• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-10-14 06:46:22 följande:
    Min mens kom idag, så ska ringa till CA sen Trodde den skulle komma lite senare eftersom ägglossningen var lite senare.... är det normalt med en lutealfas på 11 dagar???
    Grattis till mensen! Då är du ju på g snart.

Nu är mitt FET definitivt avbrutet, tyvärr. Jag lär få en låååång cykel denna månad också. CD 15 idag. Skit!
    Så det blir stimulerat FET nästa gång, ska börja med progynon första mensdagen.
    Bara att komma igen och ta nya tag.

Cotton: hoppas din kropp inte strular och jag hoppas ju på en spontan graviditet! OM inte så hoppas jag att din mens kommer om 2 veckor och att ni kan göra FET direkt. Kram till dig!
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-10-14 09:53:12 följande:
    Tack
    men fy vad jobbigt att behöva vänta Hur går ett stimulerat FET till?
    Jag ska börja med progynon tabletter (som bygger upp slemhinnan och förhindrar utveckling av äggblåsor) första mensdagen, sen VUL nån gång mellan CD 12-16, efter det bestäms när FET blir. Man börjar med progesteron 3 dagar före FET.... 
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-10-14 10:15:19 följande:

Nu har jag pratat med CA och fy vilken tråkig Bm jag fick prata med Inte otrevlig, men inte direkt trevlig heller......man är så van vid att de är supertrevliga där

Ja ja ska in på koll måndagen den 25/10 blir på CD 12 var helt omöjligt att få komma på helgen för det var så krångligt ultraljud????? Fattar ingenting.....vad är det de kollar inför FET som är så krångligt????

Bra att du är på gång men ovanligt med en BM som inte är supertrevligt. Nej VUL är ju inte så krångligt, de kollar ju slemhinna och mäter äggblåsor... men CD 12 blir säkert ok det med!
  • sydney
    Lilla fröet skrev 2010-10-14 10:43:56 följande:
    Idag va vi på CA o dom kollade upp min puregoneampull...o hon sa att den va utländsk så därför kunde det vara mera i den..det kändes ju lite lömskt förstås, men det verkar ju som om det int ehar blivit insprutat nån gång iaf men Torbjörn gjorde ett vul o det hade ju inte växt sådär mycket som jag trodde iaf, höjde dosen nu o ska in på ett till vul på söndag, det blir det 3 på 1 vecka, slemhinnan va på 10 mm..hur mycket bör den va på? Det fanns ju en del ägg, men dom på ena sidan hade inte vuxit till sig, men på den andra va dom större, men det fanns 5 st mellan 10-14 mm, finns det nån gräns som dom sätter på str? Eller som e den optimala? Först sa han att ett eventuellt ÄP skulle ske söndag eller måndag..undra när det blir nu då tro...
    Jag vet inget om slemhinnan, den fick jag aldrig reda på hur många mm den var.
    5 dagar före ÄP hade jag ca 10 äggblåsor som var mellan 9-15 mm (de flesta mellan 12-14 mm). sedan gjorde jag inte fler VUL. Jag trodde också att det skulle växa snabbare, jag gjorde iofs långa metoden men var på 4 VUL innan ÄP och fick höja dosen efter VUL nr. 2. Det går säkert bra för dig! jag håller tummarna.
  • sydney

Ann-Charlotte var den första vi träffade på CA, när vi kom dit för ÄP,  och jag fick ett bra intryck av henne. Men hon har kanske sämre dagar...

• sydney
    calcaneus skrev 2010-10-15 09:52:01 följande:
    Jag har inte läst ikapp, men jag har tjuvtestat Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stort grattis!! Då har du ju en hel drös kvar i frysen att använda till barn nr 3 Flört
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-10-15 09:49:00 följande:
    I måndags, då var äggblåsan 15 och det är väl vid 18-19 som ÄL-hormonet stiger va? BORDE ju hända något nu ju.
    Det borde ju bli när som, om inte kroppen total jävlas med dig. kroppen är bra på att spela en ett spratt.
    jag håller tummarna att du får utslag senast imorgon! Förstår din frustration. Det var tur att jag slutade att ÄL testa, hade väl inte hänt nåt på lääänge...
  • sydney

Skrippo: nej var fruktansvärt. Det finns inte ord för hur jobbigt det är. Kramar om.

Akita06: vilken mardröm. Förstår att du är knäckt, arg och förtvivlad. Hoppas det blir ett bra samtal hos läkaren och att ni kommer igen. Det är ju inte så mycket mer man kan göra, tyvärr.

kryddan71; det är ju snart november, så inte så länge tills ni gör FET ändå. Får jag fråga varför du inte mådde bra av progynon? Använder du annan medicin nu eller gör du ostimulerat?

FruNaftra: grattis till omslag, hoppas det går bra på VUL idag.

Släggan: lycka till, hoppas blåsorna växt till sig så det snart blir ÄP.

• sydney

Cotton: härligt att mensen kommit. Det måste ju vara mens, eller hur?
    Då är du också på banan igen, skönt!

mom70: på pappret jag fick av distanskliniken så skulle man inte använda parfym eller smink. jag hade deo, hårskum har jag för mig att jag använde på morgonen. Tänkte inte på att man kanske inte skulle använda det.

• sydney
    42an skrev 2010-10-18 11:54:15 följande:
    Hej på er, här väntar jag på att mensen ska komma, test neg igår igen. TD onsd, men tror inte det blir + då heller. Förlåt om jag sprider negativa tankar men det känns verkligen så. Är ledig idag men kommer ha en riktigt tuff vecka på jobbet så jag kanske väntar med att testa till helgen. Orkar inte få det svart på vitt och sen hålla masken på jobbet.
    Är rätt så nyanställd på ett litet företag så en graviditet kommer inte mötes med jubel direkt. 
    Har ni koll på vad en FET med distansbehandling kostar på CA. Nog lika bra att ställa sig in på att det blir så.

Cotton, vädur78 och fru Naftra: Härligt att ni är "på banan" nu! Lycka till!

Shibby 77: Välkommen!

Lycka till ni andra också, håller dålig reda på vad alla gör, förlåt!
    Tråkigt att det blir minus. Tungt att börja igen. har ni många i frysen?

Jag ska ju göra FET på distans, kostar 9000 kr till CA samt det som distansläkaren tar. jag frå betala 900 kr/besök så det blir lite pengar. Blir ju stimulerat FET för mig och hoppas att det räcker med 2 VUL. Jag fick släga ut 1800 kr nu för VUL inför FET som blev avbrutet... som att kasta pengar i sjön liksom.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19