Inlägg från: Vädur 78
|
-
-
Majsanna: Kram
-
Förstår det är tufft för er Hoppas skrapningen går smidigt på torsdag! Skönt att du ändå orkar tänka lite framåt och tänk på att embryon som de fryser på CA oftast klarar upptining.majsanna skrev 2011-10-11 17:48:39 följande:Tack.
Ja, det känns tungt, men på något sätt ändå lättare än i maj.
Nu har jag valt skrapning för jag känner att proceduren med tabletter blir jobbigare då det var så Dutt kom till världen. Det bli för lika på något sätt.
Skrapningen kommer ske på torsdag. Ser inte fram emot det direkt, men samtidigt vill jag få det "avklarat" så fort som möjligt. Har ju redan gått med ett dött embryo i ungefär 1½ vecka.
Vi har tre frysta embryon kvar, men vem vet hur många som överlever upptiningen. Ska väl ringa CA i nästa vecka tänkte jag för att meddela vad som hänt och då även be om en telefontid med någon av läkarna.
Att det ska vara så jävla svårt!!
KRAM KRAM -
Sötisa: Lycka till idag
-
Vad är knölros? Vad jobbigt att du inte får hjälp! Kramvinterland skrev 2011-10-12 07:21:51 följande:Kram majsanna! Ja, att det ska vara så jävligt. kram och jag hoppas innerligt att det är eran tur nästa gång, för nu räcker det och blir över, tycker jag,.
sötisa, vad spännade att vara så nära. Lycka till.
Här händer ingenting :( har fått knölros på benen (tror dom) plus ont i leder men reumatologen som fick remissen tyckte inte att det var någon idé att träffa mig, så nu står man här och ingen vet eller vill göra något. jag vill ju bli frisk och sätta igång!! men men nu siktar jag på att det kanske blir först efter jul, trist men kanske lika bra att inse.
kram alla!! -
Håller tummarna hårt Lycka till nu KramHemflyttad skrev 2011-10-13 08:10:54 följande:God morgon!
I eftermiddag ska jag på VUL för att kolla om det finns något där inne. Känns fortfarande overkligt. Har haft lite rosa och bruna flytningar de senaste dagarna, inte så kul. Eftersom jag inte vet när jag hade ÄL så vet jag inte exakt vilken vecka jag är i nu heller. Borde vara runt 6+0, men kan vara lite tidigare också, eller möjligen lite senare. Vet inte vad man borde se så tidigt, men det berättar de väl.
Usch, vad nervöst, har knappt sovit i natt. Skulle uppskatta om ni kan hålla tummarna! Berättar ikväll hur det gick ... -
Skönt att det gick bra! Vila nu upp dig ordentligt! Krammajsanna skrev 2011-10-13 14:48:21 följande:Nu är jag hemma igen efter skrapningen. Det känns efter omständigheterna ganska okej. Resten av dagen och veckan blir lugnt. Jag är sjukskriven även nästa vecka vilket känns skönt.
-
Hoppas bara det är för tidigt.... var är du i för vecka ungefär?Hemflyttad skrev 2011-10-13 16:01:24 följande:Hej igen!
Det gick väl sådär idag. Han kunde se en gulesäck men inte så mycket mer. Får komma tillbaka om en vecka och kolla läget, men verkar inte så jätteljust. Får hoppas att det var för tidigt helt enkelt, har ju inte lika bra koll som när man gör IVF. Det är i alla fall inget utomkveds igen, skönt.
Majsanna - ta hand om dig och vila, många kramar. -
Men om du bara är 5+5 eller 6+0 så är det väl vanligt att man bara ser gulesäcken eller??Hemflyttad skrev 2011-10-13 16:23:06 följande:Om jag var på dag 12 efter ÄL den dagen då jag testade positivt och hade ett hcg-värde på 26, så är jag 6+0 nu. Kanske ligger jag några dagar senare och är bara 5+5 eller så. Hur som helst så är det väl bara att hoppas på det bästa ...
-
Sötisa: Hur har det gått för dig? ÄP idag? Lycka till i så fall! Kram