• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Jag mailade CA förra veckan och fick svar att det kostar 9000 kr att göra FET via distansgyn.
    Tyvärr går inte mina besök hos distansgyn på högkostnadskort och de tar 900 kr/besök, räknar med 2 VUL så det slutar på 11000 kr som CA tar om man gör allt hos dem.

Spännande att det verkar vara många i tråden som är på gång med nya behandlingar.

Jag väntar på mensen, men den kommer nog inte förrän om 2-3 veckor. Vet ju inte hur kroppen blir efter MA.

Hur går det för ruvarna i tråden då?? Hoppas på flera pluss nu i höst!

• sydney

FruNaftra: fina bilder! Häftigt att få en bild på blastocysten!

Sushikatten: jag fortsätter att hålla tummarna att det ska bli plus!! Än är det inte kört, men förstår om du känner det när menskänningarna kommer. Kan tänka mig att det känns lite lättare när ni drar igång med ett nytt försök direkt. Blir det långa eller korta metoden (om det nu blir nåt försök)?

• sydney

Här händer det mycket, hänger nästan inte med!

Längtansstina: STORT GRATTIS! Kan tänka mig att alla symtom är mysiga... i alla fall ett tag. Symtom vill man ju så gärna ha!

Ni som står i startgroparna med VUL och annat, lycka till! Hoppas jag snart är igång igen.
    Nu ska det bli massa pluss och bebisar i tråden!

• sydney

Nu har jag läst tillbaka några dagar, ni har skrivit så mycket. jag var på jobbresa ons-tors och i helgen har dottern just lärt sig ett datorspel så datorn har varit ockuperad en del...

Läser att Skrippo & Calanceus blivit ruvare, grattis och lycka till!

FruNaftra: den studien var vi med i när vi gjorde IVF i juni. Tänkte som du, det var glasklart att skriva på papperna. Det kunde ju inte gå sämre. Vi blev ju gravida, även om det sen blev MA.

Akita06: välkommen till CA. Jag har gjort ett försök, väntar på FET. Har inget att jämföra med men hittills tycker jag det är kanon på CA. jag går också på distans så har bara varit på CA för ÄP och ET.

Amorosa: jag bor också i Halmstad och har gjort ett IVF på CA. jag antar att det är Tudor kliniken du tänker på? de har ju samarbete med CA. jag tycker det är skönt att inte behöva åka till CA för kontrollerna, sparar så mycket tid och pengar på att inte åka. Men är inte jättenöjd med Tudor. han kan säkert sin sak men är otrevlig och stressad och aldrig i tid. sköterskan är också oftast rätt tjurig. har ni bestämt er om det blir CA? Vad jag förstått kan man inte köpa 3 pack om man gör på distans, men det blir lite billigare för ett försök. Ett försök kostade 25000 kr för oss (20 000 kr till CA och 5000 kr till Tudor), 30000 kr om man bara gör det på CA. FET blir ungefär samma pris, 9000 kr till CA och sedan 900 kr till Tudor för varje kontroll.

jag väntar och väntar, verkar inte som om mensen vill dyka upp.
    Ni som haft MA, när har mensen kommit igång efter missfallsblödningen?

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-13 08:43:04 följande:
    Sydney, vet du om du hamnade i kontrollgruppen eller i den "riktiga" gruppen när du var med i studien?
    nej. vet ju inte vilken grupp jag hamnade i...
    jobbigt med ryggont...
    Skulle kanske ha ägglossningstestat så hade jag haft en aning... trodde jag hade koll på min kropp men denna månad har den gjort lite som den vill. Känns lite som att jag hade ÄL för ett par dagar sen, och då kan det ju dröja 2 veckor till...
    Vädur 78 skrev 2010-09-13 08:54:16 följande:
    Hoppas din mens snart kommer tillbaka! Blir det FET sen efter det eller är du tvungen att vänta längre?? KRAM
    Det har gått 4 v sen missfallsblödningen idag och sen blir det  FET efter att mensen kommer. . OM det blir ÄL i nästa cykel och om något ägg klarar upptining. Det är många om känns det som. Mina frysta ägg är bara 2 dagars odlade så det är väl inte lika hög upptiningschans på dem. Men hoppas det går bra.
  • sydney

Amarosa: hoppas det går bra på läkarbesök imorgon, så får du se vad du bestämmer dig för.
    Tror det var på Tudor de sa det där om 3 pack eller om det var när jag mailade CA innan vårt försök, minns inte.
    Lycka till!

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-14 08:03:17 följande:
    Tack tjejer.
    Det börjar kännas nervöst nu. Igår kväll innan vi somnade sa jag till min man att det bara är ett par dagar kvar tills vi vet hur många av äggen som blev befruktade. Han blev lite förvånad när jag nämnde det....han sa att han har kopplat bort det och inte tänk på att det är så snart. Men det är det. Skönt ändå. Då hinner man inte bli mer nervös än nödvändigt
    Lycka till på VUL! Vad fort det har gått för dig, snart ÄP. Det var ju inte längesen du började spruta.
    OM jag kommer behöva göra nytt färskförsök så hoppas jag på korta metoden, verkar smidigt. jag har bara gjort ett försök med långa. Vet inte vad som bestämmer om man gör korta eller långa??  
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-14 08:50:15 följande:
    Vädur: Hoppas det

Sydney: Torbjörn sa att jag fick så många ägg med långa metoden så han hoppas på att jag ska få färre med bättre kvalitet med den korta. Jag antar att det betyder att vissa kvinnor tenderar att få bättre kvalitet på äggen om man hoppar över nedregleringen. Men allt är så luddigt inom vetenskapens värld så man kan aldrig vara 100% säker  

Hur många ägg fick du med den långa metoden?
    jag fick inte så många, det var 7 ägg, 2 var omogna och av de mogna så blev 4 blev befruktade. Alla de 4 var av toppkvalitet så Torbjörn. Så gör jag korta så blir det kanske inte många alls... Jag sprutade ju med menopur och det sägs att det ska ge lite färre ägg men med bättre kvalitet. Det är ingen lätt vetenskap det här.
  • sydney

Vädur78: jag har ju hört att flera gör akupunktur under IVF. Vet en kompis gör det för att äggstockarna ska komma igång och producera ägg. Är det bra även vid FET, på vilket sätt? jag har ingen koll. Jag går hos en naprapat för min nacke/axlar egentligen men hon gör även akupunktur, har jag gjort för migränen ett par ggr. Hon vet om mitt missfall, men inte att det var genom IVF. Hon vet bara att jag har svårt att bli gravid och gjorde akupunktur av den anledningen när jag var där förra veckan. Ska till henne på lunchen idag (det är jobbet som betalar). Hon pratade även om zonterapi, att det kan hjälpa de som har svårt att bli gravida.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19