• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • anpe01

Hej på er alla igen!
    det jag känner från det ställe jag är nu är att ingen läser ens journal trots flera önskningar ifrån mig, att man hela tiden från träffa så många olika läkare och får så många olika utlåtande om en själv att man kan bli helt snurrig!

Jag vill att personalen ska se mig (och alla andra såklart!) som olika individer och inte bara som en i raden på ett löpande band!

Hur upplever ni att ni blir bemötta på carlanderska?

• Vädur 78
    anpe01 skrev 2010-02-17 09:12:42 följande:
    Hej på er alla igen!det jag känner från det ställe jag är nu är att ingen läser ens journal trots flera önskningar ifrån mig, att man hela tiden från träffa så många olika läkare och får så många olika utlåtande om en själv att man kan bli helt snurrig!Jag vill att personalen ska se mig (och alla andra såklart!) som olika individer och inte bara som en i raden på ett löpande band!Hur upplever ni att ni blir bemötta på carlanderska?
    Precis så upplevde jag det när vi gjorde landstings försök i Linköping. De bara körde på med samma metod även att vi inte fick bra resultat.

När vi kom till CA på första besöket var vi där i 2 timmar. Göran gick igenom våra journaler noggrant tillsammans med oss och tyckte genast att man skulle ändra på våran behandling. Han hade massa förslag och idéer men det han valde först visade sig vara ett bra beslut för vi lyckades direkt.

Vi fick underbart bemötande på CA, personalen är helt Fantastisk♥

Jag var livrädd inför ÄP eftersom mitt sista i Linköping blev riktigt hemskt och obehagligt Men de tog min rädsla på allvar på CA och Göran och Co gjorde allt för att det skulle gå bra. Han tog sig tid och var lugn och stressade inte.

Vi är kanonnöjda på CA
    Man märker direkt när man är där att de är pålästa innan de tar in patienterna och de känner igen oss osv

Du kommer bli nöjd
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • princess77

Kan bara hålla med Vädur78: Känner precis likadant,grymt bra bemötande.
    Träffade också Göran i nästan 2 timmar och han gick igenom våran journal noggrant tillsammans med oss och lyssnade noga på våra funderingar.

Träffade sedan en barnmorska somgick igenom medicinen och pratade om tidigare erfarenheter med äggplock osv.

Har själv dåliga erfarenheter med ÄP och började gråta när hon frågade om det,jag fick en stor kram och sen satt hon och pratade med mig i 15 min om hur dom kan göra för att underlätta för mig nästa gång

Underbart nöjda var vi när vi gick därifrån

• Vädur 78
    princess77 skrev 2010-02-17 12:10:50 följande:
    Kan bara hålla med Vädur78: Känner precis likadant,grymt bra bemötande.Träffade också Göran i nästan 2 timmar och han gick igenom våran journal noggrant tillsammans med oss och lyssnade noga på våra funderingar.Träffade sedan en barnmorska somgick igenom medicinen och pratade om tidigare erfarenheter med äggplock osv.Har själv dåliga erfarenheter med ÄP och började gråta när hon frågade om det,jag fick en stor kram och sen satt hon och pratade med mig i 15 min om hur dom kan göra för att underlätta för mig nästa gång Underbart nöjda var vi när vi gick därifrån
    Det var samma för mig, de frågade om tidigare ÄP och jag började gråta{#lang_emotions_cry}
    men du behöver inte vara orolig, för de kommer ta hand om dig på bästa sätt.
    De fixade så jag fick Göran på ÄP eftersom jag träffat honom mest och på CA får du ju en bedövningsspruta i slidväggarna och det var stor skillnad, kan inte fatta att man inte får det i Linköping. Jag klarade mig sen utan lugnande och behövde inte alls så mycket morfin utan räckte med en halv dos(Fich 4 fulla doser i Linköping).
    Sen satte de dropp på mig innan plock eftersom jag fått blodtrycksfall efter.

Ni valde oxå att göra allt i Göteborg då förstår jag!! vi kände oss ganska trötta på distansbehandlingarna så det var värt att åka och få bra service
    Kram
  • princess77

Ja,vi diskuterade det där med distans,men Göran sa själv att det är bättre om allt görs på samma ställe och bedömms av samma läkare så är det mindre risk för felbedömmnningar och missförstånd.
    Litar på honom till 100%

• Vädur 78
    princess77 skrev 2010-02-17 16:51:03 följande:
    Ja,vi diskuterade det där med distans,men Göran sa själv att det är bättre om allt görs på samma ställe och bedömms av samma läkare så är det mindre risk för felbedömmnningar och missförstånd.Litar på honom till 100%
    Absolut så känner jag med Man är ju van vid Eksjö Ska ni satsa på långtidsodling om det går??? Hur kångt har ni till Göteborg??
  • princess77

Ja vi skall satsa på långtidsodling så länge det blir mer än 5 ägg.
    Vi känner att vi vill veta om embryona fortsätter att utvecklas efter 2 dagar eftersom jag har ruvat 4 gånger som inte har lyckats.

Vi har 25 mil till Gbg men mina föräldrar bor där så vi stannar över natten varje gång om det är möjligt att bolla med jobbschemat.

Skall bli skönt att göra allt på CA och slippa alla snurrepellar på Eksjö,det räcker att jag förmodligen skall föda barn där i framtiden

Var skall du föda,har ni närmast till Eksjö eller?

• Vädur 78
    princess77 skrev 2010-02-17 20:54:59 följande:
    Ja vi skall satsa på långtidsodling så länge det blir mer än 5 ägg.Vi känner att vi vill veta om embryona fortsätter att utvecklas efter 2 dagar eftersom jag har ruvat 4 gånger som inte har lyckats.Vi har 25 mil till Gbg men mina föräldrar bor där så vi stannar över natten varje gång om det är möjligt att bolla med jobbschemat.Skall bli skönt att göra allt på CA och slippa alla snurrepellar på Eksjö,det räcker att jag förmodligen skall föda barn där i framtiden Var skall du föda,har ni närmast till Eksjö eller?
    spännande med långtidsodling Skönt att du har föräldrarna där då blir det ju smidigt att övernatta. Jag behövde bara göra ett vul med korta metoden så det var smidigt. Sprutade i 8 dagar och sen var det klart
    Ja det blir Eksjö, ska in på förlossningen i morgon och diskutera snitt får se hur det går, gillar inte Eksjö
  • princess77

Det blir säkert bra vännen,barnmorskorna och läkarna är ju i allafall snälla även om dom är grymt förvirrade och låångsamma

Själv skall jag nog "råka" vara i Gbg när jag skall föda i framtiden haha

Hoppas att jag kommer fram till det lyxproblemet

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19