• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-12-02 10:51:19 följande:
    Hej på er

Kollen hos gyn idag gick kanon!
    3-skiktig slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm. Så ÄL kommer troligtvis när som helst
    Så nu blir det förhoppningsvis FET nästa vecka.
    Är superglad!!!

KRAM
    KANON! Vad skönt att det blev bra, du brukar ju ha lite senare ÄL så allt är ju ok nu!
    Snart är du också ruvare! Har du många i frysen? Blastisar?
  • sydney
    Shibby 78 skrev 2010-12-02 11:04:59 följande:
    Hej alla!

Mensen startade ju igår men den kom sent på kvällen och det var bara litegrann. Hade mys med sambon och efter det satte den igång ordentligt.
    Pratade med CA idag och om man skulle börja en behandling nu så skulle det bli väldigt tight med tid. Dom tyckte även att jag skulle vila kroppen en cykel, för att låta den ta igen sig lite. Det låter faktiskt helt ok för mig, så sprutstart blir runt nyår eller början på januari. Även om man vill komma igång så känns det bara som att det skulle bli så stressigt nu och det känns inte bra att köra om kroppen inte är helt 100 %. Sterss brukar ju inte heller ha någon posititv inverkan på kroppen.

Kramar till er!
    Låter som ett sunt beslut. Om det drar ut på tiden med sprutandet så blir det stress att hinna i tid och det mår ingen bra av. Njut av december tillsammans med man & son! Det är en sån mysig månad tycker jag.
  • sydney

mirakelbarn: hur går det för dig? Har ni bestämt er för om ni ska göra någon mer IVF?

• sydney
    Mirakelbarn skrev 2010-12-02 19:52:19 följande:
    Vi kan inte göra fler vanliga IVF då de anser att kvaliten på äggen inte håller och jag har ju knappt några kvar heller
    Vi testar att göra som de gjorde innan man producerade fram äggblåsor med hormoner, man kollar varje månad om det finns någon blåsa som växer normalt och då kan man plocka just den blåsan på ägg och förhoppningsvis kan kvaliten vara bättre om kroppen själv får bestämma vilket som ska utvecklas. Det var så första provrörsbarnet Louise Brown blev till!
    ok, så inga sprutor utan kroppen producerar ägget själv? Är ni igång?
    Det är säkert så att kvaliteten är bättre när kroppen själv är med och bestämmer.
    lycka till!!
  • sydney
    Fylgja skrev 2010-12-03 18:12:54 följande:
    Tittar in och önskar trevlig helg!

Skrippo: så skönt att det såg bra ut!

Shibby: Låter som ett klokt beslut, att baka in massa stressande/oro den här månaden är ju synd. Bättre att ha en fin julmånad och sätta igång med nya krafter i januari!

Fru Naftra: Tänker på dig!!

Idag har jag ägnat mig åt VAK (vård av katt...) Vår gamle skrutt var så risig att jag fick ta en tur till vet. Dropp och en penicillinspruta och sedan är det bara att hoppas på det bästa. Är han inte bättre nästa vecka är vi tvungna att ta ett jobbigt beslut.Gråter  Hoppas det inte blir så och att det inte blir en kombo med minus på stickan..

Hursomhelst, vi har fått plåga honom med benmassage eftersom droppvätskan rasade rätt ner i ena benet på honom. Det gillar han INTE så här har varit fräs och klöskonsert! Så kan man också roa sig en fredag Cool
    nej vad kul! Hoppas på lite starkare idag då! Hur mår du annars under ruvningen?
  • sydney

jag är på RD6 idag och känner INGENTING. Börjar tro att det inte blir nåt redan. Har lite molvärk i samband med proggisarna, annars inget. När jag plussade efter IVF;n hade jag mer molvärk & ont i brösten.
    Bara att vänta en vecka till innan  jag vet hur det blir.
    Jag är mest förkyld så kanske svårt att känna efter också, vet inte.

Idag är det 2 advent och ska på dotterns gympa uppvisning så det blir nog en bra dag!

• sydney

skrippo: hoppas på utslag idag! Du kanske har lite längre cykel efter MA så det inte blir för kort tid mellan ÄL och BIM.

• sydney
    majsanna skrev 2010-12-05 17:50:06 följande:
    Min resa som ruvare är troligtvis över. Blod, blod och åter blod. Faan, redan på dag 10...
    Fy vad trist, kram till dig. Det var ju inte så det skulle sluta.
  • sydney

Kryddan., klart du ska vara glad nu och tänka att du är gravid! Är det första gången ni plussat efter IVF/FET?
    jag håller alla tummar jag har.

• sydney

nu har jag fått mensvärk och ont i brösten, tror inte det är grav symtom. Mer som veckan innan mens,,,,
    Men har inte gett upp hoppet ännu. Får se på söndag (om jag orkar hålla mig så länge). RD7 är snart över...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19