Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2011-11-07 15:55:42 följande:
    Tack! Ja, precis, dessa OM.... Nej, det är sant att vi inte vet förrän imorgon men vi brukar ha en befruktningsgrad på ca 60% så vi räknar inte med det....
    Grattis till ruvningen! Håller alla tummar för er. Känns så skönt att vi är några stycken nu mitt uppe i allt, det blir lite lättare då Kramar!
    Å 60% befruktning är ju toppen Vi har väl 20-30% typ
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Glömde ju skriva att igår när jag var på vul på maya så sa min distans läkare att han hade pratat med CA förra veckan om att de kanske kanske om vi har TUR kan få hem substansen från Tyskland som varit så framgångsrik där. I så fall är vi de första i Sverige som får testa detta...... Annars får vi väl dra ner till Tyskland och göra IVF där.... Det låter så spännande även om jag inte vet så mycket om detta, och det verkade inte min distansläkare heller göra. Han sa även att det kan hjälpa med att jag tar Prednisolon nu, mina antikroppar låg på 157 eller om det var 159 och det ska inte vara över 100, hade precis 100 på våran utredning 2007 så kan ju tycka det lite konstigt att de inte kollat upp detta mer innan?
    Hade 13 blåsor på vul igår, samt lite smått 

♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-11-08 13:54:01 följande:
    De ringde från Carlanderska på förmiddagen idag och sa att vi inte skulle komma imorgon. Vi får komma på lördag istället. 5 av våra 7 ägg var befruktade ägg idag Alla med vanlig IVF dessutom, sist vi bara gjorde vanlig IVF blev inga befruktade. Dock annan klinik och andra mediciner då samt totalt 17 dagar med Puregon.... kanske inte så konstigt att det inte tog sig. Naturligtvis är inte blastocyst heller någon garanti för att det blir en bebis men just idag tänker jag vara glad för att det har gått så bra så här långt, jag vågade inte ens hoppas på detta 1%! Kramar
    Men vad bra
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Hade Torbjörn igår, sa till om bedövningen så den här gången väntade han innan han började så kändes inte alls lika mycket som sist och han var mycket trevligare med, dock kom han inte in efter ÄP. Så där får han minus i kanten
    Hade rätt så ont i magen igår men idag känns det bättre men har ont i handleden. BM som satte nålen i armen igår kom emot en nerv och även att jag sa AJ och grät så slutade hon inte utan bara sa att inget var fel. Blev så förbannad och då tog hon ut den och sen fick en annan BM komma och sätta dit den och då gick det utan problem. Men idag är det som stötar i handleden, vet någon om nerven kan bli förstörd eller kommer det gå över???? Vill ju inte att det ska vara så....
    2 befruktade finns, så är en jobbig väntan nu......

Mmiaa: Hoppas allt gått bra idag  

♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-11-12 17:28:08 följande:
    Hej!
    Våra 5 befruktade hade idag blivit 3 fina blastocyster, 1 till mig o 2 till frysen. De skulle odla vidare de resterande 2 och se om det gick att frysa dem också. Vi hade Torbjörn idag och han gick igenom allt lugnt med oss och sa att någon gång ska det gå, det är bara en tidfråga. Det kändes så skönt
    Vi får se om det blir 5:e ruvningen gillt nu då eller om vi får fortsätta lite till. Tack för alla tummar, ni är hur goa som helst!!

Vädur: Inte skönt med nålar som sitter i nerver och tråkigt att hon inte lyssnade direkt...  Det är säkert ingen fara med handleden men håll koll så att det inte blir värre bara. Skönt med 2 befruktade, håller tummarna som bara den! ET imorgon? KRAM!!
    Man vad härligt Grattis till ruvning och till frysen nej planerat ET på måndag em, 3 dagars
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-11-12 17:48:54 följande:
    Vädur- usch det hände mig en gång på förra kliniken att en sköterska stack fel och det lilla röret gjorde grymt ont och vi fick göra om allt igen, sen hade jag värk i armen i flera dagar.. Hoppas det går över med handen,säkert bara någon nerv som spökar. Förstår din oro med embryona med tanke på dina tidigare försök. Jag tror på er och håller tummarna att ni får ett fin-fint imorgon! Det är Er tur nu!

Mmia- fantastiskt resultat med alla blastocyster:) härligt!! Ruva lugnt nu.

Kram på er!
    Ja man vågar inte andas ut förrän man gjort ET, väntan är så jobbig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-12 18:16:26 följande:
    Vädur78: verkligen inte roligt att få en nål i nerven men förstår inte att du hade nålen i handleden? Jag får alltid i armvecket. Grattis till ruvarstatus. 

mmiaaa: Grattis till fantastiskt resultat o ruvarstatus.

Nu ruvar vi några här och får hoppas på det bästa. Värsta perioden bara. Börjar ta det lugnt nu för jag var otroligt negativ från början o nu känns det ändå att det finns hopp. känner lite stickningar och lite molvärk så man vet aldrig och så har jag känt förrut och då var det negativt. Inga känningar i brösten o mår ganska ok. Lugn helg hemma och bara vila.Dock blir det lite träning o funderar faktiskt att det inte kan skada. Det sägs att man ska leva som vanlgit och jag tränar mycket annars. Tar det lugnare men tänker springa på Skatås imorgon och det sägs vara bra för blodet. Jal ni ser massor av tankar som vanlgit. Och vilka ha inte det under ruvningen. Ruvdag 5, Ha det jätte gott ikväll alla.
    De satte den i armvecket, men smärtan gick neråt i armen till handleden. Sist fick jag den i handen istället.
    Håller tummarna för dig jag läste någonstans att man skulle ta det lugnt med träning vid IVF graviditet för det är större missfallsrisk efter IVF men jag vet inte? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Nu har de ringt  Båda lever vidare  Fast de är 5 celliga båda två och inte 4 celler som  är det optimala men BM sa att det inte spelar någon roll utan att det beror på när de kollar?????
    Ja ja nu ska jag vara GLAD en stund  TJoho!!! 

♥♥♥
  • Vädur 78

tack tjejer. Har ingen aning om att få 2 tillbaka??? Har liksom aldrig funnits på alla syskonförsöken. Detta är IVF nr 8 och ser man bara till syskonförsök så har vi ett minus med fryst blastocyst, 2 IVF som vi inte kommit till ET, 1 embryo sist som blev minus......... Kanske man ska ta till vara på äggen som finns??? men jag vet inte

♥♥♥
  • Vädur 78

Har inte gått något vidare idag Torbjörn ringde kl 11 och sa att det inte blev något ET idag. En av dem var fortfarande 5 cellig och den andra 7 cellig så de ska odla vidare dem till onsdag och höra av sig på fm då men han verkade inte så hoppfull

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19