Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-10-27 10:13:58 följande:
    Vädur- blir det start nu snart då? Har du fått kortison innan? Första gången jag tog det blev jag gravid. Andra och tredje inte men det hade ju med celldelning och att inte komma till et att göra..
    Hur känns det att komma igång igen? Är detta ert sista i 3-packet?
    Kram
    ja blir start nu när mens kommer! nej jag har aldrig fått kortison innan.
    vi fick inga svar sist när vi frågade om de försöken skulle räknas i våras eftersom de sänkte dosen, får väl ta upp det igen efter nästa behandling. Men är väl förmodligen sista försöket i 3 packet och känns som sista försöket med nu, orkar inte mer kanske att testa IVF i naturlig cykel sen i så fall 
    Hur mycket kortison har du tagit? Frågade läkaren men han sa bara en tablett så vet inte hur mycket de ligger på?? kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-27 11:52:16 följande:
    En tablett är 10 mg. Första gången skulle jag ta det från et andra och tredje från sprutstart. Denna gången sist så höjde jag dosen till två tabletter runt et bara för att jag läst att i vissa länder tar de 20-25 mg/ dag. Jag hann ju bara göra det em dag eftersom det aldrig blev återföring och jag slutade samma dag. Detta var ju på eget bevåg så inget läkarna sa att jag skulle göra. Kul att vara igång igen, är lite avis hade gärna försökt nu direkt och bara få det sista försöket överstökat men nu fokuserar jag på att gå ner några kilon innan..
    Läste oxå om någon som tog 20 mg. Hur länge tar man det? Skulle med behöva gå ner lite i vikt, är fortfarande inte av med alla graviditets kg, men är svårt när man nästan hela tiden kämpar med syskonförsök. Går alltid upp lite av hormonerna och sen kommer man ju aldrig igång med träning heller något längre. Man hinner börja och komma igång och sen är det ÄP och man ska ta det lugnt.........
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-10-28 09:17:44 följande:
    Jag tar 25 mg, fast det vet de inte om på CA. Det var min gamla läkare i England som ordinerade den dosen. Susanne som jag träffade senast visste inte hur länge man skulle fortsätta. I England brukar det vara till 12 veckor och sedan trappar man ner innan man slutar helt.

Enligt Göran kan det även förbättra äggkvaliteten, så det kanske är främst därför du ska ta det Vädur?

Förresten Vädur, förstår precis vad du menar med hormoner och viktuppgång och brist på träning. Det är verkligen jobbigt med upprepade IVF, att man aldrig hinner komma in i någon rutin med träning.

Sötisa - förstår verkligen att du gärna skulle vilja komma igång så fort som möjligt, men man vill ju ge det bästa möjliga chans också. Låter bra att försöka få kroppen i bra form, ta en mental paus och sedan köra på nytt om några månader. Kram på dig.
    Jo det är väl det de vill kolla tror jag i fall min antikroppar gör så äggen blir sämre...... Undra om man ska ta lite mer?? 
    Jo men visst är det så...... i sommar kom jag igång och tränade riktigt bra och tyckte det var jättekul.... men sen i aug kom man igång med IVF igen. Det känns som man högst får 2-3 månader på sig att kämpa neråt med vikten och sen är det hormoner igen och då går man ju inte ner i vikt direkt........
    Försöker undvika socker och dra ner på kolhydrater så gått det går 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-10-31 12:15:27 följande:
    Lycklig- grattis till alla befruktade ägg!

Ego: Sprutdag 5 idag, var på VUL på morgonen idag och jag mer än 10 äggblåsor på varje sida som är runt 8,9 och 10 mm stora. Doktorn sänkte dosen lite, nytt VUL på torsdag och förmodligen äggplock om lite drygt en vecka.
    Grattis till start Jag är med igång nu, sprutdag 2 idag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-31 12:33:10 följande:
    Mmia och Vädur- härligt! Jag är lite avis, det är så segt att vänta. Det har jag gjort för länge känns det som..
    Det förstår jag.... men hoppas tiden går snabbt för dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Loppan: stort Grattis och vad söt hon ärHjärta Låter som en jobbig förlossning, hoppas du snart slipper ha så ont. Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-02 13:21:03 följande:
    Loppan: gud vad söt hon är! Jätte grattisar

Love is..: Bröllop vad härligt och vad skönt att få annat att tänka på.

Själv ska jag på ÄP på fredag och blir alltid lika orolig att det är över helgen. Väntar läkarna för länge eller är de verkligen måna om att det ska bli 100% rätt. Vet inte om det var någon annan här som kände samma dilemma. Hoppas att det vet vad de gör. Det är som sagt många gånger man gått igenom detta och desto mer tankar efter varje gång. Ser ändå positivt på det hela. Har ni oxå funderat så här vi ÄP? Ni vet så mycket tankar vi den här tiden. Ska man få besked under helgen om hur många som blivit befruktade m.m. Näää ska försöka ta det lugnt nu.

Jag är likadan när man blir plockad på fredagar och måndag. Är det mitt i veckan så kan man ju vara säker på att de tar det rätt dag
    Hur stora var dina blåsor på vul då?? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-02 14:46:33 följande:
    Tack för svaret o blåsorna var kring 17- 20 4 st och 2 något mindre och 2 till mycket mindre så de hinner knappast mogna. Skönt att höra att fredagar inte är en sån dag. 

Majsanna: Styrkekramar till dig o tar den tiden ni behöver. Det är viktigt att landa och känna att nu tar vi nya tag igen. Jag har alltid tagit lugnt och inte kört på en gång. FET är ju och för sig bättre för du slipper igenom hela processen.
    Men då är det nog ingen fara Låter ju kanon
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-11-02 14:10:07 följande:
    Stort grattis till Loppan.

Jag håller mig lite i bakgrunden nu eftersom jag inte känner att jag har kraft och ork att vara aktivt här. Jag har nog med min sorg och att bearbeta den. Jag har väl även denna gång kommit ur det allra svartaste hålet, men idag känner jag mig låg igen. Var hos kuratorn på förmiddagen och idag gjorde besöket att många känslor kom upp vilket innebär att resten av dagen kommer vara låg.

Ska på en kontroll på gyn om två veckor för att se att kroppen återställt sig efter skrapningen och sedan får vi se när vi orkar dra i gång med FET. Förhoppningsvis orkar vi före jul.

Kram till alla 
    Kramar om, förstår att det är tufft. Vi finns här när du orkar! Kram kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19