• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vädur: grattis till lyckat VUL!

Jag har ju bara 2 dagars i frysen så inte så kul att läsa för mig kanske, men det visste jag ju redan att det  inte är lika bra som blastisar. Bara att hoppas på det bästa. 92% stod det på pappret jag fick med mig hem från distansläkaren också, hoppas det stämmer.

• sydney
    Vädur 78 skrev 2010-10-25 20:00:55 följande:
    Tack vännen!!! Behöver ju inte vara så att dina blir sämre vännen, det är nog zuper embryon
    Känns som när man läser statistiken på hemsidan och vad barnmorskorna säger alltid är bättre eller högre än vad läkarna säger......
    jag hoppas ju att de är zuper duper embyron!

vi har fast pris när det är IVF oavsett antal VUL. Jag gjorde 5 st VUL under behandlingen samt 2 VUL efteråt. VI betalar som du skrev ovan. Men det är kanske olika mellan olika distans gyn. För FET däremot tar min gyn betalt per VUL, 900 kr/st. Det kan bli dyrt... jag gjorde ju av med 1800 kr (det sista fick jag gratis) på FET som inte blev nåt av nu i oktober. Tur att man är gjord av pengar... *ler*

Men du planerar väl inte redan för nästa IVF, nu ska du ju lyckas med FET. Eller planerar du för ett 3:;e barn redan?? Flört

jag sitter här och slår in julklappar... gör en kalender till dottern så många paket blir det! Glad
  • sydney

jo jag vet, jag funkar ju så också. VIll ha nästa steg klart, om det inte går som man har tänkt sig.
    Får se vad det blir för oss om detta FET inte lyckas/blir av. Antingen nytt FET eller ny IVF, i januari. Usch, det känns för långt borta så detta måste lyckas

• sydney

Vi lyckades nog rätt bra med menopur på vårt försök. Fick ut 7 ägg, 5 var mogna och 4 av de 5 befruktades (ICSI).
    De sägs ju att kvaliteten skall be bättre, men färre ägg med menopur.

• sydney
    Vädur 78 skrev 2010-10-25 20:24:14 följande:
    Jag får ju ut mängder med ägg men dålig befruktning och innan vi kom till CA och gjorde korta metoden så har ju kvalitén varit sämre
    Hur många ägg fick du ut på CA. Hur många befruktades?
  • sydney
    Skrippo skrev 2010-10-25 20:26:37 följande:
    Kikar in och kramar om er. Håller tummarna för er hela bunten!

KRAM
    Hur går det för dig? har du slutat blöda? KRAM
  • sydney

Vad många det är som ruvar! Då ska det bli många pluss i tråden närmaste veckan!
    Jag kommer ihåg när jag ruvade, att visste gick tiden sakta men det var samtidigt skönt, ÄP, ET osv avklarat och man var en bra bit på vägen, inga VUL och tider att passa.

God natt, nu ska jag inte bombadera tråden med fler inlägg idag...

• sydney

FruNaftra; jag har lite spottings i vanliga fall och hade även några innan jag plussade i somras, så det behöver inte vara kört bara för att du får spottings.

LillaFröet: du tar progesteron eller hur? det är så lurigt med det, ger såna falska grav symtom hela tiden: Svårt att veta vad som är symtom av ev graviditet och vad som beror på progesteronet.

Vädur: grattis till omslag!

Cotton: lycka till på VUL idag!!

• sydney

Cotton: 1 extra VUL är inget att oroa sig över, bra att de är noggranna.  jag hade känt att det var skönt att de kollar en extra gång, så att de är säkra på att sätta in ett ägg när det ser optimalt ut. De vill inte slösa ett ägg om inte förutsättningarna är bra. Du hade ju en äggblåsa som var rätt stor så ÄL borde ju ske om ett par dagar, slemhinnan tjocknar säkert till sig!

• sydney
    42an skrev 2010-10-26 19:27:45 följande:

Lycka till alla ruvare, och ni andra med såklart!
    Pratade med distansläk igår, måste vänta in nästa mens och köra igång med äl-stickor sen före FET, precis som ni.
    Hade hoppats på att få köra direkt nu men tydl vill de vänta en mens innan. Suck! Det är ju en evighet! Gjorde stimulerat FET men sonen och ville helst göra likadant, men tydl gjorde man bara stim för att kunna planera bättre så det inte blev på helgen. Verkar inte som de gör det alls längre så jag får väl ge mig.
    Jag vill också vara med i ruvarliganSkrattande.

Trist att ni behöver vänta en månad! Verkar som om ostimulerat är vanligare på CA. jag får ju göra stimulerat nu, eftersom min kropp strulade när jag försökte med ostimulerat.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19