• sydney

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2010-10-26 15:45:21 följande:
    Tack!
    Skulle tro någon gång runt den 7 november och sedan ska jag börja med sprutor på cykeldag 2. Min menscykel varierar ganska mycket i längd.

Hela min historia kan ni läsa på min blogg: langtantillbarn.blogspot.com
    välkommen hit! Hoppas det går bra nu när ni bytt till CA!!
  • sydney
    Lilla fröet skrev 2010-10-26 20:31:54 följande:
    hm..på lördag så e vi bortbjudna till några vänner, o dom ska bjuda på 3 rätters midda med olika viner som tillbehör..så ta inte bilen  sa dom..jag vill inte dricka nånting, då Susanne avrådde mig från det, vi har itne talat om något för dessa kompisar..hur sjutton ska jag klara mig ur denna situationen...
    Det är svårt det där. Inte lätt att ha en bra ursäkt utan att de misstänker nåt. Är det en bit ifrån så att det är underlättar att ta bil så hade jag kört, kanske kan skylla på att ni ska iväg tidigt på morgonen och köra. Jag har vid nåt tillfälle skyllt på migrän/huvudvärk. Ni kan ju försöka byta glas du och din man, när de inte ser. Vet att ett par har lurat oss med det under en middag. Så kan du bara smutta och låtsas dricka.
  • sydney
    42an skrev 2010-10-26 21:34:07 följande:
    Sidney: Hur strulade din kropp när du provade ostimulerat, om det är ok att fråga? Jag vill så gärna göra som vi gjorde sist när det funkade, kanske kan tjata lite på dem.
    Det är helt ok att fråga! Fick avbryta försöket för det hände inget när jag var på VUL dag 9,12,och 15.Slemhinnan var tunn och inte optimal och äggblåsorna växte inte på. Möjligt att det hade sett bättre ut en vecka senare men läkaren valde att avbryta så nu kör vi på stimulerat istället.¨Jag tror att jag hade  ÄL men senare, jag har aldrig haft mens som en klocka på 28 dagar, mer 28-35 dagar och efter MA har väl inte kroppen kommit igång riktigt. Fick MA I början av aug och hade en mens emellan.
  • sydney

FruNaftra: det låter ju lovande!!!Håller tummarna för att strecken blir starkare och starkare!

• sydney

34:an, Skönt att ni slipper vänta! när blir det FET nu då? Har du haft din mens, för ska du köra stimulerat så ska man börja medicinera på CD 1, i alla fall ska jag göra det. Men du kan ju göra ostimulerat annars.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-10-27 21:10:07 följande:
    Lilla fröet, det är rd 6. Igår, på rd 5, började ju testet visa något. Idag tror jag testet var starkare. Strecket är svagt men syns tydligt. Jag ska testa med CB på fredag då det är BIM. Då kommer jag garanterat kunna få ett tillförlitligt resultat. Egentligen så tar jag bara det testet för att visa maken som fortfarande går runt och gör fågelholken och är allmänt skeptisk. Karlar alltså 

Men då får jag skriva GRATTIS nu!!Wow, du måste ju vara gravid. Guuud va kul! Karlarna hänger inte med riktigt, men det är ju som det brukar vara.

• sydney

Släggan; Budapest låter så mysigt!
    Jag förstod det som om man skulle undvika alla bubbelpooler osv, inte bara badhus. Tror att de rekommendationerna kommer från min kompis som går på RMC i Malmö. Det borde ju inte vara nån fara för infektionsrisk så långt efter ÄP.

• sydney
    cotton skrev 2010-10-28 12:13:06 följande:
    Whooohoo, jag kanske vågar viska lite högre idag och säga grattis...

Gud tjejer, dag 11 för mig efter mens och inget utslag på stickan. Varför är man så otålig för...
    Men dag 11 är ju fortfarande tidigt. Utslag dag 13-14 borde väl vara vanligt om man har 28 dagar cykel.
    Känner igen det där mde att vara otålig...
  • sydney
    cotton skrev 2010-10-28 14:44:54 följande:
    Dag 21? Gud, varför minns man inte sådana viktiga siffror och datum plötsligt. Med andra ord kan ÄL vara "sen" men så länge allt ser bra ut, (slemhinna mm), kan man köra på i alla fall? Det känns skönt att veta. Det är så galet att man inte kan ge sig till tåls bara. Jag vet ju vad jag skrivit om någon annan nojat sig över att ÄLstockan inte visade utslag dag 11...

Imorgon är det fredag förresten... BIM datumet med stort B Fru Naftra 

Ingen annan ruvars som ska tjuvtesta?
    Det är ngen fara att köra om ÄL är sen så länge slemhinna ser bra ut. Det gjorde ju inte min, och ÄL var sen, om det ens inträffade, jag testade aldrig mer så jag vet inte om jag nånsin hade fått stegring.
  • sydney
    cotton skrev 2010-10-28 16:29:08 följande:
    Hmm, så om ägg och slemhinna är i synk och den är 15 mm dag 17, kan det var motiverat att vänta och hoppas? Gud, kan man inte ha en UL apparat hemma och kolla lite själv så att allt växer som det ska? Ska det vara så omöjligt! Jag hade ju två äggblåsor, 10 och 15 mm dag 9 och man vet inte vilken som blir dominerande. Men med tanke på att jag inte fått utslag idag, är det nog mer troligt att 10 mm:arn tagit över... Jag har inga ÄL flytningar heller och det brukar jag ALLTID ha annars.

Jag förstår att du vill testa med maken hemma. Kanske att du kan smygtesta utan honom och sedan ändå testa med honom på lördag morgon! Alltså, jag hoppas och TROr att du faktiskt är gravid. Spännande.

Sydney, tack för att du delade med dig. Vilken dag gjorde du ditt VUL där de beslöt att avbryta allt?
    jag gjorde ju många VUL, på dag 9, 12 och 15. Blåsorna växte i princip ingenting och slemhinnan såg inte heller bra ut...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19