Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Carlanderskatöserna del 19

Hej tjejer! Smyger in i tråden,har precis varit på vårat första möte på CA,träffat Göran och väntar bara på mensen för att få starta med sprutorna.

Har 2 IVF och 2 Fet i bagaget som inte har lyckats och 1 spontan graviditet som tyvärr slutade i missfall i v 13.

• princess77

Kan bara hålla med Vädur78: Känner precis likadant,grymt bra bemötande.
    Träffade också Göran i nästan 2 timmar och han gick igenom våran journal noggrant tillsammans med oss och lyssnade noga på våra funderingar.

Träffade sedan en barnmorska somgick igenom medicinen och pratade om tidigare erfarenheter med äggplock osv.

Har själv dåliga erfarenheter med ÄP och började gråta när hon frågade om det,jag fick en stor kram och sen satt hon och pratade med mig i 15 min om hur dom kan göra för att underlätta för mig nästa gång

Underbart nöjda var vi när vi gick därifrån

• princess77

Ja,vi diskuterade det där med distans,men Göran sa själv att det är bättre om allt görs på samma ställe och bedömms av samma läkare så är det mindre risk för felbedömmnningar och missförstånd.
    Litar på honom till 100%

• princess77

Ja vi skall satsa på långtidsodling så länge det blir mer än 5 ägg.
    Vi känner att vi vill veta om embryona fortsätter att utvecklas efter 2 dagar eftersom jag har ruvat 4 gånger som inte har lyckats.

Vi har 25 mil till Gbg men mina föräldrar bor där så vi stannar över natten varje gång om det är möjligt att bolla med jobbschemat.

Skall bli skönt att göra allt på CA och slippa alla snurrepellar på Eksjö,det räcker att jag förmodligen skall föda barn där i framtiden

Var skall du föda,har ni närmast till Eksjö eller?

• princess77

Det blir säkert bra vännen,barnmorskorna och läkarna är ju i allafall snälla även om dom är grymt förvirrade och låångsamma

Själv skall jag nog "råka" vara i Gbg när jag skall föda i framtiden haha

Hoppas att jag kommer fram till det lyxproblemet

• princess77

Här har vi en till där kroppen krånglar.....mensen skulle dyka i söndags och då skulle jag börja med sprutorna.Gjorde ett UL ca två veckor tidigare som visade ÄL enligt Göran.......var är då mensen????

Gggrrrrrr,varför kan inget i bebisfabriken gå smärtfritt ;-(

• princess77

Amander,jag börjar förhoppningsvis med sprutorna på lördag eller söndag,hoppas att mensen kommer i morgon....

• princess77

Hej tjejer! I morgon på sprutdag 5 skall jag ta både Puregonet och orgalutran sprutan.

Vilken tid har ni tagit den andra,kan jag ta dom efter varandra????

• princess77

Har varit på mitt först vul,sprutdag 6 och än så länge 12 äggblåsor på mellan 9-12 mm. Skall spruta  3 dagar till och på måndag blr det vul nr 2..

Hade thorbjörn idag,jättetrevlig!!!

Han tippade ÄP på onsdag

• princess77

Äp i morgon 9.30....hoppas på många ägg så vi kan långtidsodla denna gången.
    Hoppas på en blasto på onsdag annars  blir det 2 på söndag

Grattis till ruvningen amander!

• princess77

ÄP är nu avklarat,8 fina ägg blev det!

Jag har tidigare väldigt dåliga erfarenheter av ÄP och var därför supernervös i morse men jag kan bara ge GW en eloge,absolut högsta betyg....

Förutom den klassika värken nu så kändes knappt ingreppet,helt underbara var alla i personalen

Nu hoppas vi att minst 3 blir befruktade och att vi inte får något samtal innan 15.00 i morgon!!

Håll tummarna tjejer!!

Välkommen tillbaka Mulan!!

• princess77

Jippi!!Inget läskigt samtal igår vilket innebär att minst 3 av 8 har blivit befruktade och nu långtidsodlas.
    Håll nu tummar och tår för att åtminstone 1 blastocyt överlever hela vägrn.
    Et på onsdag

• princess77

Jaha tjejer,då var vårat korta besök på CA över.Inga av våra ägg överlevde långtidsodlingen och vi hade bestämmt sen tidigare att detta skulle vara vårat sista försök...........
    5 långa år,ett missfall och 6 IVFer senare så lägger vi ner hela projektet.
    Vi har redan gått föräldra utbildningen inför adoption och i morgon ringer vi för att starta våran utredning.

Vi blir föräldrar tillslut men inte genom IVF!!!

Önskar er alla lycka till med allt,nu hittar ni mig i adoptionstrådarna i stället!

Många kramar!!!

• princess77

Smyger in och önskar alla tuffa underbara kämpartjejer ett stort lycka till!!Ni är grymma!!

Har själv varit med här en gång i tiden,tyvärr gick det inte vägen för då men i sommras hände ett underbart mirakel,vi blev gravida naturligt för första gången på 5 år och peppar peppar,än så länge har vi kommit halvvägs

Ni är guld värda,jag vet hur tufft det är!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19