Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-10-21 12:30:06 följande:
    Men detta var ju mitt sista försök i 3-packet. Därför är jag rädd att han nekar oss. Vi har ju redan fått det sista bekostat om man säger så, eftersom vi betalat för 2.. Men ändå känns det inte rätt om man inte kommer till et.. Gud vad jag tjatar men jag känner mig så osäker..
    Vi har testat akupunktur vid två behandlingar men för oss blev det inte bättre alls. Första gången var ingen skillnad och andra gången fick jag en stor cysta på ena äggstocken istället för äggblåsor och det blev en kass omgång.
    Har du fått dina provsvar?
    men om det inte räknades för oss.... varför ska det göra det för er??? De måste ju vara rättvisa och behandla sina patienter lika.
    Nej de har inte hört av sig  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-21 12:31:46 följande:
    Ivf i naturlig cykel låter intressant, måste läsa mer om det. Ska absolut ta upp frågan.
    Ja gör det. Kan be Mirakelbarn titta in i tråden om du har frågor om det
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Vet en del andra som ätit Larginin(tror jag det heter)finns på hälsokosten för bättre äggkvalité

♥♥♥
  • Vädur 78

Skrev ett meddelande till Mirakelbarn nu på Facebook så hon kanske kan komma in och berätta lite mer

♥♥♥
  • Vädur 78

Nu ringde min distans läkare. Proverna såg bra ut men han tror det beror på sköldkörteln. Han har skrivit brev nu till Torbjörn och väntar på att han ska svara och ge lite alternativ. Han trodde på att det kommer bli prednisol som jag ska ta och börja vid sprutstart
    TSH och T4 var ju bra så det har väl visat något på TPO antikroppar, hann inte fråga vad det låg på. AMH var på 0,83 så det är ju ändå ok. 

♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-10-21 16:09:35 följande:
    Sötisa: Beklagar att det inte gick vägen. Förstår att du känner massa frustation. Jag har förstått om man inte kommer till ET så räknas det inte som en omgång. Och så ska det väl vara. Förstår att det är jobbigt att ta upp såna frågor men man måste ju. T är mycket lugn så det kommer säkert gå jätte bra. 

Vädur: förstår att det måste vara fruktansvärt att inse att det inte kanske inte kommer att bli fler.. Alltid jobbigt när man kommer till den punkten. Är själv snart där fastän jag inte en fått första. Det tar tid men till slut får man nog acceptera det. Puhhh vad trist.  

Jag ska själv börja med Fostimon och blir lite orolig när jag får höra att det inte är av samma höga kvalité som kanske av den syntetiska sorten.  Försöker nu snart och få se vad som händer. Hänger här ibland och kikar in men skriver inte så mycket men kanske blir det lite mer här framöver. Det har varit en jobbig process att ta sig igenom alla ivf och då har jag velat tänka på annat men ändå inte kunnna låta bli att titta in här. Blir ett sista försök för oss snart och sen kanske till våren får bli ÄD. 
    Var har ni tänkt göra ÄD i så fall? Hoppas ni lyckas nu KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-22 10:23:46 följande:
    Sushikatten- visst gick väl du också på ivf-kliniken? Tycker jag känner igen dig från trådarna därifrån. Hur många försök har ni gjort?
    Jag är glad att vi bytt klinik och litar fullt och ut på Carlanderska.
    Jag fick ju Fostimon de senaste två gångerna efter att jag läst om det. Torbjörn var nog mer inne på Menopur igen men jag hade läst om Fostimon och ville testa nåt nytt. Får jag ett försök till så vill jag dock gå tillbaka till GonalF och långa metoden. Bara för ett det var så vår tjej kom till..
    När startar du?

Vädur- ändå skönt att proverna var bra! Prednisolon fick jag de sista två gångerna och skulle nog vilja ta det nästa gång också. När startar du behandling?
    Är på dag 20 idag så hoppas hinna komma igång nu när mensen kommer. Distansläkaren skulle höra av sig när de fått svar av Torbjörn
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-10-22 10:13:01 följande:
    Vädur: vi kommer att prata med CA om AVA kliniken för jag tror att de har samarbete. Vi får se men hoppas givetvis på framgång denna gången.  Jag funderar själv på att ta predinisol har fått utskrivet från G. Gjorde inte det förra gången men kör nog det denna gången. Funderar även på hatching. Gud vad man tänker och kollar omkring. 
    Fundera inte så mycket på AMH och jag har förstått att den inte är helt pålitligt. Vi kör inte ens några sådana prov just nu för vi vad hjälper det när man får ut ägg. G sa att det var onödigt. Får man ut ägg så är det huvudsaken och sen att det utvecklar sig vidare är det som räknas. Hoppas att det går bra för er med. 
    Nä AMH verkar ju inte säga så mycket så vet inte varför de skulle ta det. AVA är det i Finland?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2011-10-22 17:00:30 följande:
    Jag hade ett bra samtal med Torbjörn igår och vi kom fram till att jag ska köra ostimulerat fet så fort som mensen behagar komma igång efter skrapningen. Vet inte riktigt hur lång tid det tar. Dock lite oroligt att helt lita på att min kropp ska lyckas få till en ägglossning helt på egen hand.

Från ägglossning ska jag använda Crinone och blir av gravid ska jag fortsätta med Crinone till v 12. Dessutom ska jag som vanligt använda prednisolon 10 mg (anv ju det vanligtvis också för min reumatiska sjukdom), Innohep, ev Trombyl. Dessutom AHA på äggen. Vi har ju fått det de två senaste gångerna och båda gångerna har ägget fastnat.

Efter att jag pratat med honom kändes det skönt att återigen ha en plan.  Vad tror ni - Behöver man ha en gynkoll innan man startar allt för att se att allt ser ok ut efter skrapningen? Gör man några kollar innan återföring när det är ostimulerat eller litar man helt och hållet på äl-testen?
    Man brukar göra ett vul cykeldag 9-11 och sen tar man och ringer när man fått utslag på stickan. Skönt att du hade ett bra samtal med T. Kram på dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-10-25 15:15:30 följande:
    Majsanna. Vad säger man, det ni går igenom är helt fruktansvärt och orättvist. Hoppas ni hittar styrka att gå vidare. Det kommer bli bra tillslut.

Mirakelbarn- Tack, ska gå in på fb och se om jag hittar dig. Kan jag få komma in på ditt konto här också?

Själv sitter jag och väntar på att Torbjörn ska ringa. Jag fick en telefontid kl 14.15 och jag tog ledigt från jobbet efter kl 14 för att kunna sitta hemma i lugn och ro med alla mina frågor. Nu är klockan över tre och han har fortfarande inte ringt. Blir så himla besviken, detta har varit sååå ledsamt och tråkigt och jag har laddat inför detta samtal och så behagar de inte nes att ringa på den tiden jag fick?! Om de inte ringer snart så blir jag faktiskt arg. Ett telefonmöte borde ju inte vara nån skillnad från att komma in till kliniken??
    Ja ja, han ringer väl snart.. 
    Men fy vad dåligt men de brukar väl alltid ringa mellan 15,30-16,30 på telefontiderna? De lovade ju att ringa oss en av gångerna när vi inte kom till ET men när kl var halv fem och de skulle hört av sig innan lunch så blev jag så förbannad och ringde på jourtelefonen......
    Hoppas han ringer snart 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19