• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Nu har jag varit på VUL och är nedreglerad. Ska börja med sprutor imorgon, tror jag. har varit på apoteket och hämtat ut allt och väntar på att sköterskan ska ringa mig och berätta när jag ska börja & boka in nästa tid för kontroll. Jag går på distansklinik så hon skulle få tag på de på Carlanderska så skulle de bestämma vilken dag jag skulle börja.

Någon som har tagit menopur sprutor? Vilka biverkningar kan man räkna med nu?

läser att ni skriver om mammakläder. Det är nästan så att man längtar efter att få gå och shoppa det. har lite sen jag väntade dottern men den garderoben behöver nog fräschas upp lite. Av gravida vänner så har jag hört att Lindex och Kappahl inte har mammakläder längre, men det kanske bara gäller butikerna i Halmstad.

• sydney

ceropegia: nej vad ottäckt, och vilket dåligt bemötande på SU. Skönt att ni fick komma till CA istället & att allt var bra med liten. Nu får du vila och ta hand om dig!

Skönt att läsa att de är så bra och proffsiga på CA. jag har ju ännu inte varit där.
    Får se när mitt ÄP blir. Börjar fundera på om det blir på en helg, om vi inte kan fixa barnvakt. Det är inte så många som vet om att vi gör IVF och vi har inte våra föräldrar där vi bor heller. Har en kompis som tidigare sagt att hon ställer upp men just nu har hon mycket själv med en sjuk pappa så hon är mest nere i Lund på kvällar och helger. Är det mitt i veckan så är dottern ju på dagis. På ET kan jag ju åka själv men ÄP måste mannen så klart följa med. Är det någon som vet om man kan ta med syskon till CA, tänkte om det fanns något lekrum eller nåt där de kan vara?

• sydney

Fiji: tack för svar. Har vi tur så blir det ju inte på helgen, men måste ha en backup plan om det blir så. Vi får fundera på om vi ska berätta för någon mer, eller köra med något att vi vill åka till Ikea eller nåt själva. Vi har 1,5 timme enkel resväg till GBG så det blir ju rätt många timmar. På nåt sätt löser det sig.

• sydney

Ceropegia: jag håller tummarna får att du fått positiva besked idag!!

jag var på VUL hos distansläkaren idag, har sprutat 5 dagar. Han sa att jag var välstimulerad. Fortsätter med samma dos av spray och sprutor. Ska dit på nytt VUL på fredag. Sen borde det snart vara dags för ÄP eller? kommer inte riktigt ihåg, men ca 10 äggblåsor mätte han som var mellan 5-10 mm...

• sydney

Ceropegia: vad glad jag blev att läsa ditt inlägg! Så härligt! Men förstår ju om du kommer att fortsätta vara nervös. blöder du fortfarande? Vilken vecka är du i nu?

• sydney

>Cotton: stort grattis! Har ni gjort flera försök?

Längtans stina: grattis till lyckat ÄP och hoppas det blir så att ni får komma dit på måndag för ET.

Sushikatten: har du fått tid för ÄP eller ska du på ett VUL till innan det bestäms? Vet du hur stora blåsorna var?

jag är nervös och oroar mig för mycket just nu, vill bara ha allt överstökat...

• sydney

Imorse  var jag på nytt VUL  och nu är jag lite nervös och orolig att det inte ska bli ÄP alls. Det blir inte måndag iaf, kanske onsdag sa sköterskan. Nu väntar jag på att hon ska ringa och meddela om jag behöver höja menopur dosen samt få ny tid för VUL på måndag. Jag hade 11-12 blåsor men de hade inte växt till sig jättemycket sen i tisdags. På ena sidan hade de blivit lite större men de flesta låg runt 10 mm.

Sushikatten: hur har ÄP gått?

Längtansstina: grattis till ÄP, nu är du snart ruvare!

• sydney

happiness: jo de kan ju växa mycket, men det hade inte växt så mycket sen i tisdags så jag oroar mig att det har stoppat upp... sköterskan sa att jag inte borde oroa mig men jag kan inte låta bli.

När testade du senast? jag ska in och kika på dina gravtester.

• sydney

Happiness: STORT GRATTIS säger jag! Det var tydliga pluss ju! Nu är du så nära testdag så du kan lita på det!  

• sydney

Happiness: nu ringde sköterskan. Jag ska höja från 150 till 225 from ikväll. Nytt VUL på måndag blir det.... Då måste det ha hänt lite mer! Hur många ägg plockades du på, hur många blåsor hade du på VUL innan ÄP?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19