• sydney

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-11-04 09:56:23 följande:
    Sydney, jag hoppas du får din mens SNART. Har du spottings alltid. Kanske det inte blir så denna gång? Jag hade också spottings men efter att jag började äta extra B vitamin, har de faktiskt minskat drastiskt. Nu kan jag ha lite spottings någon dag före mensen. Kanske att du kan prova det?
    Jo jag har spottings alltid, 2-4 dagar. Började få det efter graviditeten med dottern. jag har ätit B vitaminer (berocca) en dryg månad nu pga att jag tappat hår. kanske hjälper på också med spottarna. Ska fortsätta med det. äter du det fortfarande? Är den en vanlig burk med b vitaminer från Apoteket?

Danei: jag har läst om det där, vet att någon klinik inte gör det om man har gjort FET. Andra har något system då de tar hänsyn till din ålder när äggen befruktades. Vet inte hur det funkar med blodvärdena...
  • sydney
    42an skrev 2010-11-04 11:18:27 följande:
    Håller tummarna Cotton, Göran sa igår att CL är väldigt stolta över att de har lika bra resultat med FET som färskförsök, det visste inte jag. Det är ju kanon! Hoppas, hoppas!!!!!!!!!!!
    Låter tryggt att höra!

Cotton & 34an: Tack för rekommendationer på B vitaminer. Ska gå till hälsokosten och se vad de här, kan ju höra om de har holistic.
  • sydney
    cotton skrev 2010-11-04 12:57:44 följande:
    Jeeej, nu är jag tillbaka! Jag träffade Torbjörn och det visade sig att jag hade haft en fin ägglossning. Han hittade gulkroppen och min slemhinna var 11 mm lång vilket var perfekt. Så, nu har jag fått en tid för FET på söndag klockan 12,45. Då jobbar Göran.

Jag är så obeskrivligt  glad. Detta innebär ju inga garantier för att jag blir mamma i juli/augusti, men det ger mig hopp och det kan jag komma långt på!
    Grattis! Klart du ska leva på hoppet. Det måste vi ju göra.
    Förutsättningarna verkar vara optimala så då är det väl 50/50 att  det ska bli pluss.
  • sydney

Lalie; dubbelt upp låter bra! Nu får vi hålla tummarna att du får bli ruvare till ett guldägg på lördag!

• sydney
    Släggan skrev 2010-11-05 06:41:34 följande:
    minus
    nej vad ledsen jag blir när jag läser det, det var ju er tur nu.
    Stor kram till dig.
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-11-05 10:09:26 följande:

RD4 här och testat minus, vet att det är för tidigt men känns i hela kroppen att mens är på g BIM på söndag eller måndag....SKIT oxå.....

men det borde väl vara för tidigt ändå? Jag håller tummarna att det blir pluss ändå. Vet inte hur snabbt graviditetshormon bildas men det verkar tidigt med tanke på att du hade insättning i måndags.
  • sydney

cotton. stort grattis till ruvning! klart den snart fäster och boar in sig hos dig.

• sydney

Släggan; usch vad jobbigt att ta beslutet att det inte blir fler försök, men förstår ju ert beslut också. ta vara på dig och din familj!

Jag har många ggr funderat på om vi ska göra oss av med alla bebisprylar där hemma, går ju att köpa/ärva igen om det blir aktuellt. bara så deprimerande att se allting. har lånat ut en del i alla fall, och vagnen sålde jag i somras. Men hoppet om ett syskon lever fortfarande kvar så jag behåller det ett tag till, trots allt.

Jag är knäckt över hur min kropp beter sig, cykeldag 40 nu & mensen är inte i närheten. Det bådar inte gott det här. Kommer jag ens kunna göra FET(stimulerat) med så här långa cykler. kroppen har flippat ut helt efter MA. Någon här som har haft låååånga cykler efter MA? Före IVF:n hade jag 28-32 dagar (max 35  dagar ngn enstaka gång).

Kramar till er som testat negativt. Förstår om ni funderar på om det är värt att fortsätta i den här karusellen eller vara nöjda med den skatt jag har. Det funderar jag på ofta, men känner att jag vill ge det några försök till i alla fall. Så jag har gjort allt, vill så gärna bli 2 barnsmamma och att min dotter ska få bli storasyster. 

• sydney

Cotton; jag går ju på distansklinik och känner inte att jag vill ringa dem och komma dit en gång före. Till nästa gång kanske man kan få provera eller vad det heter, som sätter igång blödning. Och nu åker vi till Rom på torsdag så nu får det vara. Jo, jag bara måste ju hinna med ett FET innan stängning. De stänger 22/12 så innan dess ska det väl vara klart. Men man kan aldrig vara säker... just nu har jag rätt mycket negativa tankar.

• sydney

Lilla fröet: Jag trodde att man kunde göra nytt försök direkt efter, men tydligen inte.
    hoppas ni hinner med ett nytt IVF innan det är stängt för jul & nyår.
    Köpte ni 3 pack?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19