• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Grattis Loppan! Underbart! Var ligger huset? När flyttar ni in? Myyys!

Amorosa, har hållit tummarna hela dagen

• cotton

Majsanna, jag fick tårar i ögonen av glädje för er skull! Ett stort fett grattis till er!!! Är det första gången du är gravid? 

Och lycka till Sydney och Loppan idag!!!

• cotton
    majsanna skrev 2011-01-31 11:38:30 följande:
    Absolut första gången som vi sett ett plus. Efter tre års försök så var det på tiden

Kan inte riktigt förstå det än, men har nu fått en ultraljudstid den 28/2 hos min hemortsläkare. Kanske blir det mer verkligt då.
    Vilken fantastisk känsla!!! Och tänk, du kan faktiskt bli gravid! Det var en tanke som slog mig några dagar efter mitt plus, att wow, min kropp fungerar ändå

Spännande med ert första VUL! Det är det coolaste som finns, att se sin skrutt på en TV skärm Jag är verkligen fantastiskt glad å era vägnar. När är ditt BF?
  • cotton

Loppan, grattis till ett lyckat ÄP! Väntan nu på besked är olidlig och jobbig... men CA är väldigt duktiga och jag tror absolut att du kommer att ha ett kanon embryo när det är dags.

Amorosa, jag hade lite spottings av brun karaktär när jag var gravid med Cornelius. Denna gång hade jag lite orangeaktiga spottings. De brukar komma runt BIM liksom för Fru Naftra.

Sydney, spännande med ruvning nu! Jag håller tummar och tår för fint plus om 12 dagar.

• cotton

Hello och gomorron!

Allt bra här. Ska på ultraljud imorgon och är väldigt nervös. Min oro har kommit nu, när jag är nära den veckan där Cornlius dog och istället för att slappna av efter vecka 12, har jag börjar oroa mig en del. Jag kämpar mot oron ,men den finns där. Jag hoppas att jag känner mig lugnare imorgon.

Hur mår du Sydney?

Och hur mår alla ruvare? Det var länge sedan det var så mycket aktivitet i tråden för allihop

• cotton
    sydney skrev 2011-02-02 10:07:01 följande:
    Cotton: härligt med ultraljud imorgon, så du kan slappna av lite. Förstår ju din oro men nu ska det ju gå bra den här gången!

Jag mår helt ok, så här i början av ruvningen är det ändå ingen mening att analysera. Sedan tar jag progesteron och progynon så det blir massa falska symtom som jag inte ska bry mig om. hade helst bara velat söva ner mig i 10 dagar nu. På söndag ska dessutom dottern åka på semester till Fuerteventura med mormor & morfar så nästa vecka vet jag inte vad jag ska sysselsätta mig med efter jobbet. Kommer ha alldeles för mycket tid över att sitta och fundera över ruvning och symtom, inte alls bra.
    Å det är så jobbigt med dessa "falska" symtom. Men vissa kan ju vara riktiga Du får verkligen försöka att sysselsätta dig med roligheter. Köp några böcker du velat läsa, hyr bra filmer, boka in fikor med vänner...
    Är det den 12 februari du har TD?
  • cotton

TACK alla för er fina uppmuntran. Den värmer bra i hjärtat och stillar oron i själen.

Väder, spännande med mens snart. Lusigt det där hur man hatar sin mens så ofta, men ibland längtar man sig verkligen sönder och samman efter den.

Sydney, läs några bra böcker och en fika är nog inte dumt. Och vila och ta hand om dig själv också. Innan du vet ordet av är det nästa helg och dags att testa. Nu är det dags för ett plus, så är det bara.

Skrippo, förstår din oro, men självklart är allt bra med pyret i magen! Den 15 är inte långt bort och då får du se skrutten igen. Myyys

• cotton

Loppan, jag tror inte de ringer och säger dag för dag, annat om det inte ser så bra ut. Vill de ha in dig tidigare, ringer de nog och meddelar att ni får komma in. Men denna gång ska det ju bli blastisar, det har vi ju bestämt allihop

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-02-02 14:33:06 följande:
    Idag gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle våga i detta läge. Jag skickade in mitt cv till ett företag jag är intresserad av. Jag är så trött på att sitta ute hos samma kund hela tiden och jag känner att jag inte står ut längre. Men är det så smart att byta arbetsgivare nu, när man samtidigt försöker bli gravid? Ser det inte ganska illa ut att ena sekunden byta arbetsgivare och sen gå hem på mammaledighet (förutsatt att försöket lyckas någon jäkla gång....)?
    GRATTIS! Himla bra och starkt jobbat av dig! 

Jag tycker inte du ska ha några tvivel. Du är inte gravid idag, och sedan är man gravid ganska länge och kan göra mycket gott på en arbetsplats innan man går på mammaledighet.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19