Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-11-15 10:43:07 följande:
    Käraste Vädur- förstår att det känns ledsamt det här. Sen kan jag tycka att det är lite konstigt att de inte gjorde et ändå? När vi gjorde vår första behandling på Ca i början på året så fick jag tillbaka ett 4-celligt och ett 7-celligt på dag tre, alltså långsamma i delningen men då gjordes ju ändå bedömningen att de hade en chans. Och gravid blev jag ju som bekant, slutade ioförsig i mf men ändå. Tycker det är lite konstigt att det kan vara så olika för olika par. Men någon anledning finns säkert. Jag hoppas givetvis att de kommer ikapp sig och att du får en eller två blastocyster imorgon!
    Hur går era tankar kring allt? Många kramar till dig!!

Lito- hoppas det dröjer ett tag innan den lille vill titta ut.

Sofisen- lycka till imorgon på äp!

Sushi- hur mår du? Vilken rd?
    Det har ju alltid funnits embryo dag 2 för oss men vi hamnar ju alltid på ÄP på fredagar och då blir det ju 3 dagars som gäller....  Man hör ju om dem som får tillbaka 2 celliga och lyckas. Ibland tror jag att det är så att de trivs bättre i livmodern.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-11-15 13:44:49 följande:
    Vädur: Gör de inte et på söndagar??
    De gör väl bara det som de måste på söndagar känns det som...... Har ju hört när de pratar med de andra som gör ÄP på fredagar med att det är måndag eller onsdag som gäller.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-11-15 13:43:30 följande:
    Vädur: De säger ju att livmodern är den bästa miljön, hoppas så att det blir et för er imorgon!
    Jag är helt inställd på att det inte kommer bli.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa: tack. Göran skulle ringa kl 10 men har fortfarande inte hört av sig....... Känns inte som det finns så mycket att säga längre, finns ju ingen mening med detta när vi inte kommer till ET. Känner mig helt off idag

♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-11-16 11:52:25 följande:
    Vädur- att de inte kan hålla tiden när man går igenom dessa motgångar. Hoppas han ringer snart och ni får ett bra samtal.
    Är ni beredda att ge upp om syskon? Finns adoption i era tankar? Vi har ju ,som du vet, gjort ett otal misslyckanden och det var inte förrän i somras min man ,som har varit den som tvekat, ändrade sig ang adoptera. Och på lördag så börjar föräldrarutbildningen:)
    Min man tycker nu att vi ska lägga ivf-världen bakom oss och har nog alla läkare vi träffat bakom sig på den punkten. Jag KAN inte släppa önskan om ett biobarn till. Att inte få vara gravid eller gå igenom en förlossning till, eller framför allt spädbarnstiden.. Så jag kommer göra allt i min makt för att åtminstone få göra några försök till i väntan på adoptionen som de säger kan ta 3-4 år. Kan bara inte vänta så länge och inte försöka på "egen hand"...
    Tänk att det ska vara så svårt??
    Det är väl som vanligt, är inte första gången det händer....
    nej adoption finns inte i våra tankar, funderar lite på ÄD men är ju ingen garanti det heller men större chans än nu i alla fall
    Spännande med föräldrarutbildning Ja varför ska det vara så svårt? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-11-16 11:56:25 följande:
    Oj, nu gick det mycket över om hur jag känner märkte jag. Men har så mycket tankar och känslor..
    Vädur,du är som jag stark. Du tar dig igenom detta och ge inte upp!! Jag hoppas du får svar på alla dina frågor.
    Om man har ett barn sen innan så måste det gå att få till ett till. Så vill iaf jag tro och det är det jag har i bakhuvudet hela tiden..
    Ja man kan ju tycka det Känner mig inte så stark längre och vet inte vad vi ska ändra på för att få komma till ET
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Nu har han ringt till sambon, fick väl inga svar utan vi skulle höra av oss när vi kände oss redo? Om vi ville prata med dem eller Maya mottagningen och vem vi hade haft mest kontakt med på CA. Sambon sa att vi hade lite frågor men dem skulle vi inte ta nu utan smälta det här typ........

♥♥♥
  • Vädur 78

Tack söta vänner
    Ja det är hemskt att inte komma till ET har hänt 4 av 8 behandlingar, så egentligen är det ju riktigt fantastiskt att vi har fått en son och lyckats. Finns ju så många som kämpar och får ut kanon embryo och får till frysen varje gång som inte lyckas. Det är verkligen ett lotteri.....
    Du kanske har lite mer koll på kliniker som finns vid ÄD?? Hört någon som ska vara bra?
    Ska försöka göra något kul till helgen och nästa helg ska vi till Göteborg och bo på hotell och gå på julmarknad på Liseberg.

Kram kram 

♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-16 18:12:47 följande:
    Helt perfekt med utflykt till Göteborg! Det gör ni helt rätt i! Ha en trevlig helg och försök njuta av det ni har. 
    Detsamma
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19