de ska säga att det inte blir nåt för embyrot inte klarat upptiningen... längtar tills i em när allt är klart.
    Håller tummar och tår för att er lilla stjärna ska klara upptiningen och få följa med mamma upp i fjällen
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2011-03-11 14:56:00 följande:
    Har teletid med Göran på tisdag. Ja det känns väldigt mycket strul nu Tråkigt!!!
    Lång väntan till tisdag, men du är sjukt duktig som ifrågasätter och ställer krav. Det blir lätt att man bara nickar oc och är så galet tacksam att de vill hjälpa en, att man lätt glömmer bort att vi faktiskt har rätt och dessutom BÖR ställa krav. You go girl!
  • cotton
    Lito skrev 2011-03-14 16:19:34 följande:

Sydney: Grattis till ruvar status, härligt!

Vädur 78: Stå på dig vännen och lycka till på tel tiden imorgon.

Nu har jag börjat blöda.... Det är väldigt konstigt, det började  lör morgon och håller på ff, men det kommer bara några droppar blod varje gång jag går på toa. Inte som en mens och jag har inte ont. Ringde jour nummret i helgen och de rekommenderade att jag skulle ringa min klinik där jag gjort mina vul på distans. Eftersom jag är i v 5 (4+4) är det för tidigt att göra vul och se något så jag fick en tid där 28/3 om två veckor!!! Vill ta en sömntablett och vakna först då, gå i koma för detta är tortyr!!! Mina tester är superstarka. Kan inte få starkare plus så det är det enda som känns bra nu och jag vet att många kvinnor blöder i början av sin graviditet men det klingar inte fint i mina öron... Gravid och blödning ..... Livrädd att det är missfall !!

Du kan alltid åka till KK och ta ett blodprov idag och sedan ett om några dagar för att se att det ökat som det ska! Du ska inte behöva oroa dig!

Jag blödde på ganska regelbundet med Cornelius och lite grann nu med Henry i vecka 8-9 och sedan igen i vecka 11. Efter det har det varit lugnt, men läkaren sa att så många som 40% av alla gravida blöder tidigt i sin graviditet.

*kramar om*
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2011-03-16 13:56:04 följande:
    Skönt att det gått över till gravid 2-3 v det är ju ett tecken på att hcg stiger Försök ta det lugnt! Hoppas du kan få lite andra arbetsuppgifter som passar bättre Jag förstår om du inte ringt kk.... skulle jag nog inte heller gjort.
    Samtalet gick väl inget vidare igår Så vi är väl fortfarande inte överens. Det tråkiga är att han inte är ärlig mot oss så känns som tappat en hel del förtroende för honom nu.
    Det dumma är ju att vi sitter fast med ett 3 pack där och går vi vidare till annan klinik nu så förlorar vi ju 19000 kr bara så där....
    Det är ju så tråkigt för vi har ju varit supernöjda innan, man känner sig så trygg när man gör ÄP där något som jag är lite rädd för annars.

Kram kram 
    Men vad konstigt! På vilket sätt är han inte ärlig? Och varför kan de inte gå er till mötes i denna fråga??? Kan ni inte reklamera på grund av missnöje då?

Lilo, skönt att CB digital ökar som det ska. Blödningar är som sagt vanligt och jag förstår att du inte vill åka in nu och kanske bli dåligt bemött. Jag har dock aldrig blivit dåligt bemött under mina besök på gynakuten på Sahlgrenska samt i Varberg (var där en gång i vecka 11 med Cornelius). Två veckor kan faktiskt gå snabbare än man tror... och jag tror dessutom det kommer att gå kanonbra för er!
  • cotton
    sydney skrev 2011-03-21 18:03:54 följande:
    Jag tog ett test efter jobbet nyss, och ett fint och tydligt pluss visade sig!!
    nu har jag inga fler test hemma, har beställt som kommer vilken dag som helst. Så får testa igen och sedan på fredag på TD. Nu måste det gå vägen!
    Men åååååååååååååå, grattis! Det är ju helt fantastiskt underbart! Jag visste det
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2011-03-31 08:08:02 följande:
    Ja idag är det dags
    Jobbigt med ont i magen men håller tummarna för att det inte är någon fara. KRAM  
    Grattis Vädur! Håller alla tummar för dig att det ska gå riktigt riktigt bra denna gång!

Sydney, jag hade ont av och till i början och fick helt enkelt förlika mig med tanken att det var växtvärk. Tror inte det ska vara någon fara!
  • cotton

Love, grattis till ruvarstatus och en fin eskimåskörd också!!! Nu ska det blir ett plus om några dagar tycker jag!

• cotton

GRATTIS alla som plussat och lycka till alla ruvare!

Oron blir ens följeslagare, så är det bara... men bland all oro finns en enorm lycka och kärlek till sin lilla knodd också, och det är dessa små ljusglimtar som gör att allt ändå känns mödan värt. Och efter 40 långa veckor kommer ju den ultimata belöningen också.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2011-04-04 08:57:08 följande:
    har tagit 4 sprutor nu och i morgon är det dags för VUL! Känner inget än så länge, så hoppas verkligen att det händer något.....
    Lycka till på VUL imorgon! Hoppas att det hänt massor så att du har lagom med fina äggblåsor!
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2011-04-05 11:12:55 följande:
    Varit på vul nu och känns inget vidare, känns som jag skulle startat på 225ie. Min distansgyn förstår inte varför de inte ger mig det. Han vill höja nu men kan bli så att CA tycker vi ska fortsätta med samma.....
    Men å vad frustrerande. Kan ju se vad CA säger efter att de fått resultatet? Hur många blåsor fanns det? Så länge de finns och växer kanske det är okej ändå... så att kvaliteten blir bra som Torbjörn sa?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19